آموزش سئو

خدمات مشاوره بازاریابی شبکه های اجتماعی

سپتامبر 26, 2020

استخدام مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند یک بازی برای تجارت شما باشد. اگر:

  • شما در تلاش برای به دست آوردن یا حفظ مشتری هستید
  • شما ROI مورد نظر خود را از رسانه های اجتماعی دریافت نمی کنید
  • استراتژی شبکه های اجتماعی شما همه جا را در بر گرفته است
  • شما یا تیمتان تجربه چندانی در شبکه های اجتماعی ندارید

مشاوران شبکه های اجتماعی از دانش و مهارت لازم برای برگرداندن کمپین های عقب مانده شبکه های اجتماعی شما برخوردار هستند. شما قادر خواهید بود در بالاترین سطح به مشاوره و برنامه ریزی استراتژیک دسترسی داشته باشید.

اگر می خواهید با یک مشاور رسانه اجتماعی کار کنید ، همه چیزهایی که باید بدانید در اینجا آمده است:

4 راهی که یک مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند به رشد تجارت شما کمک کند

یک مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی Yoda کسب و کار خود را در نظر بگیرید. آنها معلم و راهنمای خردمندی هستند که می توانند از طریق رسانه های اجتماعی 10 برابر تجارت شما را کمک کنند. آنچه آنها انجام خواهند داد:

1. تدوین استراتژی رسانه های اجتماعی با عملکرد بالا

یک مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی در استراتژی و عملکرد فعلی شما غوطه ور خواهد شد. آنها به شما کمک می کنند بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزهایی برای دیدن جایی که جای پیشرفت دارد وجود ندارد

مشاور در صورت موفقیت در اهداف تجاری شما کار خواهد کرد یا به شما کمک می کند اهداف هوشمندانه تری تعیین کنید. از آنجا ، آنها یک استراتژی رسانه اجتماعی سفارشی برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود ایجاد می کنند.

متخصص رسانه های اجتماعی شما با تاکتیک های متناسب با تجارت شما به شما کمک می کند و یک قیف فروش رسانه های اجتماعی با عملکرد بالا ایجاد می کند ، این کلید مهم است زیرا به طور متوسط ​​طول می کشد هفت و نیم بازدید از وب سایت شما قبل از اینکه شخصی خرید کند.

2. دستیابی به نتایج بزرگ

کار با مشاور شبکه های اجتماعی می تواند بسیار سودمند باشد. آنها به شما کمک می کنند بیشترین بازده سرمایه را از طریق کمپین های رسانه های اجتماعی خود بدست آورید.

اول از همه ، آنها می توانند به شما کمک کنند تا یک رسانه اجتماعی بزرگتر را دنبال کنید. آنها به شما می آموزند که چگونه یک جامعه در اطراف نام تجاری خود ایجاد کنید و پیروان خود را جذب کنید.

آنها همچنین می توانند محتوا و استراتژی های تبلیغاتی را ارائه دهند که:

  • مشتریان بالقوه جدیدی را به تجارت خود بیاورید
  • دوباره درگیر شوید
  • تبدیل درایو و موارد دیگر …

3. مشاوره تخصصی ارائه دهید

بهترین مشاوران شبکه های اجتماعی متخصصانی هستند که تجربه زیادی در کمک به مشتریان برای رشد تجارت خود دارند. آنها می توانند این دانش و تجربه را با شما به اشتراک بگذارند.

اگر در شبکه های اجتماعی به موانع برخورد رسیده اید ، یک مشاور می تواند دیدگاه تازه ای ارائه دهد و از دانش فنی آنها برای یافتن راه حل برای مشکلات شما استفاده کند. آنها به بهترین شیوه های تثبیت شده و همچنین روندهای جدید کاملاً تبحر دارند ، بنابراین مطمئناً می توانند شما را در مسیر درست هدایت کنند.

برخی از مشاوران شبکه های اجتماعی آموزش هایی را ارائه می دهند تا بتوانید به طور مثر به مدیریت مبارزات خود ادامه دهید.

4. در Analytics به شما کمک کنیم

ضروری است که عملکرد رسانه های اجتماعی خود را با استفاده از معیارهای مناسب ردیابی کنید. 95٪ از موفق ترین بازاریابان B2B از معیارها برای اندازه گیری عملکرد محتوا استفاده کنید.

