آموزش سئو

راهنمای مبتدیان برای Facebook Insights

اکتبر 22, 2020

Facebook Insights ابزاری قدرتمند برای کسانی است که می خواهند تعامل کاربر را در صفحه تجارت فیس بوک خود ردیابی کنند. Facebook Insights توسط همه سرپرستان صفحه شما قابل مشاهده است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد مطالب و مخاطبان شما فراهم کند.

با استفاده از Facebook Insights ، شما می توانید بهترین زمان ارسال روز ، بهترین روز هفته برای ارسال و نوع محبوب ترین مطالب را تعیین کنید.

توجه به این نکته مهم است که ابزار Facebook Insights به طور مداوم به روز می شود تا پیشرفت های صفحه شما و هر الگویی را که نشان می دهد منعکس کند. بنابراین برای ادامه کار باید مرتباً بررسی کنید.

بنابراین ، از بینش فیس بوک چه می توانید یاد بگیرید؟

1. نحوه دسترسی به Facebook Insights

به صفحه تجارت فیس بوک خود بروید ، سپس روی “مشاهده همه” در بخش “Insights” در دسک تاپ کلیک کنید.

چگونه می توان به بینش فیس بوک دسترسی پیدا کرد

این داشبورد اصلی Insights است و در اینجا اطلاعات مربوط به روندها ، پست ها و مخاطبان خود را مشاهده خواهید کرد.

شما می توانید جدیدترین پست های خود ، پسندیدن های Facebook ، میزان دسترسی ، اقدامات موجود در صفحه ، جنسیت و سن مخاطبان خود و موارد بسیار دیگر را مشاهده کنید. از شیرجه رفتن در اینجا نترسید. ممکن است کمی طاقت فرسا به نظر برسد ، اما پیمایش آن بسیار آسان است.

داشبورد بینش فیس بوک

2. Facebook Insights: ویروسی بودن پست ها

یکی از مهمترین مواردی که می توانید یاد بگیرید این است که چه نوع محتوایی ویروسی شدن است.

روی پست ها کلیک کنید ، آخرین پست های Facebook خود را مشاهده خواهید کرد و در مورد میزان دسترسی و تعامل آنها اطلاعات کسب خواهید کرد. این به ویژه در صورتی مفید است که دوست دارید ببینید کدام پست ها بیشترین موفقیت را داشته اند.

می توانید پست ها را بر اساس:

  • رسیدن (ارگانیک در مقابل پرداخت شده)
  • نوع پست
  • هدف گذاری
  • به خواستگاری برسید
  • تاریخ انتشار

اگر می خواهید از موفقیت یک پست خاص (یعنی ویدئویی که اخیراً پست کرده اید) مطلع شوید ، این مفید است. بنابراین به جای اینکه همه پست ها را غربال کنید ، می توانید بر اساس ویدیوها مرتب کنید.

مقاله مرتبط  چگونه می توان SEO محلی را هنگامی که کسب و کار شما به مکان جدیدی منتقل می شود به روز کرد

شما می توانید تاریخ ارسال پست ، عنوان پست ، نوع پست ، کسانی را که هدف قرار داده ، به آنها دسترسی پیدا کرده و میزان تعامل آنها را ببینید. دیگر ویروسی را به صورت درصدی مشاهده نخواهید کرد ، اما با این وجود می توانید تعداد زیادی دانش مفید در مورد رفتار پست خود کسب کنید.

بردن: دانستن واکنش به انواع مختلف پست های فیس بوک به شما این دانش را می دهد که محتوای بیشتری را ایجاد کنید که طرفداران شما آن را دوست دارند ، و این باعث افزایش نام تجاری ، دسترسی شما می شود و امیدوارم که بازدید از وب سایت شما افزایش یابد.

3. Facebook Insights: صفحه های مورد پسند

اگر روی «پسندیدن ها» کلیک کنید ، می توانید مشخصات جمعیتی و همچنین مکان های طرفداران خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید گروه های سنی آنها را مشاهده کنید.

در این مثال ، پروازهای ارزان آفریقای جنوبی طرفداران صفحه طرفداران زن بسیار بیشتری نسبت به طرفداران مرد دارند. همچنین ما می توانیم ببینیم که بیشتر کاربران در کیپ تاون ، آفریقای جنوبی هستند ، بنابراین آنها باید پست های خود را متناسب با آن سفارشی کنند.

دوست دارد درون بینش فیس بوک

در زیر نمودار دیگری را مشاهده خواهید کرد که به این شکل است:

جایی که لایک های سفارشی شما از بینش فیس بوک به دست می آید

اکنون می توانید با لایک های جدید و حتی با لایک ها جستجو کنید. به عنوان مثال ، در نمودار بالا ، می توانید مشاهده کنید که صفحه طرفداران مورد پسند نیست.

مفید خواهد بود که به صفحه خود برگردید و ببینید در آن روزها چه پست هایی نوشتید. پست های قبلی شما ممکن است بتواند نشانه ای از اشتباه در آن روز باشد.

آیا شما به اندازه کافی سرگرم کننده نبودید؟ یا فقط خیلی زیاد بودی؟ شاید شما مقالات زیادی ارسال کرده اید و تصاویر کافی نیستید؟ بسیار مهم است که شما این مرحله را انجام دهید در غیر این صورت آمار تقریباً فقط آمار است.

