آموزش سئو

خدمات مشاوره فنی SEO

سپتامبر 26, 2020

ایجاد محتوای عالی کلید استراتژی سئو است.

اما اگر از جنبه فنی نحوه تحویل محتوای خود غافل شوید ، موانع غیر ضروری را برای خود ایجاد می کنید.

سئو فنی عناصر “پشت صحنه” استراتژی SEO را شامل می شود که مستقیماً با الگوریتم های جستجو صحبت می کند.

اما هنگام ساختن یک استراتژی فنی SEO چند مورد برای بهینه سازی وجود دارد. برای بسیاری از صاحبان مشاغل ، استخدام یک مشاور فنی SEO که بتواند تفاوت های ظریف را برای شما به دست آورد ، ممکن است مفید باشد.

6 روشی که یک مشاور فنی SEO می تواند به پیشرفت کار شما کمک کند

صرف نظر از نوع خدماتی که برای آن استخدام می کنید ، هدف نهایی شما رشد تجارت شماست.

استخدام یک مشاور فنی SEO تفاوتی ندارد و شما باید با انتظار نتیجه رابطه برقرار کنید.

یک مشاور فنی سئو وب سایت و محتوای شما را بهینه می کند تا شما بهترین تجربه را برای کاربران فراهم کنید ، با الگوریتم های جستجو ارتباط برقرار کنید و در نهایت برای کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بهتری داشته باشید.

در سطح بالا ، خدماتی که ارائه می دهند باید منجر به موارد زیر شود:

  1. ترافیک بیشتر – با بهینه سازی بهتر وب سایت و محتوای شما ، شما به ناچار شروع به رتبه بندی بهتر برای برخی از کلمات کلیدی خواهید کرد. در برخی موارد ، ممکن است وارد صفحه اول و حتی 5 نتیجه جستجو شوید ، جایی که اکثر مسیل های ترافیک به آن وارد می شوند. همچنین با بهینه سازی جنبه هایی از جمله سرعت صفحه و دوستی موبایل ، افراد بیشتری را در وب سایت شما می مانند و محصولات شما را در نظر می گیرند.
  2. مشتری های بیشتر – با افزایش بازدید و رتبه بندی بالاتر برای کلمات کلیدی هدفمند ، افزایش مشتری را تجربه خواهید کرد. در نتیجه ، SEO فنی می تواند مستقیماً با افزایش درآمد مرتبط باشد.

برای دستیابی به این نتایج کسب و کار ، مشاوران فنی SEO عمیقاً در استراتژی SEO شما فرو رفته و عناصری از استراتژی شما را که در حال حاضر مانع شما می شود ، کشف می کنند. ‘

در اینجا برخی از عناصر مورد استفاده برای بهینه سازی وجود دارد:

1) زمان بارگذاری صفحه

https://www.youtube.com/watch؟v=13jOMJhKISE

سرعت بارگذاری وب سایت شما یکی از عناصر اصلی در استراتژی SEO شماست – هم از دید کاربر و هم از طریق الگوریتم های جستجو.

برای مثال اگر بارگیری صفحه شما 4 ثانیه یا بیشتر طول بکشد ، اکثر کاربران با کلیک کردن ، منجر به افزایش نرخ پرش می شوند.

این به معنای موتورهای جستجو است که وب سایت شما تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می دهد ، که باعث می شود رتبه کمتری در SERPS (صفحات نتایج موتور جستجو) داشته باشید.

یک مشاور فنی SEO مواردی مانند اندازه تصویر ، کد خراب و سایر عناصر موجود در صفحه را که می تواند باعث کند شدن زمان بارگیری صفحه شود ، بررسی می کند.

2) بهینه سازی طراحی

تصاویر و طرح بندی برای کاربر پسندتر و جذاب تر بودن یک وب سایت مهم است. تصور کنید به یک وب سایت می روید که فقط دیواری از متن است – احتمالاً روی آن کلیک می کنید.

زمان ساکن – مقدار زمانی که کاربر در سایت شما می گذراند – معیار اصلی است که الگوریتم های جستجو به دنبال آن هستند. یک طراحی بهتر و جذاب ، احتمال ماندن و پیمایش افراد در سایت شما را افزایش می دهد.

یک مشاور فنی SEO اطمینان حاصل خواهد کرد که سایت شما به راحتی قابل پیمایش است و از طراحی جذابی برخوردار است. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که تصاویر شما با نام مناسب و ویژگی alt برای موتور جستجو بهینه می شوند.

