آموزش سئو

راهنمای مخفی ویدئو و سئو

سپتامبر 10, 2020

از زمان به روزرسانی Google Penguin و Panda ، سرانجام بسیاری از افراد جستجوگر دریافتند که رتبه بندی وب سایت در طولانی مدت فقط ایجاد تعداد زیادی پیوند نیست. این امر همچنین در مورد ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که به مرور زمان پیوندها را به خود جلب می کند.

با این حال ، یکی از انواع سئو که هنوز هم مورد استفاده قرار نمی گیرد VSEO است: بهینه سازی موتور جستجو برای ویدیو. اگرچه بسیاری از مارک ها محتوای ویدئویی را در استراتژی های کلی بازاریابی آنلاین خود گنجانده اند ، اما بیشتر سئوکاران اولویت زیادی برای آن قائل نیستند. معمولاً آنها ایجاد انواع مختلف دیگری از محتوا (به عنوان مثال ، اینفوگرافی ، تصاویر ، محتوای نوشتاری و غیره) را انتخاب می کنند.

در صورت استفاده صحیح ، ویدئو می تواند یک شکل بسیار قدرتمند از محتوا باشد و از راه های بیش از یک مورد ، سهم قابل توجهی در استراتژی کلی SEO شما داشته باشد.

https://www.youtube.com/watch؟v=PktXUVzrNhA

اجتناب از یک دام مشترک و تعیین اهداف خود

اگرچه ایده تولید یک فیلم ممکن است ایده “خوبی” به نظر برسد ، اما لازم به یادآوری است که باید از استراتژی کلی SEO شما تعریف کرده و بازده سرمایه گذاری (ROI) ایجاد کند.

اگر در مراحل اولیه نتوانید اهداف خود را تعیین کنید ، نه تنها هزینه سنگینی برای شما (یا مشتری) هزینه های کلیدی فیلم خواهد بود ، بلکه هزینه ای است که می تواند در جای دیگری بهتر هزینه شود.

عدم تعریف صحیح از اهداف یک اشتباه رایج در SEO است و اغلب با محتوایی مانند اینفوگرافیک مشاهده می شود.

بسیاری از متخصصان جستجوگرها ایجاد یک اینفوگرافیک گران قیمت و با ظاهری جالب را بدون پرداختن به فکر کافی در مورد هدف کلی انجام می دهند. آنها با این ایده که “اینفوگرافیک ها پیوند ایجاد می کنند” بدون توقف فکر می کنند که آیا می خواهند اینفوگرافیک باعث افزایش تبدیل ها ، افزایش بازدید با کیفیت بالا (به عنوان مثال بازدیدکنندگانی که احتمالاً تبدیل به مشتریانی می شوند که هزینه پرداخت می کنند) یا به سادگی ارائه خدمات خارج از صفحه ، کور می شوند. مزایای سئو (یعنی پیوندها).

در مورد محتوای ویدیویی نیز همینطور است. شما باید بدانید چه چیزی می خواهید از آن خارج شوید. بدون دانستن این موضوع ، تصور و راه اندازی تولیدی که امیدوار است بتواند مخاطب مورد نظر را با موفقیت جذب کند و به اهداف مورد نظر شما برسد ، دشوار خواهد بود.

اهداف شما چه هستند؟

از نظر سئو ، فقط دو هدف اصلی وجود دارد که شما احتمالاً می توانید داشته باشید – رسیدن به آنها ایجاد پیوند و ایجاد اشتراک اجتماعی و یا به تبدیل را افزایش دهید.

بیایید با اولین مزیت ذکر شده در بالا شروع کنیم …

1. ایجاد پیوندها / ایجاد سهام اجتماعی

اگر به خوبی انجام شود ، یک ویدیو می تواند تعداد زیادی پیوند برای یک وب سایت ایجاد کند. و اغلب از برخی از دامنه های معتبر نیز هست. من فقط در مورد چند لینک صحبت نمی کنم. من در برخی موارد در مورد صدها یا هزاران پیوند با کیفیت بالا صحبت می کنم.

