آموزش سئو

تست A / B: تعریف ، نحوه عملکرد ، مثالها و ابزارها

می 4, 2021

تست A / B یک روش خارق العاده برای کشف بهترین استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین برای تجارت شما است. می توان از آن برای آزمایش همه چیز ، از کپی وب سایت گرفته تا ایمیل های فروش تا جستجوی تبلیغات استفاده کرد. گرچه ممکن است زمانبر باشد ، اما مزایای تست A / B برای جبران زمان اضافی لازم کافی است.

آزمایشات خوب برنامه ریزی شده می تواند تفاوت چشمگیری در اثربخشی تلاش های بازاریابی شما ایجاد کند. محدود کردن م elementsثرترین عناصر تبلیغات و سپس ترکیب آنها ، می تواند یک برنامه بازاریابی بسیار م effectiveثرتر ایجاد کند.

تست A / B چیست و چرا اهمیت دارد؟

تست A / B یک استراتژی بازاریابی است که دو نسخه مختلف از یک وب سایت ، آگهی ، ایمیل ، پنجره بازشو یا صفحه فرود را در برابر یکدیگر قرار می دهد تا ببیند کدام یک موثرترین است.

به عنوان مثال ، ممکن است دو پنجره مختلف را امتحان کنید تا ببینید کدام یک باعث ثبت نام بیشتر در وبینار می شود یا دو Google Ads متفاوت تا ببینید چه مواردی خریدهای بیشتری را تحریک می کند.

در سایت خودم ، من زمان A / B را برای آزمایش پنجره پنجره خود صرف کردم تا بفهمم چه چیزی کاربران را به تعامل با نام تجاری من ترغیب می کند.

نیل پاتل نمونه آزمایش A / B

با گذشت زمان ، ما دریافتیم که تجزیه و تحلیل وب سایت رایگان (که ارزش های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد) موثرترین راه برای ایجاد تخصص و نشان دادن ارزش پیشنهادی ما به بازدید کنندگان است.

چرا تست A / B مهم است؟

آزمایش های دقیق A / B می تواند تفاوت اساسی در نتیجه شما ایجاد کند. با استفاده از تست های کنترل شده و جمع آوری داده های تجربی ، می توانید دقیقاً بفهمید کدام استراتژی های بازاریابی برای شرکت و محصول شما بهتر است.

وقتی می فهمید که یک تنوع ممکن است دو ، سه یا حتی چهار برابر بهتر از دیگری باشد ، این ایده که تبلیغات را بدون تست انجام می دهید ، کمی مضحک به نظر می رسد.

وقتی به طور یکنواخت انجام شد ، آزمایش می تواند نتیجه قابل توجهی را بهبود بخشد. اگر می دانید چه عواملی م worksثر است و چه عواملی م doesn’tثر نیست (و شواهدی برای پشتیبانی از آن دارید) ، تصمیم گیری و ساختن استراتژی های بازاریابی موثرتر آسان تر است.

در اینجا چند مزیت دیگر برای اجرای تست های منظم در وب سایت و مواد بازاریابی شما وجود دارد:

  • به شما کمک می کند مخاطبان هدف خود را بهتر درک کنید: وقتی می بینید مخاطبان شما به چه نوع نامه های الکترونیکی ، سرفصل ها و سایر ویژگی ها پاسخ می دهند ، بهتر می توانید درک کنید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و آنها چه می خواهند.
  • نرخ تبدیل بالاتر: تست A / B تنها راه موثر برای افزایش نرخ تبدیل است. دانستن اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی داده عملی به شما نمی دهد که می تواند به شما کمک کند روند تبدیل را ساده کنید.
  • همچنان در حال تغییر روند باشید: پیش بینی اینکه مردم به چه نوع محتوا ، عکس یا سایر ویژگی ها پاسخ خواهند داد دشوار است. آزمایش منظم به شما کمک می کند از تغییر رفتار مصرف کننده جلو باشید.
  • نرخ های گزاف گویی را کاهش دهید: بازدیدکنندگان سایت وقتی محتوای مورد علاقه خود را مشاهده می کنند ، مدت بیشتری در سایت شما می مانند. آزمایش برای یافتن نوع محتوا و مواد بازاریابی که کاربران می پسندند ، به شما کمک می کند سایت بهتری ایجاد کنید – و سایتی که کاربران می خواهند در آن بمانند.
مقاله مرتبط  چگونه تجارت شما می تواند بر COVID-19 غلبه کند

