آموزش سئو

خوب و بد محصولات Deadstock برای تجارت الکترونیکی

نوامبر 26, 2020

خرده فروشان تجارت الکترونیکی در حوزه تجارت آنلاین با موانع زیادی روبرو هستند.

یک مسئله رایج و در عین حال پایدار ، محصولات موجود در بن بست است.

انباشت موجودی موجود در بنزین می تواند هزینه های عملیاتی و انبار را افزایش دهد. با ورود بیشتر محصولات به انبار ، هزینه ذخیره سازی کالاهای فروخته نشده می تواند منابع مالی ارزشمند تجارت شما را خالی کند.

علاوه بر این ، روند فصلی و محصولات ، حذف کامل محصولات دامی را دشوار می کند.

چگونه این مسئله را می توان حل کرد؟ در این مقاله نحوه جلوگیری از ایجاد بن بست و چگونگی خلاص شدن از شر آن هنگامی که در انبار شما جمع می شود توضیح می دهد.

ابتدا با تعریف برای deadstock شروع می کنیم.

Deadstock یعنی چه؟

Deadstock مترادف با موجودی مرده است.

اینها مواردی هستند که فروخته نشده اند و بعید است که به فروش برسند. اگر از سیستم مدیریت موجودی استفاده نمی کنید ، این کالاها احتمالاً در انبار شما جمع می شوند و فراموش می شوند.

یک تعریف جایگزین از “بن بست” به کالاهایی گفته می شود که دیگر در فروشگاه ها فروخته نمی شوند. در این حالت ، این کالاهای بن بست ، مانند کفش های بلااستفاده یا فرسوده یا پوشاک پرنعمت ، با نرخ های بسیار بالاتری به فروش می رسند.

برای اهداف این مقاله ، تعریف دوم را در این پست کشف نخواهیم کرد.

آیا Deadstock برای تجارت بد است؟

Deadstock با یک قیمت همراه است.

خرده فروشان در صورت فروش هرگز نمی توانند هزینه تولید محصولات را جبران کنند.

در نتیجه ، موارد ناخواسته فضای انبار شما را اشغال می کنند. اقامت طولانی تر به معنای هزینه های ذخیره سازی بیشتر برای تجارت شما است.

نحوه محاسبه بن بست چگونه است؟ برای درک عواقب آن برای تجارت خود ، هزینه های نگهداری این محصولات بی فایده را محاسبه کنید.

هزینه های اجاره ، آب و برق ، تجهیزات ، بیمه و امنیتی را که برای محافظت از وسایل شما استفاده می شود ، لیست کنید.

در حالت ایده آل ، مشاغل از طریق فروش این هزینه ها را جبران می کنند ، اما محصولات موجود در انبار راکد باقی می مانند. خرده فروشان به جای سودآوری ، هزینه نگهداری این کالاهای بی فایده را پرداخت می کنند.

Deadstock همچنین یک هزینه فرصت متصل دارد.

از فضای اشغال شده توسط این موارد می توان برای “کالاهای اصلی” یا کالاهای بسیار سودآور و پرفروش استفاده کرد که بلافاصله سود کسب و کار شما را به همراه دارد.

چگونه از Deadstock جلوگیری کنیم

طبق تجربه من ، شما باید تا حد امکان از ایجاد بن بست جلوگیری کنید.

تجارت مد گزارش ها هزینه موجودی مرده حدود 50 میلیارد دلار در سال برای صنعت خرده فروشی ایالات متحده است.

اگر حاشیه استاندارد یک مارک خرده فروشی در حدود 60٪ باشد ، پس از آن ارزش خالص 40،000 دلار نشان دهنده فروش خرده فروشی 100000 $ و دلار ناخالص دلار 60،000 دلار است.

من به بسیاری از فروشگاه های تجارت الکترونیکی مشاوره داده ام و می توانم به شما بگویم که بهتر است از ایجاد بن بست جلوگیری کنید تا اینکه منتظر بمانید تا بعدا گلوله برف شود.