مشکل این است که محتوای ویدئویی آنلاین بسیار زیاد است ، مگر اینکه یک ویدیوی استثنایی ایجاد کنید و یک برنامه تبلیغاتی / بازاریابی عالی داشته باشید ، موفقیت آن محدود خواهد بود.

مردم این روزها هیچ زباله قدیمی را پیوند نمی دهند یا به اشتراک نمی گذارند. بنابراین ، برای دستیابی به موفقیتی که به دنبال آن هستید ، برای شما مهم است که واقعاً به این فکر کنید که چه کسی می خواهید ویدیو را به اشتراک بگذارید و چه کسی را می خواهید به آن پیوند دهید.

اساساً ، ویدیوی شما باید چیزی را به بیننده ارائه دهد. این ممکن است باعث خنده ، آموزش آنها ، حیرت آنها شود ، آنها را شوکه کند یا آنها را آزار دهد (یا حتی ترکیبی از آنها). نکته این است که باید واکنش عاطفی شدید کافی ایجاد کند که آنها بخواهند آن را به اشتراک بگذارند ، یا با کلیک بر روی دکمه Tweet / Share یا با نوشتن یک پست در مورد آن در وبلاگ / وب سایت خود (با پیوند به سایت شما ، البته).

DollarShaveClub.com

https://www.youtube.com/watch؟v=ZUG9qYTJMsI

شاید یکی از بهترین نمونه های ویدیویی که تعداد زیادی بک لینک ایجاد می کند ، فیلم “ویروسی” از DollarShaveClub.com (در بالا) است.

حدود یک سال پیش ، به سختی کسی چیزی در مورد کلاب Dollar Shave Club شنیده بود ، اما اندکی پس از تهیه و فروش فیلم ، همه چیز تغییر کرد.

به طرز عجیبی ، ویدیوی Dollar Shave Club برای اهداف ایجاد لینک تولید نشده است. با هدف افزایش آگاهی از برند تولید شده است. اما در دنیای مدرن سئو / بازاریابی ، حداقل در مورد محتوای آنلاین ، آگاهی از برند و ایجاد لینک مستقیماً با هم ارتباط دارند.

مقاله مرتبط  دانلود فیلم خوب بد جلف 2

بگذارید با یک مثال ویروسی بی انتها توضیح دهم.

طبق YouTube ، ویدیوی Dollar Shave Club در 6 مارس 2012 بارگذاری شد. پس از بارگذاری ، طولی نکشید که ویدئو شروع به ویروسی کرد. بخشی از آن به دلیل استراتژی عالی روابط عمومی / اطلاع رسانی و تا حد زیادی به لطف مفهوم بسیار سرگرم کننده آن ، مورد توجه شرکت قرار گرفت.

dollar club shave video راهنمای مخفی VSEO: ویدئو و سئو

در عرض چند ساعت ، این سایت در سایت های خبری برجسته در سراسر وب ، از جمله نمایش داده شد قابل شستشو (تصویر بالا) ، وب بعدی، Techcrunch، و به معنای واقعی کلمه صدها نفر دیگر. در عرض یک ماه یا بیشتر ، در بسیاری از سایت های برجسته دیگر نیز نمایش داده شده است که اکثر سئو کاران برای بدست آوردن لینک از طریق آنها بسیار سخت کار می کنند ، مانند فوربس و هفته کاری.

بدیهی است که این برای قرار گرفتن در معرض نام تجاری عالی است ، اما این چه ارتباطی با لینک سازی دارد؟

هر یک از وب سایت های خبری برجسته ای که در بالا ذکر شد ، در مقاله های خود با Dollar Shave Club پیوند خورده اند ، و صدها سایت دیگر که گزارش این ویدیو را داده اند.

در واقع ، این عکس صفحه (برگرفته از MajesticSEO در همان روز) نشان می دهد که فیلم چقدر از نظر سئو برای Dollar Shave Club موفق بوده است.