هنگامی که تجزیه و تحلیل خود را کنترل می کنید ، می توانید متوجه شوید که آیا اهداف خود را برآورده می کنید یا خیر و در چه مواردی باید تلاش خود را افزایش دهید یا استراتژی خود را اصلاح کنید.

مقاله مرتبط  نحوه ساخت Chatbot برای تجارت الکترونیکی

اما برای برخی ، همه داده ها و گزارش ها می توانند کمی بدست آورند. یک مشاور شبکه های اجتماعی می تواند شما را به سمت بهترین ابزارها یا نرم افزارها برای تجزیه و تحلیل و نظارت بر شبکه های اجتماعی راهنمایی کند.

آنها می توانند به شما در رمزگشایی گزارش ها و انتخاب اطلاعات اصلی و معیارهای مربوط به اهداف کسب و کار یا کمپین ، کمک کنند.

در مجموع ، یک مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی استراتژی ای را تدوین می کند و تاکتیک هایی را به شما کمک می کند که به شما در رسیدن به اهداف و پیشرفت کارتان کمک کند.

چگونه می توان با مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی شروع به کار کرد

اگر مقدمات صحیح را انجام دهید ، شما و مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی می توانید زمین را بزنید. همکاری شما به راحتی پیش خواهد رفت و از این طریق سود بیشتری خواهید گرفت. بنابراین ، در اینجا آنچه شما برای شروع باید انجام دهید:

1. مشخص کنید که به چه نوع مشاور نیاز دارید

اولین قدم این است که در چه زمینه هایی به کمک نیاز دارید. شما باید تصمیم بگیرید که مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی چه نقشی را بخواهید. این ممکن است در یک یا چند دسته زیر باشد:

استراتژی

مشاور نقش مشاوره را بر عهده می گیرد. آنها دقت لازم را در مورد شرکت و مخاطبان شما انجام می دهند ، به عنوان مثال ، با مصاحبه با مدیران مناسب در تیم شما یا ایجاد مشخصات خریدار.

با تمام اطلاعات جمع آوری شده ، آنها یک استراتژی بازاریابی اجتماعی دقیق ایجاد می کنند ، آموزش های لازم را ارائه می دهند و یا در یک بازه زمانی مشخص به شما مشاوره می دهند.

مدیریت پروژه

همچنین می توان یک مشاور در شبکه های اجتماعی استخدام کرد که نه تنها استراتژی صحیحی را ارائه می دهد بلکه آن استراتژی را به یک برنامه عملی تبدیل می کند. آنها به جدول زمانی ، بودجه ، تخصیص منابع و غیره پی خواهند برد.

اعدام

در این صورت ، مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی تمام موارد فوق را انجام می دهد و سپس با شما در سنگر می پرد. آنها بر اجرای استراتژی شما نظارت و مشارکت خواهند کرد.

بنابراین ، س isال این است که آیا شما به یک مشاور یا کسی نیاز دارید که آستین های خود را بالا بزند و پروژه را نیز ببیند؟

2. اهداف خود را تعیین کنید

اهداف شما در شبکه های اجتماعی نقطه عطف یک مشاور بازاریابی است. آنها استراتژی اصلی را که باید اجرا شود و همچنین شاخصهای کلیدی عملکرد را برای اندازه گیری تعیین می کنند.

اگر ایده ای دارید که می خواهید از طریق رسانه های اجتماعی به آن برسید ، سعی کنید اهداف خود را تا حد ممکن واضح ثبت کنید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید نرخ کلیک تبلیغات اینستاگرام خود را X٪ افزایش دهید.

اما ، همانطور که در بالا ذکر شد ، اگر گم شوید ، یک مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند به شما در تعیین اهداف و ایجاد یک قیف فروش از ابتدا کمک کند.

3. اردک های خود را در یک ردیف قرار دهید

آخرین کاری که باید قبل از همکاری با یک مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام دهید تهیه اسناد یا گزارش هایی است که می خواهید به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال ، ممکن است شما یک بسته گزارش تحلیلی مربوط به سال گذشته را تهیه کنید. یا شاید شما می خواهید استراتژی رسانه های اجتماعی شما با استراتژی بازاریابی دیجیتال گسترده تر شما همسو شود. در این صورت ، شما باید استراتژی مستند خود را با مشاور در میان بگذارید.

