آموزش سئو

تفاوت بین B2B در مقابل B2C برای رسانه های اجتماعی پولی چیست؟

فوریه 24, 2021

گرچه ممکن است اصطلاحات بازاریابی B2B (تجارت به تجارت) و B2C (تجارت به مصرف کننده) شبیه به هم باشد ، اما در عمل تفاوت های زیادی دارند ، به خصوص وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی پولی می شود.

حوزه هایی مانند محتوا ، اهداف ، بهترین روش ها و اینکه کدام سیستم عامل ها می توانند استفاده کنند می توانند موثرترین استراتژی ها را در رسانه های اجتماعی پولی تحت تأثیر قرار دهند. این نمودار چند تفاوت اصلی را بیان می کند.

جدول شناسایی مشتری B2B در مقابل B2C

این تفاوتها به ویژه در رویکردهای استراتژیهای پرداخت شده در شبکه های اجتماعی مشهود است. قبل از بررسی راهبردهای مختلف ، بیایید نگاهی عمیق تر به تفاوت های B2B و B2C بیندازیم.

B2B Paid Social Media چیست؟

خریداران B2B معمولاً سازمانهای بزرگی هستند (مانند شرکتهای سازمانی ، بیمارستانها یا دانشگاهها) که محصولات یا خدمات خود را به مشاغل دیگر بازاریابی می کنند. آن مشاغل معمولاً قبل از خرید به توافق چندین ذینفع نیاز دارند ، که اغلب طول چرخه فروش را افزایش می دهد.

هنگام انجام بازاریابی B2B ، پیام باید به جای تأثیر عاطفی ، بر منطق و بازگشت سرمایه متمرکز شود. چگونه می توانید به سازمان آنها کمک کنید تا به اهداف خود برسد؟ چه چیزی برای مأموریت سازمان آنها مهم است؟

هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی اجتماعی با پرداخت B2B ، اطمینان حاصل کنید که مبارزات و مطالب همراه شما بازگشت قابل توجهی از سرمایه گذاری (ROI) را برجسته می کند که نشان می دهد چگونه محصول یا خدمات شما به آنها کمک می کند تا در وقت ، پول یا هر دو صرفه جویی کنند

B2C Paid Social Media چیست؟

برعکس ، بازاریابی B2C به این معنی است که شما مستقیماً به یک مشتری بازاریابی می کنید. تمرکز باید بر روی مزایای محصول باشد – و اینکه چگونه این محصول می تواند به نفع مصرف کننده باشد. با این حال ، تصمیم خرید بسیار بیشتر از احساس بازگشت سرمایه قابل لمس بر اساس احساسات است.

خریداران نمی خواهند کار اضافی انجام دهند تا ارزش محصول شما را درک کنند. شما باید به روشنی فواید را به روشنی بیان کنید که از کشش احساسی استفاده می کند.

B2C در مقابل B2B نیز در طول مراحل خرید متفاوت است ، به طوری که مصرف کنندگان در چند دقیقه تا چند روز خرید می کنند. در مقابل ، مصرف کنندگان B2B بسیار بیشتر طول می کشد ، با فرایند تصمیم گیری که گاهی اوقات یک سال یا بیشتر طول می کشد.

بازاریابی B2B در مقابل بازاریابی B2C در سیستم عامل های اجتماعی

علاوه بر تفاوت های فوق ، کاربران B2B در مقابل B2C تمایل به استفاده از سیستم عامل های مختلف اجتماعی دارند. این تمایز برای بازاریابان مهم است ، زیرا به شما راهنمایی می کند که در آن باید زمان و منابع خود را برای هدف قرار دادن این مصرف کنندگان متمرکز کنید.

اگر می خواهید در یک پلتفرم تجاری سنگین (مانند LinkedIn) به مصرف کننده بفروشید ، بعید به نظر می رسد که موفقیت زیادی کسب کنید.

استفاده از پلتفرم اجتماعی B2B

از لحاظ تاریخی ، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی عملکرد آنچنانی خوبی برای B2B ندارند. به عنوان مثال ، تلاش برای فروش یک راه حل نرم افزاری سازمانی در فیس بوک ممکن است شما را خیلی دور کند.