سئو باشکوه

همانطور که مشاهده می کنید ، حدود مارس 2012 (هنگام بارگذاری فیلم) ، Dollar Shave Club تقریباً 18000 بک لینک را به خود جلب کرده و از آن زمان تاکنون ماهانه تعداد نسبتاً زیادی لینک را به خود جذب کرده است.

اگر نگاهی به نمای تجمعی بک لینک های بدست آمده از تصویر بارگذاری شده (در تصویر زیر) از زمان بارگذاری ویدئو (تقریباً 12 ماه پیش) بیندازید ، می بینید که تاکنون تقریباً 90،000 پیوند را به خود جلب کرده است و سایت همچنان به طور طبیعی هر ساله پیوندهایی را به خود جذب می کند ماه همچنان که مردم به نوشتن در مورد آن ادامه می دهند (مثل من).

seo تجمعی باشکوه

دلیل این امر این بود که این ویدیو مخاطبان مورد نظر خود را مورد آزار قرار داد و در نتیجه “ویروسی” شد و لینک ها را به خود جلب کرد. خنده دار ، اصیل بود و مخاطبان خود را در ذهن خود نگه می داشت.

همچنین یک استراتژی عالی ارتباطی / روابط عمومی در دسترس بود ، که وظیفه دارد ویدیو را از زمین خارج کند و روند ایجاد لینک را شروع کند.

این موارد همه مواردی است که باید در صورت استفاده از ویدئو برای سئو جستجو کنید.

Moz Whiteboard جمعه

همانطور که قبلاً در این راهنما اشاره کردم ، لزوماً ویدئوها برای جذب لینک نباید خنده دار باشند. آنها فقط باید چیزی را که می خواهند ببینند به بینندگان ارائه دهند. یک راه خوب برای این کار ایجاد یک فیلم آموزشی است.

هر جمعه ، موز یک ویدیو به سبک “تخته سفید” را در وبلاگ خود ارسال می کند. به دلیل منظم بودن این ویدیوها ، به فیلم های “جمعه سفید” معروف شده اند. این ویدیوها نه تنها توجه بسیاری از افراد جستجوگر در سراسر جهان را به خود جلب می کنند ، بلکه تعداد قابل توجهی پیوند ، تعبیه و اشتراک اجتماعی را نیز به خود جلب می کنند. بنابراین افزایش بازدید برای SEOmoz.

طبق گزارش Open Site Explorer ، یک ویدئوی خاص Whiteboard Friday 402 پیوند از 37 دامنه ارجاع دهنده و بیش از 1000 اشتراک اجتماعی دریافت کرده است. یک بار دیگر اثبات اینکه مردم محتوای ویدیویی را دوست دارند.

از همه اینها چه چیزی باید یاد بگیرم؟

در هر دو مورد بالا (DollarShaveClub.com و Moz) ، محتوای ویدئویی مسئولیت موفقیت آمیز جذب تعداد قابل توجهی پیوند ورودی و اشتراک اجتماعی برای وب سایت مورد نظر را داشته است. این ثابت می کند که ، در صورت استفاده صحیح ، فیلم ها واقعاً می توانند تقویت چشمگیری در تبلیغات SEO شما ایجاد کنند.

با این حال ، هر دوی این ویدئوها به دلایل مختلف با موفقیت پیوندهایی را به خود جلب کردند.

برای Dollar Shave Club ، همه چیز در مورد استراتژی کاشت و پخش فیلم بود. مایک دوبین ، بنیانگذار باشگاه اصلاح دلار ، از یک زمینه کاشت ویدئو ناشی می شود ، که بدیهی است سهم بزرگی در موفقیت فیلم دارد. در اوایل روز هیچ کس از باشگاه اصلاح دلار (Dolver Shave Club) چیزی نمی دانست ، بنابراین قطعاً روند اطلاع رسانی نقش مهمی در بیرون رفتن مسائل داشت.

