آموزش سئو

راهنمای مبتدیان برای هدف قرار دادن زبان ها و مناطق

سپتامبر 10, 2020

استفاده از مخاطبان جدید یک روش فوق العاده موثر برای رشد بازدید وب سایت شما است.

اگر در حال گسترش تجارت جهانی خود هستید ، ممکن است قبلاً فکر ترجمه وب سایت خود را به زبان های مختلف کرده باشید. این می تواند راهی عالی برای کسب درآمد از محتوای شما یا فروش به افراد خارج از منطقه محلی شما باشد.

این یک فکر هیجان انگیز است ، اما به همین سادگی نیست که فقط کسی را برای ترجمه صفحات وب سایت خود استخدام کنید. برخی از صفحات ترجمه شده احتمالاً مشابه محتوای صفحات موجود شما هستند و شما را در معرض جریمه شدن موتورهای جستجو برای محتوای تکراری قرار می دهند.

تجربه خواننده خود را نیز در نظر بگیرید. تصور کنید که آنها با چه سرعتی از سایتی خارج می شوند که قیمت و جزئیات حمل و نقل را با ارز یا زبان اشتباه ارائه می دهد.

با جذب افراد در مناطق مختلف جغرافیایی یا زبانی ، فرصتی عظیم برای رشد تجارت خود وجود دارد ، اما یک روش خاص برای راهنمایی کاربران جدید به سایت شما وجود دارد.

بهترین راه برای دسترسی به این مخاطبان جدید استفاده از برچسب های ویژگی hreflang HTML است.

عکس صفحه نشانگر هدف قرار دادن زبانها و مناطق با hreflang است.

Hreflang Tag چیست؟

Hreflang یک ویژگی یا کد زبان HTML است که با نشان دادن ، اطلاعات مهمی در مورد محتوای شما به موتورهای جستجو می دهد کدهای زبان و کدهای کشور برای هر قسمت از مطالب. این کد به موتورهای جستجو می گوید شما با چه محتوا زبان و منطقه ای را هدف قرار می دهید.

در اینجا مخاطبان جدیدی وجود دارد که می توانید با استفاده از hreflang جذب کنید:

  1. بازدیدکنندگانی در یک کشور که به زبانهای مختلف صحبت می کنند
  2. بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف ، که به زبان های دیگر صحبت می کنند
  3. بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف ، که به یک زبان صحبت می کنند

استفاده از hreflang می تواند بهینه سازی موتور جستجوی ارگانیک (SEO) را در وب سایت شما تقویت کرده و ارتباطات بازاریابی دیجیتال خود را برای مخاطبان جدید راه اندازی کند بدون اینکه برای شما اقتدار دامنه هزینه داشته باشد یا تجربه کاربر را تحت تأثیر قرار دهید.

چرا برچسب های Hreflang مهم هستند؟

Hreflang به شما این امکان را می دهد که به موتورهای جستجو بگویید کدام صفحات را به کدام کاربران نشان دهند تا صفحاتی را که فقط برای آنها ایجاد کرده اید به مخاطبان نشان دهند. همچنین به موتورهای جستجو اشاره واضحی می کند که محتوای این صفحات تکثیر نشده است ، بلکه برای افراد مختلف سفارشی شده است.

بگذارید بگوییم وب سایت شما کاملاً به انگلیسی نوشته شده است ، ارز محلی شما برای محصولات ذکر شده است. با این حال ، سایر انگلیسی زبانان در مناطق مختلف جغرافیایی می توانند از مطالب و پیشنهادهای شما بهره مند شوند.

اگر می توانید نسخه جایگزینی از وب سایت خود را که به طور خودکار ارز روزانه آنها را منعکس می کند ، به آنها نشان دهید چه؟

بیایید یک قدم جلوتر برویم. اگر می توانید محتوای خود را به زبان های مختلف ترجمه کنید و سپس به نوعی مطمئن شوید که موتورهای جستجو نتیجه جستجوی صحیحی را به مخاطب مورد نظر شما نشان می دهند ، چه می کنید؟

می توانید و اگرچه تنظیم آن کمی کار به طول می انجامد ، ارزش نمایش بازدیدکنندگان از آنچه می خواهند ببینند می تواند افزایش قابل توجهی در رتبه بندی شما داشته باشد.

