چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو و موفقیت های زیادی وجود دارد که می تواند همراه با این دانش باشد. اطلاعات زیادی در دسترس است. با این حال، همه چیزهایی که می خوانید برای موقعیت خاص شما اعمال نمی شود. این مقاله برخی از بهترین نکات شناخته شده در رابطه با بهینه سازی موتورهای جستجو را ارائه می دهد.
برای جلوگیری از مسدود شدن محتوای تکراری در موتورهای جستجو، باید مطمئن شوید که موتورهای جستجو دقیقاً می دانند هنگام ایجاد و آپلود صفحات جدید، چه صفحاتی را فهرست بندی کنند. شما همیشه باید صفحات قدیمی را به طور کامل از سرور خود حذف کنید و مطمئن شوید که فقط جدیدترین و مرتبط ترین مطالب را ایندکس می کنید.
هنگام ایجاد برچسب عنوان، دو نکته سریع و ساده وجود دارد که باید از آنها برای کمک به رتبه بندی استفاده کنید. اول، همیشه مطمئن شوید که عنوان تا حد امکان با محصول/خدمات/سایت مرتبط باشد، و دوم، برچسب های خود را در هر صفحه متفاوت نگه دارید. هر چه تعداد صفحات بیشتری در موتور جستجو در دسترس باشد، حضور بیشتری در اینترنت خواهید داشت.
از آنجایی که SEO بیش از یک دهه قدمت دارد، بسیاری از فرآیندها در سراسر وب به صورت خودکار انجام شده است. میتوانید سرویسی مانند Google Webmaster Tools را بررسی کنید، که به راحتی میتواند بسیاری از کارهای سئوی وبسایت یا وبلاگ شما را انجام دهد. گوگل از شما می خواهد که موفق باشید، زیرا درآمد شما درآمد آنهاست. بنابراین، می توانید به ابزار آنها اعتماد کنید تا کار خوبی برای شما انجام دهند.
برای بهینه سازی نتایج موتورهای جستجو، هرگز صفحه ای را بدون تغییر مسیر 301 تغییر یا بازنشست نکنید. 404 (صفحه یافت نشد) کاملاً بدترین حالتی است که یک سرور می تواند ارائه دهد. تغییر مسیر 301 ULR جدید را به موتور جستجو می گوید و آن را به موقعیت جستجو منتقل می کند. یادگیری نحوه انجام تغییر مسیر 301 ساده است و نتایج موتور جستجوی شما را بهینه نگه می دارد.
از داده های غیر ضروری و متفرقه در وب سایت خود اجتناب کنید. این استراتژی همراه با کاهش طول صفحه شما برای به حداکثر رساندن کیفیت است. داده های متفرقه و حقایق اضافی فقط توجه بازدید کننده شما را از دست می دهد که می تواند فروش شما را در همان لحظه از دست بدهد. از اطلاعات حیاتی برای شرکت خود استفاده کنید که دقیقاً توضیح دهد که در مورد چه چیزی هستید.
وقتی سعی می کنید بهینه سازی موتورهای جستجو را افزایش دهید، باید URL خود را آسان و قابل درک کنید. باید مشخص باشد که سایت شما در مورد چیست. به این ترتیب، مردم میدانند که وقتی به دنبال چیزی با استفاده از موتور جستجو هستند روی چه چیزی کلیک میکنند و به احتمال زیاد روی سایت شما کلیک میکنند.
سایت خود را به موتورهای جستجوی اصلی ارسال کنید. ممکن است به نظر برسد که این یک مرحله واضح است، اما بسیاری از صاحبان سایت بر این باورند که اگر کسی کلمه کلیدی خاصی را جستجو کند، یک موتور جستجو به شما لینک خواهد داد. در حالی که این ممکن است درست باشد، ممکن است شما اولین نفر در لیست یا حتی در صفحه اول نباشید. این استراتژی را با پرداخت هزینه کمی به موتور جستجو بهینه کنید و سایت خود را در صدر نتایج قرار دهید.