چگونه می توانید آزمون A / B را برنامه ریزی کنید؟

اولین کاری که هنگام برنامه ریزی آزمون A / B باید انجام دهید این است که بفهمید چه چیزی را می خواهید تست کنید. آیا شما یک آزمون در محل ، یا یک آزمون خارج از سایت دارید؟ اگر یک تست در محل را انجام می دهید ، می خواهید به تمام قسمت های مربوط به فروش وب سایت خود فکر کنید و سپس مشخص کنید که کدام عناصر را آزمایش کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است آزمایش کنید:

  • تیترها
  • تماس به متن اقدام
  • تماس به محل اقدام
  • ظاهر شدن
  • تصاویر برجسته
  • کپی 🀄
  • تعداد قسمتهای یک فرم

با آزمایشات خارج از سایت ، احتمالاً یک آگهی یا یک ایمیل فروش را آزمایش می کنید. آزمایش کپی آگهی برای دیدن اینکه کدام آگهی باعث تبدیل بیشتر می شود ، می تواند به شما در تمرکز بر تبلیغات کمک کند. وقتی دانستید که تبلیغ شما به بهترین شکل ممکن تبدیل شده است ، توجیه هزینه بیشتر برای آن آسان تر است.

در مورد ایمیل ها نیز همین طور است. اگر دو نسخه را به لیست خود ارسال کنید (به طور تصادفی انتخاب کنید که کدام نیمی از آن ایمیل را دریافت می کند) ، و سپس ردیابی کنید که کدام یک بهتر تبدیل می شود ، می توانید دفعه بعد فقط آن نسخه را ارسال کنید.

پس از دانستن اینکه چه چیزی را آزمایش می کنید ، لیستی از تمام متغیرهایی که آزمایش می کنید ، تهیه کنید. به عنوان مثال ، اگر تصمیم گرفته اید دعوت به عمل خود را آزمایش کنید ، ممکن است آزمایش کنید:

  • موقعیت
  • متن دقیق استفاده شده
  • رنگ دکمه یا فضای اطراف

این یک فرآیند است و معمول است که چندین آزمایش A / B قبل از تصمیم نهایی یا تغییر نهایی انجام شود.

قبل از شروع آزمایش ، مطمئن شوید که ایده روشنی از نتایج مورد نظر خود دارید. شما باید قبلاً نتیجه اولیه خود را ، یعنی همان نتایجی که در حال حاضر دریافت می کنید ، بدانید. شما می خواهید گزینه های A و B را مقابل یکدیگر آزمایش کنید ، اما همچنین می خواهید بدانید که هرکدام در آزمون بهتر عمل می کنند ، عملکرد بهتری نیز نسبت به نتایج فعلی شما دارد.

متناوباً ، می توانید از A به عنوان کنترل خود استفاده کنید (هر آنچه را که در حال حاضر استفاده می کنید بگذارید) و سپس از چیز جدیدی برای B استفاده کنید.

آزمون ها باید به طور همزمان اجرا شوند تا تغییرات در زمان را بررسی کنند. نمی توانید یک تغییر را امروز و دیگری را فردا آزمایش کنید ، زیرا نمی توانید متغیرهایی را تغییر دهید که ممکن است بین امروز و فردا تغییر کرده باشند. درعوض ، باید ترافیک را با دیدن تغییرات همزمان تقسیم کنید.