مقاله مرتبط  راهنمای کامل دستیاران دیجیتال هوش مصنوعی برای بازاریابان

3) پاسخگویی موبایل

از آنجا که ترافیک وب به طور فزاینده ای برای اولین بار متحرک می شود ، داشتن یک وب سایت پاسخگو به عنصر اصلی نحوه رتبه بندی الگوریتم های جستجو در وب سایت ها تبدیل شده است.

این بدان معنی است که وب سایت شما باید پاسخگو باشد به این معنا که صرف نظر از اینکه کاربر از چه دستگاهی استفاده می کند ، قادر خواهد بود وب سایت شما را به روشی مناسب مشاهده کند.

یک مشاور فنی SEO احتمالاً قادر به پاسخگویی وب سایت شما نخواهد بود ، زیرا این یک وظیفه برای توسعه دهندگان و طراحان شما است.

با این حال ، آنها می توانند به هر صفحه ای که خیلی دوستانه نیستند اشاره کنند.

4) اطلاعات متا تگ

هر وب سایت دارای اطلاعاتی است که خلاصه آنچه سایت درباره هر دو کاربر و موتورهای جستجو است. این اطلاعات در متا تگ وب سایت موجود است (معمولاً در بالای کد یک وب سایت). این شامل عناصری مانند:

  • شرح – این قسمت کوتاه اطلاعاتی است که افراد قبل از کلیک بر روی سایت شما ، در موتورهای جستجو مشاهده می کنند. یک مشاور فنی SEO به شما کمک می کند توصیفاتی بنویسید که میزان کلیک شما را افزایش می دهد در حالی که به کلمه کلیدی شما نیز مرتبط است.
  • عنوان – این نام قطعه محتوا یا صفحه است. داشتن عنوانی با کلمه کلیدی که برای آن رتبه بندی می کنید ، بخشی مهم در سئو فنی است.
  • برچسب ربات ها – برچسب robots به موتورهای جستجو می گوید که چگونه و اگر باید صفحه شما را خزنده (فهرست بندی) کنند. شما نمی خواهید هر صفحه نمایه شود زیرا می تواند بر رتبه بندی شما تأثیر بگذارد (اگر مثلاً محتوای تکراری دارید).

5) بهینه سازی پیوند

مشاور فنی سئو شما به شما در مورد چگونگی ایجاد یا شکستن استراتژی سئو سایت به شما مشاوره می دهد. 4 جنبه اصلی استراتژی پیوند شما وجود دارد که بر نتایج خود تأثیر خواهید گذاشت:

  • پیوندهای شکسته – موتورهای جستجو شما را به دلیل خرابی لینک در وب سایت مجازات می کنند. اینها معمولاً میوه کم آویز هستند که مشاور فنی SEO شما به سرعت تمیز می کند.
  • پیوندهای داخلی – ساختار وب سایت شما چگونه است و اینکه آیا صفحات شما به یکدیگر پیوند دارند به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بهتری داشته باشید. مشاور سئو فنی شما به شما کمک می کند وب سایت خود را معماری کرده و مطالب خود را به بهترین شکل سازماندهی کنید.
  • لینک های خارجی – داشتن مقدار مناسب پیوندهای خارجی به سایر وب سایت های معتبر با اطلاعات مربوطه عامل مهم دیگری است.
  • متن لنگر – به جای پیوند دادن URL کامل ، یک مشاور فنی SEO به شما کمک می کند متن های لنگر مناسبی را که جایگزین URL می شوند ، بنویسید تا تجربه کاربری و زمینه بهتری برای الگوریتم های جستجو ایجاد کند.