با Moz ، احتمالاً هیچ تماسی برای جذب پیوندها / اشتراک های اجتماعی انجام نشده است ، زیرا Moz در حال حاضر یک جامعه پیرو وفادار بسیار گسترده و وفادار دارد که احتمالاً مطالب خود را به طور طبیعی به اشتراک می گذارند. برای آنها ، صرفاً تولید یک فیلم با کیفیت بالا که در طرفداران آنها قرار داشته باشد ، برای جذب لینک کافی است.

مقاله مرتبط  بهترین بررسی نرم افزار منابع انسانی سال 2020

در نظر گرفتن این نکته هنگام استفاده از فیلم ها برای سئو بسیار مهم است زیرا همه سایت ها متفاوت هستند و بنابراین به روشی متفاوت نیاز دارند. از خودت بپرس: آیا از قبل ترافیک با کیفیت بالا و کافی برای جذب خودکار پیوندها را دارم یا نیاز به انجام خدمات تبلیغاتی دارم؟ و اگر چنین است، چه مقدار؟

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید مهم نیست که برنامه ویدیویی شما چقدر خوب باشد اگر فیلم شما از کیفیت استثنایی برخوردار نباشد. در این صورت ، تعداد زیادی پیوند جذب نخواهد شد.

برای کاهش هزینه ها ، کاهش گوشه ها و تولید یک ویدیوی زیر استاندارد وسوسه انگیز است. اما ، در دراز مدت ، نتیجه ای نخواهد داد. از خودت بپرس: آیا مخاطب هدف من علاقه مند به این موضوع خواهد بود؟ آیا اگر به آن برخوردم پیوند می دهم؟ آیا احساسی را برمی انگیزد؟ اگر به هر یک از این س “الات “نه” پاسخ دادید ، برگردید و قبل از تهیه ویدئوی خود ، در مورد چیزها تجدید نظر کنید.

یه چیز دیگه: برای به دست آوردن پتانسیل کامل SEO در مورد فیلم های خود ، میزبانی فیلم ها را در وب سایت خود (به جای Youtube یا Vimeo) در نظر بگیرید. دلیل این امر این است که افراد مجدداً به دامنه شما پیوند دهند ، که به تلاش های کلی شما در جستجوگرها نیز کمک می کند. منفی احتمالی کاهش قرار گرفتن در معرض یا سهام است.

همچنین ، در اکثر سایت های میزبانی ویدیو می توانید از صفحه وب ویدیو به محتوای خود پیوند دهید. فراموش نکنید که این کار را انجام دهید! این یک پیوند رایگان است …

2. تبدیل ها را افزایش دهید

اگرچه ممکن است برخی از جستجوگرها با این موضوع مخالف باشند ، اما من معتقدم که کار یک SEO لزوماً افزایش رتبه نیست ، بلکه هدف آن افزایش فروش / درآمد آنلاین برای مشتری است.

بدیهی است که این یک فرایند دو بخشی است: جذب بازدیدکننده بیشتر به یک وب سایت و سپس بهینه سازی وب سایت به طوری که تعداد بیشتری از آن بازدید کننده به مشتری / مشتری پرداخت کننده تبدیل شوند.

محتوای ویدئو می تواند برای افزایش تبدیل تقریباً در هر وب سایتی خارق العاده باشد. در حقیقت ، مارک های بیشتری بیش از هر زمان دیگری از ویدیوها در صفحه های فرود و سایر صفحات دیگر وب سایت های خود استفاده می کنند تا بازدیدکنندگان را درگیر خود کنند و در نهایت ، آنها را برای خرید متقاعد کنند.

دو روش اصلی برای افزایش تبدیل با ویدیو وجود دارد – با تعبیه یک ویدیو در یک صفحه فرود و با استفاده از قطعه های غنی.