بنابراین امروز ، من نکاتی را برای جلوگیری از مصرف بن بست به اشتراک می گذارم.

1. مدیریت موجودی کالا را بهبود ببخشید برای Less Deadstock

مدیریت موجودی کالا یکی از مهمترین دلایل ایجاد مزارع است.

خوشبختانه ، یک سیستم مدیریت موجودی کالا می تواند تضمین کند که موجودی شما به طور مناسب کنترل و کنترل می شود.

در اینجا برخی از سیستم های محبوب مدیریت موجودی وجود دارد:

  • موجودی inFlow: یک سیستم مدیریت موجودی است که می تواند حداکثر 100 محصول را مدیریت کند.
  • Sortly Pro: یک سیستم مدیریت موجودی مبتنی بر ابر که می تواند حداکثر 100 ورودی معامله را در ماه مدیریت کند.
  • اودو: یک راه حل رایگان برای برنامه ریزی منابع سازمانی منبع آزاد (ERP).
  • ZhenHub: یک سیستم مدیریت موجودی مبتنی بر ابر برای مشاغل کوچک و متوسط ​​(SMB).
مقاله مرتبط  راهنمای کارآفرینان کار برون سپاری بدون افت کیفیت

هیچ سیستم مدیریت موجودی درست یا غلطی وجود ندارد. در عوض ، راه حلی پیدا کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

پس از ایجاد سیستم ، محصولات موجود در قفسه ها و همچنین کالاهایی را که در نهایت موجودی مرده هستند ، ردیابی کنید. علاوه بر این ، شما باید محصولات بدون فروش و فروش کم را در یک سال گذشته شناسایی کنید.

یک سیستم هوشمند مدیریت موجودی می تواند اقلام پرفروش ، تاریخ بازگشت مجاز ، تاریخ انقضا و همچنین کالاهای فلاپ شده ای را که بدون آنها در وضعیت بهتری هستید ، شناسایی کند.

2. تخفیف اقلام احتمالی بن بست

توجه داشته باشید که چه چیزهایی می فروشند و چه چیزهایی که نمی فروشند.

آخرین روندهای بازار را در نظر بگیرید. محصولات محبوبی که مردم دوست دارند کدامند؟ این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟

محصولات فصلی ممکن است طی چند هفته اول مانند کیک داغ به فروش برسند ، اما در نهایت هیجان کمرنگ می شود.

نکته خوب این است که اقلام احتمالی بن بست را با میزبانی از فروش های پایان فصل تخفیف دهید.

به عنوان مثال ، پاتاگونیا ، The North Face و H&M اغلب در پایان فصل فروش دارند تا پس از پایان فصل زمستان ، کت و کت های خود را بفروشند. به این ترتیب ، آنها می توانند از شر عناصر موجود در بن بست خلاص شوند و جای خود را به مجموعه های فصل آینده بدهند.

کالاهای فاسدشدنی پس از پایان تاریخ انقضا قابل فروش نیستند. دقیقاً به همین دلیل است که شما باید مواردی را که تقریباً به تاریخ انقضا می رسند نظارت کرده و سپس آنها را با قیمت های تخفیف دار عرضه کنید.

ابزارهایی مانند بیهوده استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از اتلاف مواد غذایی از طریق یک مدل قیمت گذاری پویا. با استفاده از یادگیری ماشینی ، آنها می توانند از متغیرهایی مانند محبوبیت مارک ، محبوبیت فصلی و تاریخ انقضا برای تعیین قیمت در زمان واقعی کالاهای فاسدشدنی استفاده کنند.

محصولات Deadstock برای تجارت الکترونیکی ابزار بی مصرف

مسلماً حاشیه سود شما نسبت به محصولات تخفیف خورده کمتر از حد انتظار خواهد بود. با این حال ، تخفیف به شما کمک می کند تا از کالاهای نامطبوع خلاص شوید و بسیار بهتر از ذخیره این کالاها در انبار و پرداخت هزینه بیشتر برای ذخیره سازی است.