6) ساختار صفحه

چگونگی ساختار صفحه شما عامل دیگری است که مشاوران فنی SEO به خاطر دارند – به ویژه برای محتوای با فرم طولانی تر. عواملی که آنها ارزیابی خواهند کرد عبارتند از:

  • استفاده از هدر – سرصفحه ها ساده ترین راه برای سیگنال دادن به موتورهای جستجو هستند که صفحه شما واقعاً در مورد آن است. به طور معمول از نظر وزن از H1 تا H3 متغیر است ، سرصفحه ها باید با کلمات کلیدی اولیه و ثانویه برای بهترین اثر بهینه شوند.
  • قطعه های ویژه – یک مشاور فنی SEO از قالب بندی های مختلف مانند لیست ها و گلوله ها استفاده می کند تا احتمال نمایش شما در قطعه های ویژه Google را افزایش دهد. این یکی از ویژگی های Google است که به افراد امکان می دهد اطلاعات مربوط به سingالات خود را بدون اینکه واقعاً کلیک کنند ، به دست آورند.
مقاله مرتبط  آیا عناوین واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارند؟

چگونه می توان با یک مشاور فنی SEO شروع به کار کرد

اگر تصمیم گرفتید که باید با یک مشاور فنی SEO کار کنید ، 4 مرحله از چگونگی رابطه کاری شما وجود دارد.

1) آماده سازی

در مرحله آماده سازی ، باید از نظم منزل خود اطمینان حاصل کنید تا مشاور فنی SEO بتواند کار خود را انجام دهد. این شامل:

  • دسترسی مناسب به وب سایت شما
  • اطمینان از اینکه زمان مناسب شما برای کار با یک مشاور فنی SEO مناسب است. اگر تجارت شما در مراحل اولیه است ، بهتر است در سایر خدمات بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کنید.
  • آشنایی با اصول SEO فنی. برای اطمینان از اینکه می توانید هنگام انتخاب مشاور آگاهانه تر تصمیم بگیرید ، به ایده ای در زمینه آن نیاز دارید.
  • تعیین اهداف. شما باید بفهمید که با استراتژی جستجوی خود به چه چیزی می خواهید برسید. مثلاً آیا می خواهید برای برخی از کلمات کلیدی به عنوان بخشی از یک استراتژی محتوا رتبه بندی کنید یا فقط به صورت محلی نشان داده می شود؟

2) سئو حسابرسی فنی

هنگامی که یک مشاور را انتخاب کردید ، اولین کاری که آنها باید انجام دهند این است که از اجرای فعلی SEO شما حسابرسی کنند. در اینجا برخی از جنبه های بازرسی فنی SEO وجود دارد:

  • استفاده از ابزاری مانند Ubersuggest برای به دست آوردن نقاط سطح بهینه سازی. ابزارهای حسابرسی SEO می توانند به سرعت مواردی را که به SEO شما آسیب می رساند مانند لینکهای خراب ، خطاهای 404 و فرکانس کلمات کلیدی شناسایی کنند.
  • ارزیابی عوامل عمیق تر مانند ساختار وب سایت ، ایجاد نقشه سایت و غیرفعال کردن یا حذف محتوای بی ربط.
  • تمرین همدلی کاربر با در نظر گرفتن مواردی که می تواند از تجربه کاربر بکاهد مانند پاپ آپ خبرنامه ، سرعت صفحه و ناوبری ناچیز.

3) بهینه سازی SEO فنی

در مرحله بعدی ، مشاور فنی SEO شما برای رفع مشکلات فنی وب سایت شما کار می کند. بسته به آنچه که باید بهینه شود ، مواردی وجود دارد که ممکن است لازم باشد انجام دهید:

  • ممکن است مجبور شوید سایت خود را به طور کامل دوباره طراحی کنید تا پاسخگو یا دوستانه برای تلفن همراه باشد.
  • ممکن است لازم باشد تصاویر شما تغییر اندازه دهند تا زمان بارگذاری صفحه افزایش یابد.
  • شما احتمالاً باید تمام مطالب خود را با یک شانه خوب ریز دندان ، و مراقب چیزهای کوچکی مانند ساختار ، پیوند دادن و اطلاعات متا ، مرور کنید.

اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه خدمات فنی SEO SEO

شما به عنوان یک صاحب مشاغل یا رهبر بازاریابی باید بتوانید میزان بازگشت سرمایه یک مشاور فنی SEO را کمی کنید.

این می تواند مشکل باشد ، زیرا مشاوره فنی SEO می تواند مشابه خدماتی مانند طراحی یا توسعه باشد به این معنی که ارزش ایجاد شده وجود دارد ، اما اندازه گیری آن دشوار است.