مقاله مرتبط  بهترین نرم افزار میز راهنما در سال 2020

آیا می خواهید درباره جلب بازدید کنندگان بین المللی از محتوای خود بیشتر بدانید؟ این ویدئو را تماشا کن:

https://www.youtube.com/watch؟v=GcIRv2AE59I

چه کسی باید از ویژگی های کد Hreflang استفاده کند؟

هنگامی که می خواهید نسخه صحیح وب سایت خود را به گروه هایی ارائه دهید که می توانید آنها را بر اساس زبان یا منطقه جغرافیایی جدا کنید ، باید از این برچسب ها استفاده کنید.

این می تواند شامل ترجمه کل محتوای سایت شما به زبانهای مختلف ، ترجمه فقط بخشی از آن یا نشانگر این باشد که نسخه های دیگری از سایت خود با ارزهای دیگر دارید.

به عنوان مثال ، زبان های کانادایی ، آمریکایی و انگلیسی بریتانیایی یک زبان هستند اما ارزهای مختلفی دارند.

این روش برای شرکتهایی که دلیل خوبی برای دسترسی به بازارهای بین المللی دارند بهترین است. به عنوان مثال ، می توانید از ترافیک درآمدزایی کنید ، مستقیماً به آن بازدیدکنندگان بفروشید یا یک مارک جهانی بسازید.

اگر این به نظر شرکت شما می رسد ، زمان آن فرا رسیده است که در ایجاد یک استراتژی جهانی SEO سرمایه گذاری کنید.

سئو و موارد دیگر: مزایای استفاده مناسب از برچسب های Hreflang

وب سایت شما می تواند از برچسب های hreflang به سه روش مهم بهره مند شود:

  1. با کاهش نرخ پرش ، افزایش رتبه بندی و بهبود نرخ کلیک و تبدیل ، SEO ارگانیک خود را بهبود ببخشید.
  2. تجربه کاربری شما (UX) برای خوانندگان خارج از منطقه شما بهبود می یابد.
  3. این ممکن است شما را از مجازات شدن برای محتوای تکراری محافظت کند.

جهان مملو از افرادی است که ممکن است زبان اول شما را به اشتراک نگذارند اما هنوز خوانندگان با ارزشی برای محتوای شما هستند. در مورد کاربران اسپانیایی ، هندی یا ماندارین زبان چطور؟

مخاطبان جهانی قابل توجهی وجود دارد که می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید ، اما برای این کار باید راه هایی پیدا کنید تا نسخه هایی از محتوای خود را که برای تجربه آنها بهینه شده است ، به آنها ارائه دهید.

وقتی این خوانندگان می توانند به نسخه شخصی شده محتوای شما دسترسی پیدا کنند ، احتمالاً با خواندن صفحات بیشتر ، مدت بیشتری در سایت شما می مانند و این باعث کاهش نرخ جستجوی کلی شما می شود.

با این وجود ، هر زمان که محتوای مشابهی ایجاد می کنید ، حتی به زبان دیگر ، باید با دقت قدم بردارید. از hreflang استفاده کنید تا محتوای صحیح را با آنچه کاربر می خواهد ببیند مطابقت دهد.

برچسب Hreflang چگونه به نظر می رسد؟

یک ویژگی hreflang معتبر ممکن است به این شکل باشد:

پیوند rel = “جایگزین” href = “http://example.com” hreflang = “en-us” />

نحوه اجرای برچسب های Hreflang

اجرای موفقیت آمیز چگونه است؟ هنگام راه اندازی hreflang برای محتوای سایت خود موارد کمی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر هر یک از این مراحل کامل نباشد ، برچسب های شما کار نمی کنند.

