بهینه سازی موتور جستجو که سئو نیز نامیده می شود، به روشی برای بهبود دید یک وب سایت در یک موتور جستجو اشاره دارد که اغلب از روش های مختلف دستکاری الگوریتم موتور جستجو استفاده می کند به طوری که موتور جستجو جستجوگرانی را که از کلمات کلیدی خاصی استفاده می کنند به وب سایت خود هدایت می کند. این مقاله می تواند به شما در درک مفهوم بهینه سازی موتور جستجو و اعمال آن در اهداف خود کمک کند.
به تمام کلمات کلیدی مرتبط با سایت خود فکر کنید. حتی اگر سعی نکنید برای هر کلمه کلیدی که فکر می کنید رتبه بندی کنید، داشتن لیستی از کلمات کلیدی مرتبط می تواند به نتایج موتورهای جستجو کمک کند و به شما امکان می دهد بهترین استفاده را از برچسب کلمه کلیدی داشته باشید و راه های ممکن بیشتری برای جذب بازدیدکنندگان به شما ارائه دهد. .
بهینه سازی موتورهای جستجو به دلیل تأثیر آن بر رشد آینده، در لیست اولویت بسیاری از شرکت ها قرار دارد. باید در نظر داشته باشید که پیوندهایی به اطلاعات جدید در سایت خود به برخی از پلتفرم های شبکه های اجتماعی مناسب مانند فیس بوک یا توییتر ارائه دهید. منطق ساده است، تعداد مکان هایی که لینک های شما در آن مشاهده می شود می تواند چندین برابر شود، بنابراین تعداد مشتریان بالقوه افزایش می یابد.
وب سایت خود را به طور منظم به روز کنید تا بهینه سازی موتور جستجو را افزایش دهید. اگر محصول جدیدی را به کسب و کار خود اضافه می کنید، فقط توضیحات آن محصول را به صفحه محصول خود اضافه نکنید. صفحه «درباره ما» یا صفحه اصلی خود را بازبینی کنید تا تغییر را منعکس کنید. با افزودن مداوم مقالات جدید مرتبط با کسب و کارتان، محتوای وب سایت خود را تازه نگه دارید. عکسهایی از کسبوکار یا کارکنان خود اضافه کنید تا سایت خود را استقبال بیشتری کنید. یک وب سایت به روز برای مصرف کنندگان جذاب تر است و موتورهای جستجو راحت تر آن را پیدا می کنند.
به ایمیل های قدیمی و تابلوهای نظرات نگاه کنید تا ایده هایی برای پست های جدید بیابید. هر سوالی را که تا به حال در ایمیل پاسخ داده اید به محتوای سایت تبدیل کنید. به یاد داشته باشید که راه افزایش رتبه در موتورهای جستجو، ایجاد مداوم مقالات جدید است. ایمیل های شما احتمالاً موضوعات زیادی را ارائه می دهند که خوانندگان می خواهند درباره آنها بدانند.
نقشه سایت را به صفحه وب خود اضافه کنید. موتورهای جستجو نمی توانند صفحاتی را که به راحتی پیدا نمی کنند ایندکس کنند. نقشه سایت می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا همه چیز را در سایت شما پیدا کنند. اگر پیمایش سایت شما دشوار است، یا بسیار بزرگ است، حتی می توانید چندین نقشه سایت برای کمک بیشتر به موتورهای جستجو داشته باشید.
عبارات کلیدی را در زیرنویس، شکستگی صفحه و نقاط گلوله قرار دهید. کلمات کلیدی قابل توجه روشی کارآمد برای شناسایی شدن توسط یک موتور جستجو هستند، البته برای شکستن بلوک های متن بزرگتر و جلوگیری از خستگی خواننده. استفاده از این عبارات به عنوان شکستگی صفحه نیز برای چشم بسیار جذاب است و به خواننده شما کمک می کند که دقیقاً آنچه را که در وهله اول به دنبال آن بوده است یادآوری کند.
جمعیت شناسی مخاطبان مورد نظر خود را مطالعه کنید و دریابید که آنها کجا جستجو می کنند. اگر خوانندگان مورد نظر شما تمایل دارند از یک موتور جستجو نسبت به موتور جستجوی دیگر استفاده کنند، ممکن است بهترین کار این باشد که توجه آن موتور جستجو را به دیگران جلب کنید. نه تنها لازم است که خود موتورهای جستجو را در نظر بگیرید، بلکه اگر برای افرادی که به دنبال اطلاعات در جایگاه خود هستند بهینه سازی کنید، بسیار مفید است.