در اینجا یک چک لیست تست A / B برای بررسی قبل از اجرای اولین آزمون وجود دارد:

  • تصمیم بگیرید چه چیزی می خواهید آزمایش کنید.
  • دو نسخه از یک تبلیغ ، صفحه فرود و غیره ایجاد کنید.
  • تصمیم بگیرید که آزمون شما چه مدت طول می کشد (من حداقل دو هفته پیشنهاد می کنم ، اما ممکن است بسته به میزان ترافیک و صنعت شما طولانی تر یا کمی کوتاه تر باشد)
  • ابزاری را برای کمک به شما در اجرای آزمون انتخاب کنید. (بعداً بیشتر در این باره)
  • راه اندازی!
  • بعد از دو یا چند هفته ، نگاهی به نتایج بیندازید. کدام نسخه برنده شد؟
  • بشویید ، و تکرار کنید. آزمایش A / B وقتی بیشتر انجام شود که به طور مداوم انجام شود.
مقاله مرتبط  10 گزینه آنلاین ایجاد کننده نظرسنجی برای استفاده برای بازخورد

برای آزمایش از تست A / B استفاده کنید

شما می توانید تقریباً هر چیزی را در مطالب بازاریابی یا در وب سایت خود آزمایش کنید: عناوین خبری ، دعوت به عمل ، کپی برداری از بدن ، تصاویر و غیره. اگر می توانید آن را تغییر دهید ، می توانید آن را آزمایش کنید.

این بدان معنا نیست که شما باید ماه ها هر چیز کوچکی را آزمایش کنید. درعوض ، روی تغییراتی تمرکز کنید که به احتمال زیاد تأثیر زیادی در بازدید و تبدیل دارند.

در وب سایت شما ، این احتمالاً شامل موارد زیر است:

  • سر تیتر
  • دعوت شما به عمل
  • هر گرافیکی که شما در ارتباط مستقیم با تلاش های فروش خود استفاده می کنید
  • نسخه فروش یا توضیحات محصول
  • تصویر ویژگی

در یک ایمیل ، ممکن است عنوان ، تصاویر ، پیوندها ، CTA یا گزینه های تقسیم بندی را امتحان کنید. در یک تبلیغ پولی ، به ویژه یک تبلیغ متنی (مانند یک تبلیغ جستجو) ، موارد کمتری برای تغییر دارید و بنابراین ممکن است عنوان اصلی ، پیشنهاد یا هدف را آزمایش کنید.

آزمایش پیشنهادات مختلف نیز مهم است. فقط مطمئن شوید که به هر فرد همیشه تبلیغات یکسان ارائه می شود. به عنوان مثال ، اگر یک هدیه رایگان به گروه A ارائه می شود ، و یک تخفیف برای گروه B ارائه می شود ، پس می خواهید اطمینان حاصل کنید که گروه A همیشه همان بازدید کنندگان را دارد ، همانطور که گروه B.

همچنین می توانید مسیر کامل تبدیل را آزمایش کنید. به عنوان مثال ، ممکن است خبرنامه A را با صفحه فرود A و خبرنامه B را با صفحه فرود B. تست کنید ، بعداً ممکن است بخواهید خبرنامه A را با صفحه فرود B تست کنید و بالعکس.

این می تواند به شما ایده بهتری از کارایی شما بدهد ، خصوصاً اگر نتایج متفاوتی دارید یا نتایج بسیار نزدیک هستند. در اینجا چند تست دیگر وجود دارد که می توانید انجام دهید.

تست A / B چقدر زمان می برد؟

آزمایش A / B یک پروژه یک شبه نیست. بسته به میزان ترافیکی که دارید ، ممکن است بخواهید از چند روز تا چند هفته دیگر تست ها را انجام دهید. به یاد داشته باشید ، شما می خواهید فقط یک تست را برای دقیق ترین نتایج انجام دهید.

اجرای یک آزمون برای مدت زمان ناکافی می تواند نتایج را منحرف کند ، زیرا گروه کافی از بازدیدکنندگان را نمی توانید از نظر آماری دقیق کنید. اجرای یک آزمون برای مدت طولانی نیز می تواند نتایج کج داشته باشد ، اگرچه متغیرهای بیشتری وجود دارد که نمی توانید برای مدت طولانی کنترل کنید.

اطمینان حاصل کنید که از هر چیزی که ممکن است بر نتایج آزمایش شما تأثیر بگذارد آگاه باشید ، بنابراین می توانید ناهنجاری های آماری را در نتایج خود حساب کنید. در صورت تردید ، دوباره آزمون را اجرا کنید.