ویدئو در صفحه فرود

هنگامی که بازدید کننده ای در سایت شما قرار می گیرد ، به معنای واقعی کلمه ثانیه فرصت دارید تا او را تحت تأثیر قرار داده و با آنچه شما ارائه می دهید درگیر کنید. این کل نکته یک صفحه فرود است. اما این روزها مردم چنان عادت کرده اند که محتوای رسانه ای غنی را در اینترنت ببینند که به صراحت بگویم ، محتوای متنی اغلب آنها را سرگرم نمی کند.

بر این اساس ، اطمینان دارم که تعجب آور نیست که تعبیه ویدئویی در وب سایت شما نه تنها باعث افزایش مدت زمان ماندن بازدیدکنندگان می شود ، بلکه همچنین تعداد تبدیل به مشتری های پرداخت کننده را نیز افزایش می دهد که در نهایت ، SEO چیست.

فیلم های محصول

ویدئوهای محصول شاید رایج ترین راهی باشد که خرده فروشان با استفاده از محتوای ویدئویی نرخ تبدیل وب سایت خود را افزایش می دهند. این روزها صدها و هزاران خرده فروش از فیلم های محصول استفاده می کنند و دلیل آن را آسان می توان فهمید.

به گفته اینودو ، 52٪ از مصرف کنندگان بگویید که تماشای فیلم های محصول باعث می شود اعتماد به نفس بیشتری نسبت به پیش رفتن و خرید داشته باشند.

ویدیوی محصول zappos از The Secret Guide to VSEO: Video and SEO

نگاهی به تصویر بالا از خرده فروش آنلاین زاپوس. این یکی از فیلم های محصول آنها را نشان می دهد که در صفحه برای شلوار جین Levi زنانه استفاده می شود. مطابق با مشاوره اقتصادی، Zappos دریافت که میزان فروش محصولات دارای فیلم محصول بین 6 تا 30 درصد افزایش داشته است.

توضیحات / فیلم های مقدماتی

بدیهی است که هر مشاغل دارای وب سایت محصولی برای فروش ندارند ، زیرا برخی از مشاغل خدمات گرا هستند.

برای این موارد ، می توانید با استفاده از ویدئوهای مقدماتی / مقدماتی ، تبدیل ها را افزایش دهید. سبک های مختلفی برای این فیلم ها وجود دارد ، و به راستی ، هیچ علم دقیقی در مورد اینکه کدام سبک بهتر کار می کند وجود ندارد. این بیشتر در مورد تولید ویدئویی است که تجارت مشتری را به طور موثر و به روشی جذاب توضیح / معرفی می کند.

مقاله مرتبط  نحوه ساخت Chatbot برای تجارت الکترونیکی

Dropbox متوجه شد که آنها نرخ تبدیل آنها را بیش از 10 increased افزایش داد با افزودن این ویدیو به صفحه اصلی آنها. و با توجه به اینکه صفحه اصلی آنها ماهانه بیش از 750،000 بازدید کننده دارد ، این بدان معنی است که ثبت نام هر روز را چندین هزار نفر افزایش می دهد و بدون شک ROI زیادی ایجاد می کند.

https://www.youtube.com/watch؟v=cY2qZLs31Uc

از طرف دیگر این ویدئو با توضیح خدمات ، معرفی افراد پشت سر این تجارت و نشان دادن خدمات آنها در عمل ، یک شرکت محلی نوار سیار را معرفی می کند. طول آن مشابه ویدیوی Dropbox است ، اما به سبک دیگری ارائه می شود. وقتی در صفحه “درباره ما” از وب سایت مشتری قرار گرفت ، نرخ تبدیل کلی وی را حدود 7٪ افزایش داد.

قطعه های غنی

افزایش تبدیل ها با ویدئو فقط مربوط به مواردی نیست که شما بازدیدکنندگان را پس از ورود به وب سایت خود نشان می دهید ، بلکه همچنین مواردی است که شما بازدید کننده را قبل از رسیدن به آنجا نشان می دهید.