چه چیزهایی برای پسندیدن بیشتر؟ این فیلم را برای هفت راهکار برای افزایش علاقه های فیس بوک خود ببینید:

مقاله مرتبط  وبلاگ چیست؟ (و چرا باید یکی را در سال 2020 شروع کنید)

https://www.youtube.com/watch؟v=LpDIdMrxQCc

بردن: داشتن اطلاعات دموگرافیک در مورد طرفداران خود به شما امکان می دهد تا از مخاطبان هدف خود شخصیت بسازید. این می تواند هنگام ایجاد صفحات فرود ، کپی صفحه اصلی و پیام های کلی بازاریابی بسیار مفید باشد.

4. فیس بوک بینش: رسیدن

همه اینها بسیار خوب و خوب است که شما یک صفحه تجاری فیس بوک دارید ، اما چه مقدار از محتوای شما در واقع به طرفداران شما می رسد؟ چه کسی در مورد صفحه شما صحبت می کند؟ آیا طرفداران شما صفحه شما را به دیگران ارجاع می دهند یا تصاویر خود را با دوستان خود به اشتراک می گذارند؟

بخش Reach که درست زیر Likes در نوار سمت چپ قرار دارد ، این اطلاعات مهم را ارائه می دهد.

همچنین به شما می گوید که پست های شما چند بار به عنوان پنهان ، گزارش به عنوان هرزنامه و برخلاف آنها علامت گذاری می شود.

بردن: قسمت مهم منطقه Reach این است که می توانید ببینید چه روزها و انواع محتوا به شما کمک می کنند تا به بیشترین مخاطب ممکن برسید. (برخلاف قبل ، از نظر تبلیغات فیس بوک قابل پرداخت ، دسترسی نخواهید دید ؛ برای این اطلاعات باید از مدیر تبلیغات استفاده کنید.

5. ورود به سیستم در فیس بوک

اعلام حضور در فیس بوک می تواند برای شرکتهایی که مکان فیزیکی دارند واقعاً مفید باشد. هوادارانی که هنگام ورود به محل کار شما “ورود به سیستم” را نشان می دهند ، وفاداری خود را به شما در انجام این کار نشان می دهند.

در بخش ورود به سیستم ، می توانید تعداد افرادی که اعلام حضور کرده اند ، محل زندگی آنها ، زن یا مرد ، و غیره ببینید.

بردن: داده های ورود برای کسب و کارهایی که حضور فیزیکی دارند بسیار ارزشمند است. از توانایی اندازه گیری تأثیر رسانه های اجتماعی بر فروش ، تا نظارت بر شلوغ ترین روزهای شما – قطعاً در این اطلاعات کاوش کنید!

6. اطلاعات دقیق تر Facebook Insights را می خواهید؟

Insights قبلاً یک تن داده ارائه داده است ، اما آیا می دانید واقعاً می توانید داده ها را صادر کنید؟ داده های خود را با استفاده از دکمه بالا سمت راست در صفحه Insights صادر کنید.

مقاله مرتبط  12 قانون آهنی برای صدور بیانیه های مطبوعاتی

این بلوک کوچک ظاهر می شود:

صادر کردن داده های بینش فیس بوک

گزینه Page Level Data و قالب MS Excel را انتخاب کنید. می توانید محدوده تاریخ را برای داده ها انتخاب کنید.

پس از بارگیری بینش ها ، ستون های بی پایان داده ای مشاهده می کنید که در ابتدا ممکن است طاقت فرسا باشد. در پایین ، همچنین داده های مختلفی را خواهید دید که حاوی اطلاعاتی مانند معیارهای اصلی ، منابع روزانه مانند منابع ، دسترسی ویروسی روزانه و غیره است.

هر ستون در صفحه معیارهای اصلی اطلاعات متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد. به عنوان مثال ، اگر به ستون Lifetime Total Likes بروید ، می توانید ببینید که صفحه شما در طول تاریخ های مشخص شده شما چه تعداد لایک دریافت کرده است.

Total Daily Reach نیز مفید است و در اینجا می توانید تعداد افرادی را که پست های شما به آنها رسیده است (حتی از دوستان طرفداران خود) ببینید.

بردن: گاهی اوقات مشاهده داده های جدول بندی شده می تواند بینش بیشتری نسبت به نمودارها ارائه دهد. اگر به اکسل تبحر دارید ، می توانید داده های خود را تکه تکه کرده و تکه تکه کنید تا درباره تأثیر طرفداران و رسانه های اجتماعی خود بیشتر بدانید.

توصیه من: از شیرجه رفتن و دیدن آنچه در داخل است نترسید!

نتیجه

از طریق یادگیری اینکه چه نوع پست های فیس بوک موثر هستند تا یادگیری محل استقرار مخاطبان خود ، فیس بوک بینش اطلاعات مفیدی درباره صفحه کسب و کار شما ارائه می دهد.

با این حال ، مهم این است که آن داده ها را بگیرید و با آن چیز معناداری ایجاد کنید. از داده ها برای پیگیری عملکرد صفحه خود ، یافتن الگوهای در حال ظهور و تدوین استراتژی موثرتر در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

درباره پست یا مخاطبان خود از Facebook Insights چه آموخته اید؟ چگونه این داده ها به شما کمک می کنند تا استراتژی موثرتری در فیس بوک ایجاد کنید؟