با این وجود مواردی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید و مستقیماً به عملکرد بازاریابی مرتبط هستند:

  • رتبه بندی بهتر – سئو فنی پایه محکمی برای محتوای شما ایجاد می کند. همانطور که عناصر فنی استراتژی SEO خود را بهینه می کنید ، باید ببینید که رتبه بندی شما برای کلمات کلیدی مورد نظر شما افزایش می یابد.
  • زمان بیشتر برای سکونت – با زمان بارگذاری صفحه ، طراحی وب سایت و ساختار بهتر ، باید شاهد صرف وقت بیشتر کاربران در وب سایت خود باشید. همچنین متوجه خواهید شد که میزان جستجوی شما – تعداد افرادی که قبل از مرور سایت از سایت شما کلیک می کنند – کاهش می یابد.
  • مشتری های بیشتر – از طریق ترکیبی از این عوامل ، باید بتوانید افزایش مشتری در طول زمان را مشاهده کنید.
مقاله مرتبط  10 نکته برای نوشتن عنوان برنده LinkedIn

به خاطر داشته باشید که SEO فنی یک فعالیت بازاریابی خالص مانند تبلیغات عملکردی نیست ، بنابراین باید آن را بیشتر یک کاتالیزور ببینید تا یک کانال بازاریابی.

4 چک لیست برای یافتن یک مشاور SEO فنی مناسب

اگر تصمیم گرفتید که باید یک مشاور فنی SEO استخدام کنید ، در اینجا 4 موردی را که باید قبل از امضای قرارداد بررسی کنید ، آورده ایم.

1) لیست مشتری – به نوع مشتری هایی که مشاور سئو در گذشته با آنها کار کرده است نگاهی بیندازید. آیا نام های تجاری قابل توجهی وجود دارد؟ این مشتریان چه نوع وب سایت هایی دارند؟ آیا شواهدی از نتایج قابل اثبات وجود دارد؟ همچنین به نوع استراتژی SEO که مشتریان آنها استفاده می کنند و همچنین اینکه آیا با شرایط شما قابل ارتباط است فکر کنید. به عنوان مثال ، آیا شما باید برای کلمات کلیدی رقابت بالا رتبه بندی کنید یا فقط در شهر محلی خود رقابت کنید؟

2) خدمات اضافی – یک مشاور فنی SEO باید بتواند خدمات اضافی مانند بازاریابی محتوا ، تجزیه و تحلیل و سایر اشکال سئو را به شما ارائه دهد. مشاوری که در زمینه های دیگر بازاریابی دیجیتال تجربه داشته باشد ، می تواند به شما کمک کند تا یک استراتژی جامع را ایجاد کنید که نتایج را همزمان با سئوی فنی ایجاد کند.

3) تیم قوی – به دنبال مشاوری باشید که تیمی قدرتمند پشت سر خود داشته باشد یا بررسی کنید که آنها سابقه استثنایی دارند. سالها تجربه مهم است ، اما با SEO مهم است که مشاوری که با آن کار می کنید تغییرات جدیدی را که هر روز اتفاق می افتد پیگیری کند. موتورهای جستجو مانند Google به طور مداوم در حال پیشرفت هستند ، بنابراین شما باید با کسی که انگشت روی نبض است کار کنید.

4) فناوری – یک چیز خوب برای بررسی این است که آیا مشاور فنی SEO شما بستر فناوری خود را ایجاد کرده است که آنها با مشتریان خود استفاده می کنند. نمونه هایی از این موارد شامل Ubersuggest ، SEMRush و Moz است. شما نه تنها از فناوری آنها بهره مند خواهید شد ، بلکه این واقعیت که آنها تکنولوژی خود را ساخته اند اعتبار بیشتری را فراهم می کند و نشان می دهد که آنها پوست واقعی در بازی دارند.

نتیجه

سئو فنی متغیرهای زیادی برای آن در نظر گرفته شده است ، بنابراین ممکن است برای کسی کاملاً مشکل باشد که خود این کار را انجام دهد. این امر به ویژه با توجه به این واقعیت که موتورهای جستجو مانند Google به طور مداوم در حال پیشرفت هستند ، بسیار درست است.

در بسیاری از موارد ، بهتر است یک مشاور فنی SEO استخدام کنید که آخرین روند را حفظ کند تا بتوانید سایت خود را به طور موثرتری بهینه کنید.

به خاطر داشته باشید که SEO فنی باید به عنوان بخشی از یک استراتژی جامع SEO انجام شود.

به همان اندازه که بهینه سازی سایت شما مهم است ، محتوای عالی و بازخورد مثبت اجتماعی برای سایت شما هنوز هم مهم است.