یک نقشه و برنامه محتوا ایجاد کنید

با انجام یک ممیزی سایت شروع به کار کنید تا نقشه هایی را که قبلاً برای هدف قرار دادن زبان ها یا مناطق جدید انجام داده اید ، ترسیم کند. محتوای موجود و صفحاتی را که قبلاً ترجمه کرده اید در آن وارد کنید.

مقاله مرتبط  11 راه آسان برای جذب خوانندگان در وبلاگ شما (2020)

در مرحله بعد ، تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید و ببینید چه کسان دیگری از وب سایت شما بازدید می کنند ، از کجا هستند و تنظیمات زبان در مرورگرهای آنها. تصمیم گیری بر اساس مخاطبانی که قبلاً سایت شما را پیدا کرده اند ، به تأثیرگذاری بیشتر تغییرات کمک می کند.

تصمیم بگیرید که آیا کل سایت شما باید به زبانهای دیگر نشان داده شود. آیا تغییر صفحه اصلی یا فقط اطلاعات تماس و پاورقی شما کافی است؟ این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که کجا زمان و منابع خود را متمرکز کنید.

کد زبان و کشور

در مرحله بعدی ، باید کدهای صحیح را برای ایجاد برچسب های خود انتخاب کنید. کد زبان و کد کشور مشخص شده است ، بنابراین مطمئن شوید که در حال تأیید هستید.

هنگام ایجاد کدها ، به یاد داشته باشید که به زبان یا کد کشور احتیاج دارید. این بدان معنی است که شما به سادگی می توانید کد زبان را انتخاب کنید ، اما هرگز به تنهایی کد کشور نخواهید داشت.

به یاد داشته باشید که ممکن است شما هر کشوری را که باید هدف قرار دهید نمی شناسید ، بنابراین داشتن فقط یک کد زبان نیز خوب است. این به شما امکان می دهد محتوای فرانسوی را برای افراد در فرانسه و یک نسخه فرانسوی را برای جذب کاربران فرانسوی زبان از هر کشور دیگر ارائه دهید.

رابطه بین برچسب ها

شما باید مطمئن باشید که رابطه صحیح بین برچسب ها را نشان می دهید ، این به معنای درک منابع ویژگی خود ارجاعی و دو طرفه hreflang است.

  1. برچسب های خود ارجاع بدان معنی است که هر نسخه زبان باید به خود و سایر نسخه ها مراجعه کند.
  2. دو طرفه به این معنی که هر برچسب باید با یک برچسب در قسمت جایگزین مطالب مرتبط شود. به عنوان مثال ، اگر صفحه A به صفحه B پیوند دارد ، صفحه B باید به صفحه A. پیوند یابد (این همچنین تضمین می کند که هیچ کس نمی تواند یک برچسب یک طرفه ایجاد کند که به یک منبع خارجی پیوند داده و بازدید شما را از بین ببرد.)
  3. X پیش فرض یک نسخه پیش فرض از یک صفحه ایجاد می کند که هیچ زبان خاصی را هدف قرار نمی دهد ، یا جایی که از کاربران خواسته می شود پس از فرود در یک زبان ، زبانی را انتخاب کنند. این باید هر کسی را که در تنظیمات مرورگر خود زبانی مشخص نکرده است یا آدرس IP او با هیچ یک از زبانهای سایت شما مطابقت ندارد ، ضبط کند. این برچسب x-default شما خواهد بود:

روش پیاده سازی را انتخاب کنید

می توانید ویژگی های معتبر hreflang را به یکی از سه روش پیاده سازی کنید:

  1. ویژگی hreflang را با استفاده از HTML در عناصر پیوند پیاده سازی کنید بخش هر صفحه.
  2. ویژگی hreflang را در سرصفحه های HTTP برای PDF ها و سایر صفحات غیر HTML یا پرونده های غیر HTML پیاده سازی کنید.
  3. پیاده سازی ویژگی hreflang در علامت گذاری نقشه سایت XML (با این کار مجبور نیستید هر بار که صفحه ای را ویرایش یا حذف می کنید ، چندین سند HTML را ویرایش کنید. دسترسی مستقیم به پرونده نقشه سایت XML می تواند این کار را آسان تر کند.)

