امروزه بسیاری از کسب و کارهای نوپا در وب در دام های خطرناکی فرو می روند. آنها استفاده از سایتهای میزبانی شده توسط شرکتهای بزرگ را انتخاب میکنند، و تاکتیکهای امتحان شده و واقعی سئو را نادیده میگیرند و به این میزبانهای بزرگ اجازه میدهند تا «کار» را برای آنها انجام دهند. از غیب ها مباش. نکات را دنبال کنید تا سایت شما پیدا شود.
هنگام تلاش برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو، باید اطمینان حاصل کنید که تگ های متا و عنوان HTML شما در هر صفحه از وب سایت شما متفاوت است. هرچه عبارات متفاوتی در صفحات مختلف داشته باشید، دایرکتوری های جستجوی بیشتری صفحات شما را ذخیره کرده و آنها را جداگانه فهرست می کنند. حضور بزرگتر در وب به معنای کسب و کار اینترنتی بزرگتر است.
فضای وبلاگ خود را تمیز کنید و ویجت ها و گرافیک های غیر ضروری را حذف کنید. شما می خواهید که مردم راحت در وبلاگ شما وقت بگذارند تا مطالب بیشتری بخوانند. هرچه بیشتر بخوانند، بیشتر به سمت محصولات وابسته ای که شما تبلیغ می کنید سوق داده می شوند. مطمئن شوید که با استفاده از رنگها و فونتهایی که زیبا به نظر میرسند و کنتراست خوبی دارند، وبلاگ خود را آسان کنید.
هنگامی که سعی می کنید سایت خود را به خوبی توسط موتورهای جستجو رتبه بندی کنید، مهم است که نشانه گذاری های معنی دار بنویسید تا عنکبوت ها بتوانند به راحتی محتوای شما را پیدا کنند. در اینجا همیشه روی دو اصل محکم تمرکز کنید. یک، مطمئن شوید که از سرفصل ها و فهرست های مناسب استفاده کنید. دوم، به یاد داشته باشید که همیشه علامت گذاری خود را تأیید کنید.
اگر روی وب سایت خود روی سئو کار می کنید از فلش برای وب سایت خود استفاده نکنید. فلش توسط عنکبوت ها خوانده نمی شود و ایندکس نمی شود. برای بهینه سازی صحیح یک وب سایت، وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد.
جلب توجه رسانه ها برای وب سایت شما می تواند ابزار قدرتمندی برای بهینه سازی عملکرد موتور جستجوی آن باشد. شما نیازی به جستجوی مطبوعات ملی یا بین المللی ندارید. به هر حال رسانه های محلی و خاص صنعت بیشتر مورد توجه قرار می گیرند – و حتی ممکن است نتایج بهتری به شما بدهند. اگر سایت شما توسط سایت های رسانه ای قابل اعتماد ذکر و لینک شود، تأثیر موتورهای جستجو قابل توجه خواهد بود.
استفاده از جاوا اسکریپت در صفحات وب سایت شما خوب است، اما انتظار نداشته باشید که همه عنکبوت های موتورهای جستجو به آن پاسخ دهند. در حالی که دلیلی وجود ندارد که نتوانید از آن استفاده کنید، همچنین مهم است که بدانید خزنده های مختلف موتورهای جستجو، بسته به خزنده، صفحه وب شما را به روش های مختلفی مشاهده می کنند.
به صورت رایگان با گوگل و یاهو لیست شوید! برای افزایش تبلیغات شما این لیست ها به وب سایت شما تبلیغات رایگان ارائه می دهند و باید ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند. هرگز نباید از استفاده از یک فرصت رایگان یا کم هزینه برای تبلیغ وب سایت خود غافل شوید.
سئو از حوزه های بسیار متنوعی تشکیل شده است که تسلط بر همه آنها دشوار خواهد بود. تلاش برای ادغام هر تکنیک سئو به یکباره شما را به اجرای ضعیف در همه آنها سوق می دهد. یکی را انتخاب کنید و قبل از اینکه به سراغ بعدی بروید، آن را به طور کامل اجرا کنید.
صفحه خود را بر روی یک عبارت کلیدی متمرکز کنید، نه کل سایت خود را. سعی کنید هر صفحه بر روی یک کلمه کلیدی و عبارت کلیدی خاص متمرکز شود. اگر این مسیر را طی کنید، سایت شما رتبه بالاتری خواهد داشت، زیرا تلاش برای ایجاد یک سایت کامل حول یک کلمه کلیدی به عنوان یک سایت اسپم خوانده می شود.