با وجود این سابقه ، برای هر قاعده ای یک استثنا وجود دارد و در این حالت ، این استثنا LinkedIn است.

LinkedIn

از زمان شروع این پلتفرم ، بازاریابان در تلاشند تا از توانایی LinkedIn در برقراری ارتباط با تصمیم گیرندگان قدرتمند در یک فضای حرفه ای بهره ببرند.

حالا می توانید. اعتبار داده شده با 97 درصد از رسانه های اجتماعی یک تجارت منجر می شوند، LinkedIn بستری است که هر بازاریاب B2B باید از آن استفاده کند تا به مخاطبان خود برسد و منجر به هدایت شود.

شاید گفتن این کار آسان تر از انجام باشد ، اما خوشبختانه ، چندین استراتژی برای تبدیل LinkedIn به دستگاه تولید سرب شخصی شما وجود دارد.

مقاله مرتبط  بهترین سازندگان وب سایت در سال 2020

در حالی که LinkedIn مسلماً مورد علاقه ترین پلتفرم B2B است ، توییتر و فیس بوک مقام های دوم و سوم را در سلسله مراتب کسب می کنند.

توییتر

ممکن است توییتر مورد استفاده فوری شما برای بازاریابی B2B نباشد ، اما این سیستم عامل با مصرف کنندگان بالقوه آماده برای خرید پر شده است. در حقیقت، 53 درصد از کاربران توییتر به احتمال زیاد اولین کسانی هستند که محصولات جدید را خریداری می کنند.

توییتر می تواند به بازاریابان B2B کمک کند:

  • ایجاد آگاهی از برند
  • نظارت اجتماعی را افزایش دهید
  • ارزیابی تجزیه و تحلیل رقبا

به طور مشترک ، این سه مزیت به افزایش دید تجاری شما کمک می کند ، اما همچنین به شما امکان می دهد تا عمیق به عملکرد رقبا بپردازید ، معیارهایی مانند رشد پیروان ، برداشت ها را ارزیابی کنید و ذکر کنید تا بدانید که رقابت شما در کجا ایستاده است.

فیس بوک

در حالی که استفاده از فیس بوک است در میان کاربران جوان کاهش می یابد، بسیاری از تصمیم گیرندگان B2B به طور منظم از سایت شبکه اجتماعی استفاده می کنند. مطالعه اخیر گزارش داد که 74 درصد کاربران از فیس بوک برای اهداف حرفه ای استفاده کنید.

فیس بوک ممکن است به شما کمک کند تا به چشم اندازهای جدیدی دسترسی پیدا کنید که هرگز پای مجازی به LinkedIn نمی گذارند.

آیا شواهد بیشتری می خواهید فیس بوک برای بازاریاب B2B سودمند باشد؟

با تبلیغات در فیس بوک می توانید:

  • مخاطبان خود را براساس تنظیمات دقیق قرار دهید
  • اطلاعات احتمالی را جمع آوری کنید
  • استفاده کنید مخاطبان شبیه برای هدف قرار دادن کاربران مشابه بهترین مشتریان شما
  • کاربرانی را که قبلاً با نام تجاری شما ارتباط برقرار کرده اند دوباره هدف بگیرید

اخلاقی داستان: اگر می خواهید Facebook را از استراتژی بازاریابی B2B خود حذف کنید ، این کار را نکنید.

استفاده از پلتفرم اجتماعی B2C

در حالی که بازاریابان باهوش برای دسترسی به مصرف کنندگان B2B به لینکدین ، ​​فیس بوک و توییتر هجوم می آورند ، بازاریابانی که مصرف کنندگان B2C را هدف قرار می دهند باید سیستم عامل های مورد نظر خود را متناسب تنظیم کنند. بیایید به برخی از موارد رایج ترین سیستم عامل ها برای بازاریابی B2C.