منابعی برای اجرای موفقیت آمیز برچسب های Hreflang

چند منبع مفید برای مقابله با برچسب های hreflang در محتوای سایت شما وجود دارد. این به هیچ وجه لیست کاملی نیست ، اما با پیشرفت شما مفید خواهد بود. به یاد داشته باشید که سیستم عامل های مختلف دستورالعمل های خاصی برای اجرا دارند ، بنابراین قبل از شروع به موارد ارجاع دهید.

  1. ابزار تولید برچسب های Hreflang
  2. کنسول جستجوی گوگل
  3. ابزار نقشه سایت XML برای برچسب های hreflang
  4. جستجوگر برچسب Hreflang
  5. قبل از شروع پروژه درباره راه اندازی SEO بین المللی بیشتر بیاموزید

آیا باید از Hreflang با برچسب های Canonical استفاده کنم؟

بله ، آنها باید با هم استفاده شوند ، زیرا عملکردهای مختلفی را انجام می دهند. برچسب های متعارف به موتورهای جستجو می گویند کدام URL نسخه رسمی یا متعارف یک صفحه است و کدام صفحه باید نمایه شود. برچسب های Hreflang به موتورهای جستجو می گویند که یک صفحه چه زبان و منطقه ای را هدف قرار داده است.

مشکلات معمول هنگام اجرای برچسب های Hreflang

خطاهای معمول شامل استفاده از کد زبان یا کد کشور اشتباه است ، تلاش برای استفاده از کدی برای یک منطقه بسیار بزرگ (مانند استفاده از EU به جای GBR) ، فراموش کردن ساخت نسخه های خود ارجاع یا فراموش کردن اینکه صفحات باید دو جهته باشند.

چالش دیگر حوزه ، حفظ ویژگیهای hreflang معتبر پس از تنظیم است. همانطور که محتوایی به سایت اضافه یا از آن حذف می شود ، یا هدایت ها در محتوای موجود شما ایجاد می شود ، برچسب های hreflang باید به روز شوند.

ویژگی های کد Hreflang یک راهنما برای موتورهای جستجو است ، یک عملکرد تضمین شده نیست. تنها کاری که می تواند انجام دهد این است که براساس صفحه تنظیمات مرورگر کاربر ، کدام صفحات را باید موتورهای جستجو نمایش دهد.

علاوه بر این ، در حالی که با Google و Yandex کار می کند ، برای دیگران مانند Bing و Baidu کار نمی کند ، بنابراین به گزینه ها و دستورالعمل های هر یک نگاه کنید.

نتیجه

Hreflang می تواند ابزاری مفید برای بیان موتورهای جستجو باشد که سایت شما به چه زبانی نوشته شده است و با محتوای خاصی چه منطقه ای را هدف قرار داده اید.

پیاده سازی برچسب های hreflang می تواند با محتوا یا پیشنهادات به مخاطبان بین المللی کمک کند. برای تصمیم گیری در مورد اینکه hreflang می تواند برای شما مفید باشد ، به کمک نیاز دارید؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که از استراتژی بازاریابی دیجیتال خود کمک بگیرید.

اجرای Hreflang آسان نیست اما می تواند دامنه شما را گسترش دهد و SEO ارگانیک شما را فراتر از آنچه امروز وب سایت شما انجام می دهد ، تقویت کند.

فقط به یاد داشته باشید که طرحی را ایجاد کنید که از دام های متداول جلوگیری کند و پس از اجرا و هر چند ماه یکبار برچسب های خود را بررسی کنید.

ابتدا با استفاده از ویژگی های hreflang کدام زبان یا منطقه را هدف قرار می دهید؟

مقاله مرتبط  بهترین بررسی نرم افزار همکاری 2020