مقاله مرتبط  ابزار ساخت لینک نهایی

هرچه اطلاعات مفیدتری بتوانید به اشتراک بگذارید ، بهتر است.

در اصل ، مقدماتی وجود دارد که شما باید قبل از همکاری با یک مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی انجام دهید. اما ، در نهایت ، این کار شما را بسیار موفق تر خواهد کرد.

اندازه گیری میزان بازگشت سرمایه خدمات مشاوره بازاریابی رسانه های اجتماعی

هنگامی که به خوبی انجام شود ، بازاریابی در شبکه های اجتماعی سود بالایی را به همراه دارد. در واقع ، من از شبکه های اجتماعی برای تولید 632،481 دلار در یک سال استفاده کردم.

اما ، یک چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که روش اندازه گیری ROI به اهداف شما بستگی دارد. بعضی اوقات ، فعالیت های بازاریابی شبکه های اجتماعی بر میزان فروش تأثیر می گذارد ، اما لزوماً دلارهایی که مستقیماً از آن فعالیت ها به دست می آیند را نمی بینید.

به عنوان مثال ، ممکن است برای ایجاد ترافیک و افزایش آگاهی از برند ، محتوای وبلاگ را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. روشی که می توانید میزان بازگشت سرمایه اینگونه فعالیتها را اندازه گیری کنید با توجه به تعداد بازدیدها یا سطح تعامل با شماست.

به طور طبیعی ، محاسبه بازدهی پولی هنگام کار با کمپین های تبلیغات پولی یا تبلیغات پولی آسان تر است. در این حالت ، می توانید تعداد لیدهای تولید شده یا به سادگی تبدیل ها را اندازه بگیرید.

بسیار مهم است که شما با توجه به اهداف خود با یک مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی درباره ROI صحبت کنید. شما باید درک کنید که برای نرخی که پرداخت می کنید انتظار دارید چه چیزی بدست آورید.

6 چک لیست برای یافتن مشاور مناسب بازاریابی در شبکه های اجتماعی

تعداد زیادی مشاور بازاریابی در شبکه های اجتماعی در آنجا وجود دارد. همه برابر نیستند. از این رو ، شما باید بدانید که به دنبال چه چیزی باشید و از چه نوع س questionsالاتی بپرسید تا بتوانید انتخاب صحیحی برای خود انجام دهید:

1. مرتبط بودن

همانطور که در بالا ذکر شد ، انواع مختلفی از مشاوران بازاریابی شبکه های اجتماعی وجود دارد. بنابراین ، باید ببینید آیا مشاور خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد یا خیر.

بعلاوه ، آیا آنها تجربه کار در صنعت شما را دارند؟ تجربه مرتبط با مشتریانی مشابه شما ، بدان معنی است که آنها می دانند کدام روشها برای مخاطبان هدف شما بیشتر موثر هستند.

وب سایت آنها را بررسی کنید تا مشتریان قبلی و آنچه را که برای آنها به دست آورده اند مشاهده کنید. برخی از سایت های مرور ، مانند کلاچ، همچنین اندازه و دسته مشتریان را نشان می دهد.

2. تجربه کنید

در دنیای مشاوره ، تجربه همه چیز است. یک مشاور ممکن است ادعاهای بزرگی داشته باشد اما آیا واقعاً می تواند آنها را دنبال کند؟

هر کسی می تواند یک دوره آنلاین سریع بگذراند یا پست های وبلاگ مربوط به بازاریابی در شبکه های اجتماعی را بخواند. انجام مبارزات موفقیت آمیز IRL کاملاً متفاوت است.

اولین قدم بررسی کانال های رسانه اجتماعی خود مشاور است. اگر پیروی از آنها ، نرخ تعامل یا محتوای آنها کمی گنگ به نظر برسد ، آنها احتمالاً بی تجربه هستند و کار سختی را برای شما انجام می دهند.

در مرحله بعدی ، اعتبار آنها را بررسی کنید. چند سال تجربه در صنعت دارند؟ آیا آنها تجربه عملی دارند؟

3. اتصالات

اگر می توانید یک مشاور با اتصالات صنعت یا پیوند به افراد تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی پیدا کنید ، این یک امتیاز بزرگ است.