اینستاگرام

اینستاگرام یک بار بود به عنوان بیش از حد خردسال برای صرف هزینه های بازاریابی در بازاریابی کنار گذاشته شد. امروزه ، این پلت فرم رویای یک بازاریاب است که فرصت های بی شماری را برای دسترسی به مصرف کنندگان مستقر و جدید ارائه می دهد.

با توجه به اختصار چرخه فروش B2C ، اینستاگرام جفت مناسبی برای بازاریابی بین مشتری و مصرف کننده است. برای بازاریابانی که به دنبال بازدهی سریع محصولات جذاب بصری هستند ، اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی است.

از جنبه های بصری ، اینستاگرام همچنین توسط مصرف کنندگان فعال بسیار قاچاق است.

در واقع ، اینستاگرام است گزارش پورتال تجاری:

  • 60 درصد مردم می گویند که محصولات جدید را از طریق اینستاگرام کشف می کنند.
  • 200+ میلیون کاربر اینستاگرام حداقل روزانه از یک نمایه کسب و کار بازدید می کنند.
  • 1/3 داستانهای پربازدید مربوط به مشاغل است.

این آمار باید هر بازاریابی را برای تلفن های خود برای شروع یک فعالیت اینستاگرام سریع بداند.

TikTok

ممکن است TikTok به عنوان بستر ایده آل برای کمپین بازاریابی B2C شما به نظر نرسد ، اما بسیاری از مارک ها در این بستر تعاملی موفقیت کسب کرده اند.

با متوسط ​​هزینه کاربر 52 دقیقه در روز در برنامه، فرصت های بی حد و حصر برای بازاریابان برای دستیابی به مخاطبان مورد نظرشان وجود دارد.

TikTok برخلاف سایر سیستم عامل های اجتماعی به بازاریابان پیشنهاد می دهد انواع خیابانهای منحصر به فرد برای تبلیغات ، از جمله:

  • فیلم های در خوراک
  • بسته های اینفلوئنسر
  • حمایت مالی از محتوای AR

به عنوان سریعترین پلتفرم اجتماعی در بازار ، حتماً از مخاطبان عظیم الجثه که فقط یک ویدیو دور هستند استفاده کنید.

مقاله مرتبط  89 بلاگ ایده های وبلاگ (+ نحوه انتخاب صحیح)
جدول نمایش استفاده از بازاریابی پلت فرم رسانه های اجتماعی B2B در مقابل B2C

B2B در مقابل B2C: محتوای رسانه های اجتماعی پولی

پس از شناسایی بهترین سیستم عامل های اجتماعی برای کمپین اجتماعی پرداخت شده خود ، وقت آن است که در مورد نوع محتوای خود برای به اشتراک گذاشتن تصمیم بگیرید. B2B و B2C در این زمینه نیز متفاوت هستند ، از نظر تاریخی B2B با رویکرد اطلاعاتی عملکرد خوبی دارند ، در حالی که B2C با لحنی قابل قبول و سرگرم کننده تر به موفقیت می رسند.

محتوای بازاریابی اجتماعی B2B

همانطور که در بالا ذکر شد ، مشاغل به دلیلی کاملاً مشخص – که مبتنی بر آمار است و نه احساسات ، خرید می کنند. برای بازاریابی موفقیت آمیز به B2B ، محتوایی را ارائه دهید که روی ROI متمرکز باشد. در اینجا چند نوع محتوا آورده شده است که در کمپین های اجتماعی پولی B2B عملکرد خوبی دارند.

محتوای اطلاعاتی

برای نشان دادن میزان بازگشت سرمایه ، ایجاد کتابخانه ای با محتوای مصرفی را که به شما اطلاع می دهد ، در نظر بگیرید. چند رسانه که به طور سنتی برای B2B عملکرد خوبی دارند عبارتند از:

با نشان دادن ارزش واضح در این قطعات ، می توانید خارش ROI را خراشیده و فرآیند انتقال چشم انداز B2B خود را از طریق قیف بازاریابی خود شروع کنید.