هنگام تلاش برای نوشتن محتوا از عبارات کلیدی خود عاقلانه استفاده کنید. عبارات بسیار طولانیتر از یک یا دو کلمه کلیدی هستند، بنابراین وقتی شروع به اضافه کردن سه، چهار یا بیشتر در یک مقاله میکنید، قطعاً نامناسب به نظر میرسند. یک کلمه کلیدی طولانی برای انجام کار برای یک قطعه متوسط از محتوا بیش از اندازه کافی است.
وقت بگذارید و یاد بگیرید که چگونه یک نقشه سایت ایجاد کنید. موتورهای جستجو در صورت داشتن نقشه سایت، زمان بسیار آسانی برای یافتن پیوندها در سایت شما دارند. در واقع رتبهبندی شما را بالا نمیبرد، اما یافتن محتوای شما را آسانتر میکند.
استفاده از ابزارهای تحلیلی به مدیر وبسایت باهوش کمک میکند تا اثربخشی بهینهسازی موتور جستجوی خود را قضاوت کند. ابزارهای تحلیلی می توانند دقیقاً نشان دهند که جستجوگران از چه کلمات کلیدی برای مکان یابی سایت وب مستر استفاده می کنند. این به مدیر وب سایت اجازه می دهد تا استراتژی سئوی خود را حتی بیشتر تنظیم کند و بر روی کلمات کلیدی متمرکز شود که موثرترین آنها ثابت شده است.
عبارت کلیدی را به توضیحات متای سایت خود اضافه کنید. اکثر موتورها از توضیحات متا به عنوان متن نتایج جستجو استفاده می کنند. افزودن عبارت کلیدی به موتورها مکان بیشتری می دهد تا ببینند سایت شما در مورد چیست. اطمینان حاصل کنید که توضیحات متا شما به خوبی خوانده می شود زیرا برای عموم قابل مشاهده خواهد بود.
شما باید دریابید که سایت های مشابه در مورد چه موضوعاتی بحث می کنند و همچنین درباره آنها بحث کنید. تصاویری را پیدا کنید و مطالبی را بنویسید که برای آنها جالب باشد و ممکن است بخواهند در مورد آن بحث کنند. این یک راه عالی برای پایه گذاری پیوندهای آینده است که به رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو کمک می کند.
هنگام نوشتن برای نتایج موتورهای جستجو، می توانید از استفاده از کلمات کلیدی سود ببرید. از دستورات قطعی و ساده ای استفاده کنید که به نتایج مرتبط منجر می شود.
هنگامی که محتوایی را با لینک در جهان قرار می دهید تا توسط سایر ارائه دهندگان محتوا منتشر شود، مطمئن شوید که پیوندهای شما به صفحه فشرده شما می رود و نه به پیوند وابسته شما. شما می خواهید به این مشتریان پیش فروش کنید و می خواهید آنها در خبرنامه های شما ثبت نام کنند.
اکثر طراحان و برنامه نویسان سایت، فربه کردن متا تگ های خود را با کلمات کلیدی بیش از حد وسوسه انگیز می دانند. با این حال، بهتر است از محدودیت استفاده کنید و از این دام رایج اجتناب کنید. انجام این کار ممکن است منجر به جریمه هایی برای سایت شما شود که در نهایت موقعیت سایت را در رتبه بندی موتورهای جستجو به خطر می اندازد.
هنگام تنظیم تلاشهای بهینهسازی موتور جستجو، قدرت متا تگهای کلیدواژه را بیش از حد برآورد نکنید. متا تگ ها قبلاً در بالا بردن رتبه موتور جستجوی شما بسیار مهم بودند، اما بیشتر موتورهای جستجوی امروزی دیگر از آنها استفاده نمی کنند. با این حال – توضیحاتی که متا تگ ها استفاده می کنند – بسیار مهمتر است زیرا در زیر لینک سایت شما در نتایج موتور جستجو نشان داده می شود و بازدیدکنندگان را به سایت شما می کشاند.
همانطور که قبلا در مقاله نشان داده شد، بهینه سازی موتور جستجو به سادگی یک روش محاسبه شده برای هدایت افرادی است که در جستجوی یک کلمه کلیدی در موتور جستجو هستند، به طوری که در نهایت وب سایت شما به عنوان یکی از بهترین نتایج یافت شده نشان داده می شود. با درک و به کارگیری اطلاعات در اینجا، می توانید ترافیک و دید وب سایت خود را به حداکثر برسانید.