مقاله مرتبط  چرا حذف محتوای قدیمی می تواند سایت شما را ذخیره کند

این نوعی از کار است که کسب و کار متوسط ​​به سختی می تواند به تنهایی به دستیابی برسد ، مگر اینکه بخواهد از پشت بام بازارهای تأثیرگذار و موارد مشابه آن را پرداخت کند. از مشاور خود مطلع شوید که چه نوع همکاری هایی روی میز است.

در نیل پاتل دیجیتالبه عنوان مثال ، ما در طول سالها در تعدادی از فضاها ، از جمله B2B ، بازاریابی ، فناوری و موارد دیگر ، با رهبران اندیشه و تأثیرگذاران ارتباط برقرار کرده ایم. ما می دانیم که چنین روابطی چه سودهایی می تواند به همراه داشته باشد.

4. نمونه ها

اولاً ، بهتر است نمونه هایی از کارهای قبلی یک مشاور را به عنوان اثبات تجربه آنها تهیه کنید. این ممکن است به صورت مطالعات موردی یا محتوای وبلاگ باشد که در آن آنها در مورد تجربه حرفه ای خود صحبت می کنند.

شما همچنین باید به دنبال نمونه هایی باشید که مشاور می تواند به طور خاص برای شما انجام دهد. بدیهی است که آنها قبل از اینکه بخواهید با هم کار کنید موافقت نمی کنند یک استراتژی کامل را برای شما ترسیم کنند.

با این حال ، آنها باید بتوانند در مورد نوع کاری که می توانند برای شما انجام دهند و اینکه انتظار دارند به چه نتیجه ای برسند ، مثالها یا ایده هایی را به شما ارائه دهند.

5. قیمت گذاری

نرخ مشاوران بازاریابی در شبکه های اجتماعی متفاوت است. معمولاً می توانید انتظار داشته باشید که برای مشاوران باتجربه و ماهرتر نرخ بالاتری پرداخت کنید. اما ، حتماً تحقیق خود را در مورد سایر نکات انجام دهید تا بررسی کنید آیا یک مشاور ارزش شارژ آنها را دارد.

همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه قیمت آنها به طور منطقی کار می کند. آیا مشاور بسته های طبقه بندی شده یا نرخ ساعتی ارائه می دهد؟ آیا حداقل مدت قرارداد وجود دارد؟ آیا هزینه های اضافی در بر دارد؟

همیشه مشاوری را انتخاب کنید که در مورد شرایط و قیمت آنها شفاف باشد.

6. تعادل

مشاوری که در حال بررسی آن هستید باید نگرش مثبتی داشته باشد. شما باید در جستجوی شخصی باشید که علاقه و اعتماد به نفس داشته باشد و به شما کمک کند از طریق رسانه های اجتماعی به رشد تجارت خود بپردازید.

با این حال ، مراقب کسانی باشید که این کار را بیش از حد انجام می دهند. یک مشاور خوب در شبکه های اجتماعی همچنین در مورد آنچه می توانند به شما کمک کنند و بازه زمانی که می توانید انتظار داشته باشید در آن واقع بین باشد واقع بین خواهد بود.

به طور کلی ، از پرسیدن چند سوال نترسید. یک مشاور خوب بازاریابی در شبکه های اجتماعی تمایل دارد به آنها به روشنی و صریح پاسخ دهد.

نتیجه

اگر امیدوارید که یک استراتژی رسانه اجتماعی ناموفق را تغییر دهید یا استراتژی موجود خود را به سطح بالاتری برسانید ، ارزش استخدام یک مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی را دارد. با استفاده از ابزارها و تاکتیک های مناسب ، آنها درک عمیقی از کسب و کار و مخاطبان هدف شما برای دستیابی به اهداف خود پیدا می کنند.

وقتی نوبت به انتخاب مشاور بازاریابی شبکه های اجتماعی مناسب برای شما می رسد ، اطمینان حاصل کنید که آنها نه تنها تجربه عملی در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی دارند بلکه تجربه مرتبط با صنعت شما یا خدمات مورد نیاز شما را نیز دارند.

اکنون پیدا کردن مشاوری به شما کمک می کند تا تجارت خود را توسعه دهید. اولین قدم: اهداف خود را تعیین کنید و دقیقاً در جایی که کسب و کار شما به کمک نیاز دارد ، کار کنید.