مشوق هایی را برای مشتریان خود ارائه دهید تا از سایت شما بازدید کنند. می توانید این موارد را در برچسب ها و پیوندهای خود و همچنین در سایر پست های وب سایت خود قرار دهید. این موارد شامل هر چیزی از فروش ویژه گرفته تا هدایا می شود. اجازه دادن به فروش فقط برای کسانی که از وب سایت شما بازدید می کنند، به احتمال زیاد تعداد بازدیدکنندگان شما را افزایش می دهد.
از احساس گناه در ارتباط خودداری کنید و رتبه صفحه لینک های خروجی خود را به طور منظم بررسی کنید. همانطور که یک محله می تواند خراب شود، یک وب سایت نیز می تواند خراب شود. رتبه صفحه به شما می گوید که آیا سایت هنوز خوب در نظر گرفته می شود یا خیر. اگر تغییر کرد آن لینک را در اسرع وقت از صفحه خود خارج کنید.
برای افزایش سئوی خود یک چرخ پیوند ایجاد کنید. چرخه پیوند شامل نوشتن 10 مقاله در مورد کلمات کلیدی است که می خواهید با پیوندهای خود مرتبط کنید. در هر مقاله، پیوندی به وب سایت خود و پیوندی به یکی از مقالات دیگر قرار دهید. سپس هر یک از آن مقالات را به فهرست مقالات متفاوتی ارسال می کنید. به این ترتیب، هر مقاله و هر دایرکتوری مقاله مستقیماً به وب سایت شما و همچنین به یکدیگر پیوند می یابد.
وقتی میخواهید ترافیک موتورهای جستجو را افزایش دهید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی که در حال حاضر بیشترین علاقه را ایجاد میکنند سودمند است. اکثر سایتهای اصلی موتورهای جستجو، پایگاه دادهای از کلمات کلیدی محبوبی که کاربران به دنبال آن هستند، بهروزرسانی میکنند. تعیین کنید کدامیک برای سایت شما مناسب هستند و روی کلمات کلیدی پرطرفدار کار کنید تا ترافیک رو به افزایشی ایجاد کنید.
بهینه سازی موتور جستجو یک کار یکبار مصرف یا یک کار فصلی نیست. سئو را مدام در ذهن داشته باشید و هر روز زمان کمی را به اصلاح لینک ها و محتوای خود برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو اختصاص دهید. نیازی نیست که دائماً روی سئو وسواس داشته باشید، اما هر بار که محتوای جدیدی به سایت خود اضافه می کنید باید کمی از دیدگاه سئو به آن توجه کنید.
هنگام نوشتن عنوانی برای پست وبلاگ خود اطمینان حاصل کنید که بهینه سازی موتور جستجو را در نظر داشته باشید. اگر در حال نوشتن پستی در مورد بازدید از ژاپن هستید، آن را فقط “بازدید از ژاپن” عنوان نکنید. از چیزی مانند «سفر به ژاپن با سه کودک کوچک» استفاده کنید. شما می خواهید کلمات کلیدی مختلفی را که افراد ممکن است در جستجو قرار دهند را در نظر داشته باشید.
موتورهای جستجو با بازتولید برچسب عنوان صفحه وب سایت شما را در بازده خود نشان می دهند. یکی از راههایی که میتوانید برچسب خود را در بازگشتهای موتور جستجو برجسته کنید، قرار دادن قبل از متن و دنبال کردن آن با نماد است. این امر باعث جلب توجه جستجوگران و جلب آن به فهرست شما می شود.
همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، به یاد داشته باشید که رقبای واقعی کسب و کار شما و رقبای نتایج موتور جستجو لزوماً شرکت های مشابهی نیستند. با شروع تولید محتوای سایت خود، این کلمات کلیدی خاص شما را تعیین می کند. اگر بیمه عمر می فروشید، کلمه کلیدی شما باید شامل هر دو کلمه “زندگی” و “بیمه” باشد.
به طور خلاصه، برخی از ایده های واضح وجود دارد که در طول زمان آزمایش شده اند، و همچنین برخی از تکنیک های جدیدتر که ممکن است شما در نظر نگرفته باشید. امیدواریم تا زمانی که آنچه را که در این مقاله پیشنهاد میکنیم دنبال کنید، میتوانید بهینهسازی موتورهای جستجو را شروع کنید یا کارهایی را که قبلا انجام دادهاید بهبود بخشید.