حداقل ، شما این فرصت را دارید که هزینه های تولید را جبران کنید و یکنواخت کنید.

3. مخاطب هدف خود را بشناسید

این دائماً اتفاق می افتد: شما محصول را تبلیغ می کنید ، اما به فروش نمی رسد.

اگر با وجود تبلیغات متعدد ، موردی فروخته نشود ، مخاطب هدف شما احتمالاً آن را نمی خواهد.

هر بار که محصولات بالقوه را برای فروش تهیه می کنید ، باید شرایطی را که با آن روبرو هستید درک کنید.

به همین دلیل تحقیقات و بررسی های بازار برای موفقیت شما بسیار مهم است. مشخصات اقتصادی اجتماعی ، جنسیت ، موقعیت مکانی و علایق مخاطبان شما می تواند نتیجه فروش فروشگاه شما را پیش بینی کند.

بنابراین ، قبل از پرداخت هزینه های تولید ، اطمینان حاصل کنید که مصرف کنندگان محصول را می خواهند.

برای شروع ، یک شخصیت بازاریابی برای فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید. این لازم نیست پیچیده باشد.

در اینجا مثالی از شخصیت بازاریابی آورده شده است که اطلاعات جمعیتی و ویژگی های مصرف کنندگان شما را در نظر می گیرد:

محصولات Deadstock برای تجارت الکترونیکی مخاطبان هدف خود را بشناسید

ایده دیگر انجام تحقیقات بازار با ارسال نظرسنجی منظم برای مشخص کردن نیازهای مشتریان است. من اکیداً توصیه می کنم مشتریان فعلی را به عنوان پاسخ دهنده انتخاب کنید زیرا آنها محصول شما را تجربه کرده اند و احتمالاً با مشخصات بازار هدف شما سازگار هستند.

نظرسنجی میمون توصیه می کند پرسیدن این سالات برای ارزیابی تناسب محصول / بازار.

  • چگونه این محصول را پیدا کردید؟
  • اگر این محصول دیگر در دسترس نباشد ، چه احساسی خواهید داشت؟
  • مزایای استفاده از این محصول چیست؟
  • اگر این محصول دیگر در دسترس نبود ، از چه گزینه هایی استفاده می کردید؟
  • آیا استفاده از این محصول را به کسی توصیه کرده اید؟
مقاله مرتبط  آیا عناوین واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارند؟

بهتر است برای شناسایی فرصت ها در بازار هدف خود ، به طور منظم نظر سنجی انجام دهید.

همچنین موارد و روندهایی را که مشتریان دوست دارند درک کرده و آنها را برای عرضه محصولات بعدی در نظر بگیرید. برای اطمینان از فروش محصولات مورد نیاز خریداران ، می توانید از نرم افزار مدیریت موجودی برای شناسایی محصولاتی که به سرعت به فروش رسیده اند استفاده کنید.

داشتن کالاهای پرفروش بیشتر در از بین بردن مواد اولیه ضروری است و اگرچه شما همیشه قادر به فروش 100٪ از کالاهای موجودی خود نخواهید بود ، اما دانستن مشتریان و ارزیابی مناسب بودن محصول / بازار به کاهش تجمع مواد حیوانی کمک می کند.

4. محصولات خود را متنوع کنید برای جلوگیری از Deadstock

شما ممکن است انتخاب کالاهای پرفروش را فقط برای جلوگیری از ایجاد بن بست کاملا انتخاب کنید.

با این حال ، شما باید تضمین کنید که اکثر اقلام پرفروش فروشگاه شما از مشخصات یا ویژگی های یکسانی برخوردار نیستند. در غیر این صورت ، شما می توانید بیش از حد deadstock نیز دریافت کنید.

داشتن بیش از حد موارد مشابه ممکن است به معنای آدم خواری باشد. برخی از مشتریان ممکن است مارک یا کالایی را به برند دیگر ترجیح دهند ، که منجر به فروش کم برای کالاهای دیگر می شود.

این مورد برای خرده فروشان که کالاهای مشابهی را از مارک های مختلف ارائه می دهند معمول است.