به س Industryالات صنعت پاسخ دهید

پر کردن حفره های محتوای صنعت نه تنها به شما امکان می دهد خود را به عنوان یک متخصص زمینه انکار ناپذیر معرفی کنید ، بلکه می توانید ساخت محتوا که پرسشهای جستجوی دنباله خاص را برآورده می کند. با هدف قرار دادن این سeriesالات ، ترافیک واجد شرایط به سایت شما هدایت می شود و ایده آل ترین تبدیلات است.

اینفوگرافیک بازاریابی B2B در مقابل B2C

محتوای بازاریابی اجتماعی B2C

در حالی که همتای B2C به داده های ROI احتیاج دارد ، مصرف کنندگان B2C خریداران احساسی بیشتری هستند. برای استفاده از این انگیزه ، از محتوایی استفاده کنید که احساس مثبت دیگری را برانگیزد ، لذت ببرد یا آن را برانگیزد.

قصه گویی

هدف شما این است که خریداران B2C خود را خوشحال کرده و درگیر آنها کنید. برای قلاب کردن و حفظ علاقه مشتری از روایت ها استفاده کنید. گفتن یک داستان (چه در یک تکرار یا در طول عمر کمپین شما) می تواند باعث جذب مشتری شود ، در عین حال برند شما را نیز انسانی می کند.

محتوای بصری

محتوای تصویری بسیار موثرتر از متن را به خود جلب و نگه می دارد. با در نظر گرفتن تصاویر بصری در کمپین های خود ، احتمالاً واکنش احساسی را در پی خواهید داشت ، در نتیجه یک مشتری B2C خرید می کند و یا محصول خود را به عنوان علامت گذاری ذهنی برای مراجعه در آینده نشان می دهد.

B2B در مقابل B2C: اهداف کمپین های پرداخت شده در شبکه های اجتماعی

با توجه به تفاوت در محتوا ، چرخه فروش و سیستم عامل ترجیحی ، جای تعجب نیست که B2B در مقابل B2C در اهداف مربوط به کمپین های اجتماعی پولی نیز متفاوت است. درک اهداف مختلف ، اطلاعاتی را که شما برای طراحی کمپین های موفق در شبکه های اجتماعی نیاز دارید ، فراهم می کند.

اهداف B2B

هدف اکثر کمپین های بازاریابی B2B صرفاً فروش نیست. در عوض ، یک کمپین بازاریابی B2B در صورت پیشرفت موفقیت آمیز مشخص خواهد شد:

  • رشد نام تجاری
  • آگاهی از برند
  • نسل سرب
  • وضعیت متخصص در صنعت

از آنجا که چرخه فروش برای مصرف کنندگان B2B طولانی است ، عواملی مانند رشد نام تجاری و آگاهی از برند بسیار ارزشمند هستند ، زیرا به شما امکان می دهد با خریداران بالقوه ارتباط برقرار کنید.

اهداف B2C

در حالی که بازاریابان B2B معیارهای موفقیت را در رشد پیدا می کنند ، بازارهای B2C تمایل دارند که فروش مستقیم و معیارهای تعاملی را نشان دهند که محتوایی را برای کاربران جالب نشان می دهد. اهداف محبوب کمپین های اجتماعی B2C عبارتند از:

  • نامزدی
  • دوست دارد
  • دنبال می کند
  • ویروسی شدن
مقاله مرتبط  MLOps در تجارت و بازاریابی چگونه استفاده می شود؟

برای بازاریاب B2C ، این تعاملات نشان می دهد که مصرف کنندگان به سمت پیشنهاد تجاری جذب شده و مایل به تعامل با سازمان هستند.

B2B در مقابل B2C: بهترین روش ها برای یک استراتژی پرداخت اجتماعی

اگرچه در مورد B2B در مقابل B2C بازاریابی اجتماعی پرداخت شده ، چند روش مناسب در سراسر راه وجود دارد ، اما موارد خاص به طور خاص برای هر مخاطب مناسب است.

بهترین روشهای B2B

برای شروع بکارگیری مبارزات B2B موفق ، به این چهار عمل نگاه کنید تا در مرحله برنامه ریزی شما را راهنمایی کند.