با توجه به تاثیری که آزمایش A / B می تواند بر روی خط اصلی شما بگذارد ، ارزش دارد که چند هفته طول بکشد تا آزمایشات به درستی انجام شود. هر بار یک متغیر را امتحان کنید و به هر تست زمان کافی برای اجرا بدهید.

مقاله مرتبط  چگونه می توان به طور مثر از Mem ها در بازاریابی محتوای خود استفاده کرد

آیا می توانم بیش از یک مورد را همزمان آزمایش کنم؟

برای این سوال دو رویکرد وجود دارد. بگویید شما فقط می خواهید عنوان خود را آزمایش کنید ، اما شما ممکن است سه تغییر داشته باشید. در این صورت ، اجرای یک تست منفرد و تقسیم بازدیدکنندگان (یا گیرندگان در صورت ایمیل) به سه گروه به جای دو گروه ، منطقی است و احتمالاً هنوز یک آزمون A / B محسوب می شود.

این از اجرای سه آزمون جداگانه کارآمدتر است (A در مقابل B ، B در مقابل C ، و A در مقابل C). ممکن است بخواهید دو روز دیگر به آزمون خود بدهید تا اجرا شود ، بنابراین نتایج کافی برای دیدن آنچه که واقعاً کار می کند ، دارید.

آزمایش همزمان بیش از یک مورد ، مانند عنوان و دعوت به عمل ، یک آزمون چند متغیره نامیده می شود و اجرای آن پیچیده تر است. منابع زیادی برای آزمایش چند متغیره وجود دارد ، اما هنگام صحبت در مورد تست A / B ما این موارد را پوشش نخواهیم داد.

سوالات متداول تست A / B

تست A / B چیست و چرا اهمیت دارد؟

تست A / B یک استراتژی بازاریابی است که دو نسخه مختلف از یک وب سایت ، آگهی ، ایمیل ، پنجره بازشو یا صفحه فرود را در برابر یکدیگر قرار می دهد تا ببیند کدام یک موثرترین است. این یکی از موثرترین راه ها برای افزایش نرخ تبدیل است.

چگونه می توانید آزمون A / B را برنامه ریزی کنید؟

تصمیم بگیرید که چه چیزی را آزمایش کنید ، دو نسخه ایجاد کنید ، در مورد زمان اجرای آزمون تصمیم بگیرید ، ابزاری را انتخاب کنید ، سپس ببینید چه چیزی مفید است!

برای آزمایش باید از تست A / B استفاده کرد

هر بخشی از تبلیغات تبلیغاتی ، وب سایت یا مطالب بازاریابی شامل پنجره های بازشو ، ایمیل ها ، صفحه های فرود و تصاویر برجسته (اما نه محدود به آنها).

تست A / B چقدر زمان می برد؟

بیشتر آزمایشات باید حداقل برای دو هفته انجام شود ، اما آزمایش A / B باید به طور مداوم باشد.

آیا می توانم بیش از یک مورد را همزمان آزمایش کنم؟

بله ، در بعضی موارد به طور کلی ، بهتر است به دو نسخه از دارایی مشابه پایبند باشید.

از چه ابزارهای تست A / B استفاده کنم؟

Google’s Optimize ابزاری رایگان و قدرتمند برای تست A / B است. سیستم عامل ایمیل ، ابزار صفحه فرود یا پلاگین های وب سایت شما نیز ممکن است این ویژگی را ارائه دهند. برای ابزارهای پولی ، Optimizely را در نظر بگیرید.

نتیجه

تست A / B بهترین دوست یک بازاریاب است. به شما امکان می دهد برای مثال ببینید چه تبلیغاتی بیشترین تبدیل را ایجاد می کند ، چه چیزی به مخاطبان شما پاسخ می دهد یا عناوین وبلاگ بیشترین بازدید را دارند.

ابزارهای مختلفی وجود دارد که می توانید برای شروع استفاده کنید ، از جمله Google Optimize (که رایگان است!) و بهینه.

اگر می خواهید با تست A / B شروع به کار کنید ، می توانید با یادگیری نحوه تست A / b در Google Analytics شروع کنید.

آیا قصد دارید تست A / B را امتحان کنید؟ چه چیزی شما رو عقب نگاه داشته؟