متنوع کردن موجودی محصول خود برای جلوگیری از این نتیجه

نکته خوب اضافه کردن است محصولات مکمل از موارد موجود در فروشگاه تجارت الکترونیکی خود استفاده کنید. برای مبتدیان ، کالاهای مکمل محصولاتی هستند که با هم استفاده می شوند. ممکن است کاملاً با کالایی که شما می فروشید متفاوت باشد ، اما ترکیب کالاهای مکمل آنها معامله را شیرین می کند.

به عنوان مثال ، اگر خرده فروش آیفون هستید ، موارد و لوازم جانبی آیفون را به زرادخانه خود اضافه کنید. با کاهش ارزش جدیدترین آیفون ، ممکن است جریان اصلی آن بیشتر شود. بنابراین ، افراد بیشتری در آینده کیف و لوازم جانبی شما را خریداری می کنند.

محصولات Deadstock برای تجارت الکترونیکی محصولات خود را متنوع کنید

متناوباً ، شما می توانید به جای فروش جداگانه ، محصولات مرتبط را ارائه دهید.

به عنوان مثال ، Harry’s – یک مارک آرایشی مردانه – یک “Truman Set” ارائه می دهد که شامل ژل اصلاح کننده کف ، تیغه ها و تیغ های بسته بندی شده در یک بسته مناسب است.

محصولات Deadstock برای نام تجاری آرایش مردان تجارت الکترونیکی

چگونه می توان از Deadstock خلاص شد؟

اکنون ، اگر قبلاً دارای بن بست هستید ، وقت آن است که از شر آن خلاص شوید.

در اینجا کاری است که شما باید انجام دهید.

1. اقلام بن بست را به تأمین کنندگان برگردانید

اگر در پنجره بازگشت هستید ، این ممکن است بهترین گزینه باشد.

در کوتاه مدت ، هزینه کمی پرداخت خواهید کرد ، اما حداقل می توانید از ضرر بزرگ و مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

تا زمانی که اقلام در شرایط خوبی قرار داشته باشند ، ممکن است بتوانید آنها را به تأمین کننده بازگردانید. با این حال ، ابتدا سیاست بازگشت تأمین کنندگان را بررسی کنید تا تضمین کنید این روش مجاز است.

بیشتر تأمین کنندگان هزینه بازپرداخت به ارزش 10٪ از کالاها را دارند. احتمالاً به جای پرداخت نقدی ، گزینه پرداخت اعتبار را دریافت خواهید کرد.

2. Deadstock را در بخشها و بسته های پاکسازی قرار دهید

اگر برخی از کالاها را با تخفیف بفروشید ، اما این کالاها فروخته نمی شوند؟ شما می توانید آن را حتی بیشتر.

از کمترین قیمتی که می توانید این محصولات را بفروشید مطلع شوید. سپس محصولات مرتبط و مکمل را با هم بسته بندی کرده و به صورت مجموعه ای بفروشید.

مقاله مرتبط  چگونه تشخیص دهیم که در شبکه های اجتماعی Shadowbanned هستید

به عنوان مثال ، Glossier موارد مرتبط را با هم بسته بندی می کند و آنها را با قیمت تخفیف شده ارائه می دهد. بسیاری از علاقه مندان به زیبایی ، خرید کامل یک کالای بدون تخفیف را به مجموعه کامل با نرخ تخفیف ترجیح می دهند.

محصولات Deadstock برای تجارت الکترونیکی Deadstock را در قسمت ترخیص قرار دهید

اگر سهام زیادی با یک کالای مشابه دارید ، از طریق لیست های رایگان و هدایا خلاص شوید. مصرف کنندگان دوست دارند چیزهای رایگان دریافت کنند ، بنابراین ممکن است آنها را مجبور کند که به فروشگاه آنلاین شما برگردند و خرید کنند.

در طول تعطیلات ، می توانید اقلام را برای ایجاد مجموعه های هدایای تعطیلات با مجموعه ای از محصولات به صورت دسته ای دربیاورید.