از چندین کانال استفاده کنید

مبارزات چند کاناله افزایش می یابد بازگشت سرمایه به میزان 24 درصد، با 9.5 درصد افزایش درآمد به دست آمده و 7.5 درصد کاهش هزینه سرب. این ROI است که نمی توانید به راحتی از آن چشم پوشی کنید.

اهداف را مشخص کنید

اهداف فقط به سختی شما کار می کنند. شما باید معیارهای قابل دستیابی را برای هر کمپین تعیین کنید ، به شما امکان می دهد موفقیت ها را یادداشت کنید و شکست ها را تنظیم کنید.

نتایج را اندازه گیری کنید

بدون اندازه گیری نتایج ، چگونه خواهید فهمید که کمپین شما موفقیت آمیز بوده است؟ با شکستن معیارهای بازاریابی ، می توانید بینش خاصی در مورد عملکرد ، شناسایی نقاط قوت و بازخوانی نقاط ضعف کسب کنید.

محتوای با کیفیت ارائه دهید

شما فقط به خوبی محتوای خود هستید. اگر قطعات با کیفیتی ایجاد نمی کنید که مصرف کنندگان B2B شما ROI واضح و ملموسی را ارائه دهند ، نمی خواهید نتایج را ببینید.

بهترین روش های B2C

آیا به دنبال لیستی از بهترین روش های B2C هستید که می تواند مبارزات بعدی شما را از صحنه خارج کند؟ این سه نکته می تواند کمک کند.

معیارهای تعامل درست را دنبال کنید

به عنوان بازاریاب ، اهداف B2C تا حد زیادی به تعامل متکی هستند ، بنابراین پیگیری این معیارها باید در لیست موارد ضروری شما باشد.

  • تعامل پلتفرم اجتماعی
  • ترافیک وب سایت
  • بازگشت سرمایه
  • کیفیت سرب
  • حفظ مشتری
  • نرخ تبدیل

تبلیغات خود را آزمایش کنید

آزمایش تبلیغات خود در سیستم عامل های اجتماعی راهی عالی برای تشخیص اینکه کدام تبلیغات با مخاطب مورد نظر شما عملکرد خوبی دارد. این به محدود کردن هزینه و افزایش تعامل مخاطبان کمک می کند. تست A / B به ویژه یک روش موثر برای درک بهتر تبلیغات مشتریان است.

مخاطبان خود را به روشنی شناسایی کنید

بدون تشریح واضح مخاطب مورد نظر خود ، نمی توانید در رسانه های اجتماعی به طور موثر بازاریابی کنید. با شناسایی چه کسی و اینکه چرا می توانید مخاطب را هدف قرار دهید که به احتمال زیاد با محتوای شما درگیر شود یا محصول شما را خریداری کند.

نتیجه

خواه مخاطب B2B یا مخاطب B2C باشید ، تشخیص تفاوت بین این دو مخاطب بسیار مهم است ، بنابراین می توانید کمپینی ایجاد کنید که در واقع تبدیل می کند.

هنگامی که شروع به ساخت کمپین های اجتماعی پولی می کنید ، بر شناسایی محتوایی که برای مخاطب شما بهترین کار را دارد تمرکز کنید و از بستری که مخاطبان شما در آن بیشتر فعال هستند استفاده کنید.

با دادن آنچه به مشتری خود می خواهید ، هر وقت بخواهند ، در جایی که بخواهند ، به هدف هر بازاریاب می رسید: افزایش دید.

بزرگترین تفاوتی که بین مخاطبان B2B و B2C پیدا کرده اید چیست؟

مشاوره با نیل پاتل

ببینید آژانس من چگونه می تواند رانندگی کند عظیم مقدار ترافیک به وب سایت شما

  • سئو – باز کردن مقدار زیادی از ترافیک SEO. نتایج واقعی را مشاهده کنید.
  • بازاریابی محتوا – تیم ما محتوای حماسی ایجاد می کند که به اشتراک گذاشته می شود ، پیوند می گیرد و ترافیک را جذب می کند.
  • رسانه پرداخت شده – استراتژی های موثر پرداخت شده با بازگشت سرمایه روشن.

تماس بگیرید