سئوی خود را به یک کشور محدود نکنید. افرادی از کشورهای دیگر نیز می توانند به محصول یا خدمات شما علاقه مند باشند، بنابراین سعی کنید وب سایت خود را در نتایج جستجوی خارجی رتبه بندی کنید. سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا، انگلستان و استرالیا باید راحت ترین کشورها برای سئوی وب سایت شما باشند.
سعی کنید از داشتن لینک های زیاد از آدرس های IP یکسان جلوگیری کنید. وسوسه انگیز است که پیوندهایی از سایت های دیگری که مالک آنها هستید اضافه کنید، به این امید که رتبه شما را افزایش دهد، اما معمولا نتیجه معکوس دارد. برخی از موتورها شما را به خاطر آن جریمه می کنند و برخی دیگر ممکن است روشن شوند. فقط از انجام این کار خودداری کنید تا در سمت امن باشید.
هنگامی که سایت شما راه اندازی شد، پیوندهای خود را با وب سایت های معتبر مبادله کنید. به دنبال سایتهایی بگردید که سازگار هستند، و به مدیر وبسایت ایمیل بزنید و درخواست تبادل لینک کنید. این نوع پیوندها به شما کمک می کند تا ترافیک بسیار هدفمندی داشته باشید و به شما در بهبود رتبه موتور جستجو کمک می کند.
هنگامی که سعی می کنید سایت های دیگر را برای پیوند سایت خود به عنوان وسیله ای برای افزایش ترافیک انتخاب کنید، همه گزینه های سایت خود را به طور کامل ارزیابی کنید. برای سایت های کوچکتر و تازه کار، این نیاز به اعمال محدودیت شدید در تصمیم گیری برای شرکای سایت می تواند به ویژه دشوار باشد. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که پیوند سایت شما توسط سایت های نامطلوب می تواند جذابیت سایت شما را در چشم سایت های شناخته شده و مرتبط کاهش دهد.
اگر با سئو کار می کنید، مهم است که به یاد داشته باشید که سئو یک زمینه همیشه در حال تغییر است. تکنیکهایی که یک سال پیش کار میکردند، ممکن است اکنون دیگر کارایی نداشته باشند. کاهش متا تگ های کلیدواژه مثال خوبی برای این موضوع است. اگر می خواهید وب سایت خود را در صدر فهرست موتورهای جستجو نگه دارید، باید دائماً خود را در مورد جدیدترین عوامل در سئو آموزش دهید.
تمام تغییراتی که در سایت خود ایجاد می کنید را فهرست کنید تا نحوه سئوی خود را پیگیری کنید. یک گزارش در یک فایل Notepad یا Word نگه دارید و تغییراتی را که ایجاد کرده اید و تاریخی که آن را تغییر داده اید لیست کنید. به این ترتیب می توانید آن را با آمار خود مقایسه کنید و ببینید آیا تغییرات شما برای مخاطبان خوب بوده یا مضر است.
پس از اینکه وب سایت خود را با تمام ابزارهای خودکار اجرا کردید، زمان آن رسیده است که برخی از بازرسی های دستی را نیز انجام دهید. مرورگرهایی را که احتمالاً وب سایت شما را مشاهده می کنند نصب کنید و آن را در هر کدام بررسی کنید. آن را در مک و رایانه شخصی، لپ تاپ و تلفن همراه مشاهده کنید. یک یا دو تبلت را فراموش نکنید! فراموش نکنید که رزولوشن های مختلف صفحه را نیز امتحان کنید. اگر آنها نتوانند آن را همانطور که در نظر گرفته شده است ببینند، هدایت ترافیک به سمت سایت شما فایده ای ندارد!
در ابتدا خواندید که این شرکت های بزرگ وب سایت های تجاری ارائه می دهند. پس از خواندن این نکات، اکنون می دانید که چرا نباید آن مسیر را طی کنید. کارهایی که برای بهینه سازی سایت خود انجام می دهید توسط این شرکت های بزرگ انجام نمی شود. آنها فقط در دایرکتوری های خود لیست می کنند. اگر می خواهید موفق باشید با استفاده از این نکات سایت خود را بسازید.