به عنوان مثال ، Soko Glam محصولات مراقبت از پوست را به اندازه مینیاتور بسته بندی می کند و آنها را به عنوان یک مجموعه هدیه برای فصل اهدا می فروشد. بعلاوه ، مشتریانی که بیش از 135 دلار سفارش دهند ، تا زمانی که لوازم آنها طولانی باشد ، یک بالش ساتن Dreamy دریافت می کنند.

چگونه می توان از شر deadstock خلاص شد

3. فروش به خریداران Deadstock

به احتمال زیاد مقداری پول نقد از دست خواهید داد ، اما بازپرداخت پول بهتر از ضرر کل است.

در اینجا برخی از خریداران بن بست برای بررسی وجود دارد:

  • عمده فروشی: اگر مقدار زیادی ماده دفع شده در شرایط خوب دارید ، می توانید آنها را به عمده فروشان بفروشید. برای خرده فروشان لباس ، عمده فروشی های عمده فروشی لباس های بوتیک شامل فروش عمده شیرین قند، بلوم عمده فروشی، میدان مد عمده فروشی، پوشاک تاشا، عمده فروشی مد ماگنولیا، و LAShowRoom.
  • فروشنده آمازون مرکزی: آمازون دارای فروشنده مرکزی جایی که می توانید قیمت گذاری را تنظیم کنید یا با کمترین قیمت رقیب خود مطابقت داشته باشید.
  • eBay: دامهای متشکل از محصولات تعمیر شده یا برگشتی را می توان با هزینه های شدیداً کاهش یافته به eBay فروخت.
  • فروشگاه ها و انبارهای محموله: این خریداران معمولاً لباس ، کالاهای خانگی و اقلام قدیمی را که می توانند با قیمت پایین به فروش برسند خریداری می کنند.
  • تصفیه خانه های نزدیک: این مشاغل می توانند عمده کالاهای مرده شما را خریداری کرده و با قیمت ارزان تری آن را در فروشگاه های خود به فروش برسانند.

4- اهدا Deadstock به موسسات خیریه

سرانجام ، اگر محصولی به فروش نرسید ، اهدای آن را به امور خیریه در نظر بگیرید.

کمک به امور خیریه یک گزینه محبوب برای است خرده فروشان لباس شما می توانید کالاهای مرده را به عنوان آخرین تلاش برای فروش ، به فروشگاه های تخفیف مانند T.J.Maxx یا Outnet بفروشید.

برخی از بنیادها مانند ارتش نجات و آکسفام لباس های اهدایی را بپذیرید.

ما شرط می بندیم که بسیاری از موسسات خیریه در جوامع محلی و شهرهای شما وجود دارند. می توانید به هر سازمانی کمک مالی کنید ، فقط از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنید. یک موسسه خیریه معتبر پیدا کنید که بتوانید وسایل خود را در آن بفروشید.

اگرچه ممکن است قادر به فروش این کالاها نباشید ، اما می توانید برای اهدای کالای خود از آنها مالیات بخواهید. اگر به خوبی از عهده آن برآیید ، باعث می شود تجارت شما خوب جلوه کند.

نتیجه

اگر می خواهید محصولات بن بست را از بین ببرید ، برای یافتن محصولاتی که به فروش می رسند ، تلاش فعالی داشته باشید.

برای ردیابی موارد ناخواسته موجودی خود از سیستم مدیریت موجودی استفاده کنید. محصولات deadstock را بسته بندی کنید و آنها را به عنوان بسته های هدیه بفروشید یا آنها را به عنوان مجانی هدیه دهید. به عنوان آخرین چاره ، شما حتی می توانید محصولات مرده را به عمده فروشان ، فروشگاه های محموله ، آمازون یا eBay بفروشید.

گزینه های زیادی برای جلوگیری از تجمع مواد معدنی و خلاص شدن از کالاهای فروخته نشده موجود در موجودی شما وجود دارد ،

چگونه از تولید کالاهای مرده جلوگیری می کنید؟