اگر اخیراً به نتایج جستجوی Google توجه کرده باشید ، افزایش قابل توجهی در استفاده از چیزی به نام قطعه های غنی و به ویژه قطعه های غنی از ویدیو مشاهده کرده اید.

https://www.youtube.com/watch؟v=A-kX0Aut-18

اگر در تکه های ثروتمند تازه وارد هستید ، می توانید تماشا کنید توضیحات رسمی Google در فیلم بالا اساساً ، این چیزی است که سایتی با قطعه های غنی از ویدیو در SERP به نظر می رسد:

قطعه های غنی توسط Google

همانطور که مشاهده می کنید ، Google اطلاعات مربوط به ویدئوی جاسازی شده در صفحه را نمایش می دهد و به گوگلر اطلاع می دهد در صورت کلیک بر روی وب سایت شما ، ویدیویی در انتظار آنها است.

به بیان ساده ، قطعه های غنی از ویدئو به شما کمک می کنند تا از 9 نتیجه جستجوی دیگر در آن صفحه خاص متمایز شوید و بنابراین ، جستجوگران تمایل بیشتری برای کلیک کردن روی نتیجه شما دارند ، که باعث افزایش بازدید به وب سایت شما می شود.

شما می توانید تصویر کوچک و طول ویدئو خود را به جستجوگران نشان دهید. اگر می خواهید تبدیل ها را به حداکثر برسانید ، مطمئن شوید که تصویر کوچک برجسته است و خلاصه آنچه در مورد ویدیو است است.

چگونه از قطعه های غنی برای فیلم استفاده می کنید؟

برای نشان دادن قطعه های غنی برای ویدیوی خود در نتایج جستجوی Google ، لازم است خود ویدیوی خود را میزبانی کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید ، راهکاری برای میزبانی فیلم های شما با YouTube با استفاده از وجود دارد پلاگین Yoast، اما به طور قطع توصیه می شود که در صورت امکان ، خود از خود محتوای خود را میزبانی کنید.

میزبانی خود از ویدئوهای شما در مقایسه با استفاده از یک میزبان ویدئویی رایگان مانند YouTube ، به عنوان مستند ، مزایای دیگری برای سئو دارد. اینجا.

هنگامی که ویدیوی خود را میزبانی و در سایت خود جاسازی کردید ، صرفاً اطلاع رسانی به Google در مورد ویدیو است. برای انجام این کار ، باید کد Schema.org مورد نیاز را به صفحه خود اضافه کنید و یک کد ارسال کنید نقشه سایت XML در Google Webmaster Tools.

این کمی دردسر است ، اما همین که بدانید چگونه این کار را انجام دهید ، انجام آن بارها و بارها بسیار آسان است. بعلاوه ، اگر قبلاً برای هر کلمه کلیدی با حجم بالا رتبه بندی کرده اید ، ارزش تلاش را دارد ، زیرا افزایش در تبدیل ها باید به میزان قابل توجهی بازدید کننده سایت شما باشد.

نتیجه

محبوبیت ویدئوی آنلاین فرصتی عظیم برای سئوکارانی است که مایل به خلاقیت برای رسیدن به نتایج هستند. تولید فیلم همیشه ارزان نیست ، اما معمولاً به همان نسبت گران قیمت نیست که مردم فکر می کنند. اگر قبلاً اینفوگرافیک ها را سفارش داده و به بازار عرضه کرده اید ، مطمئناً توانایی تهیه ویدئو و استفاده از VSEO را دارید که ROI خوبی برای شما / مشتری شما ایجاد می کند.

به یاد داشته باشید ، کیفیت در مورد فیلم آنلاین به همان اندازه مهم است که در هنگام تولید هر نوع شکل دیگر از محتوا.

درباره نویسنده: جاش هاردویک بنیانگذار است ShortyMedia، یک شرکت تولید کننده پیشرو متخصص در فیلم های ویروسی ، شرکتی و وب است. او همچنین یک سئوکار مستقل است و عاشق تولید محتوای عالی و ایجاد لینک است.