آموزش سئو

آیا عناوین واقعاً بر رتبه بندی تأثیر می گذارند؟

آوریل 14, 2020

آنها در SEO می گویند شما باید از سرفصل ها استفاده کنید.

اینها می توانند برچسب های H1 ، H2 یا حتی H3 باشند.

اما آیا آنها واقعاً در رتبه بندی شما تأثیر دارند؟

مطمئناً ، بسیاری از سیستم های CMS به طور پیش فرض عناوین را در هر یک از صفحات وب شما قرار می دهند. آنها این کار را با عنوان صفحه (یا پست وبلاگ) و بعضی اوقات به بخش هایی در یک صفحه انجام می دهند.

اما باز هم ، سوال واقعی این است ، آیا آنها در رتبه بندی کمک می کنند؟

من تصمیم گرفتم که یک آزمایش جالب را اجرا کنم تا دریابم که آیا واقعاً کمک می کنند.

آزمایش چگونه کار کرد

مشابه آزمایش های گذشته که من دویدم ، به بخشی از لیست ایمیل من رسیدم تا از آنها بپرسم که آیا آنها دوست دارند شرکت کنند یا خیر. دقیقاً مثل اینکه من با یکی از لینک های تفسیر وبلاگ و این در رابطه با ایجاد لینک کار کردم.

4104 نفر از شما پاسخ به مایل به شرکت در پاسخ دادند. اما برخلاف آزمایش های قبلی ، ما این مورد را فقط در وب سایت هایی قرار دادیم که حداقل 100000 بازدید کننده در ماه از جستجوی ارگانیک ایجاد می کنند.

ما سایتهای بزرگتری را انتخاب کردیم زیرا به راحتی می توانید بگویید که آیا این تغییر در ترافیک تأثیر داشته است یا خیر. با وجود سایتهای کوچکتر ، عوامل خارجی می توانند به راحتی نتیجه را کاهش دهند ، به خصوص اگر یک سایت فقط در هر ماه 100 بازدید کننده داشته باشد. یک چیز ساده مانند فشار روابط عمومی باعث می شود بازدید کنندگان در این حالت دو برابر شوند.

ما سایتهایی را با فصلی و سایتهایی که حداقل 3 سال هم ندارند حذف کردیم. باز هم ، ما فقط می خواهیم هر چیزی را که نتیجه می دهد کاهش دهیم.

به عنوان مثال ، با سایت های جوان ، آنها در ترافیک ارگانیک در مقابل سایتهای مستقر تمایل به رشد سریع تری دارند … حتی اگر کار SEO کمتری انجام دهند ، زیرا آنها از پایگاه کوچکتر شروع می کنند.

در پایان 61 سایت الزامات ما را برآورده کردند. تعداد زیادی نبود ، اما به طور متوسط ​​هر سایت 426 صفحه دارد.

مقاله مرتبط  4 تفاوت بین آژانس های خلاقیت و بازاریابی

اکنون با یک آزمایش A / B سنتی ، شما 50٪ بازدید کنندگان خود را یک نسخه و دیگری دیگر یک نسخه متفاوت نشان می دهید. اما وقتی نوبت به سئو می خورد ، باید تغییری ایجاد کنید و هنگامی که گوگل ایندکس را تغییر داد ، شما باید این نتایج را با 30 روز گذشته مقایسه کنید.

بنابراین ، با هر سایت ، آزمایش های متعددی را همزمان انجام دادیم تا تاثیر سرفصل ها را ببینیم. با هر سایت ، ما صفحات وب آنها را گرفتیم و آنها را در 4 گروه تقسیم کردیم:

  • گروه کنترل – این صفحات را اصلاح نکردیم. خواه از آنها از عنوان استفاده می کردند یا نه ، ما می خواستیم ببینیم که با گذشت زمان در ترافیک ارگانیک آنها چه اتفاقی افتاده است ، زیرا این یک پایه دیگر برای مقایسه نتایج به ما می دهد.
  • عناوین – با این گروه از تگ های H1 برای عنوان صفحه ، برچسب های H2 برای زیرمجموعه های صفحه و حتی برچسب های H3 و H4 در صورت داشتن زیرمجموعه ها استفاده کردیم.
  • با استفاده از نرمال

    متن – با تمام صفحات این گروه ، اطمینان حاصل کردیم که آنها از عنوان استفاده نمی کنند. علاوه بر آن ، اطمینان حاصل کردیم که تمام اندازه فونت ها به اندازه یکسان هستند.

  • با استفاده از نرمال

    متن و تنظیم اندازه فونت – با این گروه ، از عناوین استفاده نکردیم. درعوض ، اطمینان حاصل کردیم که قسمتهای مختلف متن در اندازه های مختلف قلم هستند. به عنوان مثال ، عنوان صفحه بزرگترین اندازه فونت بود.

قبل از اینکه به نتایج شیرجه بزنیم ، آخرین چیزی که باید به آن توجه کنیم آزمایش انجام شده به مدت 90 روز است. حتی اگر ما در حال مقایسه نتایج صفحات هستیم که تغییرات استفاده از داده ها را از 30 روز قبل و 30 روز پس از آن انجام داده ایم ، در نظر داشته باشید که گوگل باید این تغییرات را فهرست بندی کند ، بنابراین باید آن را نیز حساب کنید.

گروه کنترل

گروه کنترل شاهد افزایش ترافیک 2.89٪ بود.

همانطور که در بالا اشاره کردم ، هیچ تغییری در گروه کنترل ایجاد نشده است. اما این نشان می دهد که آنها به طور طبیعی در رده بندی و ترافیک جستجو با گذشت زمان رشد کردند.

این خیلی شوکه کننده نبود زیرا 2.89٪ چیز بزرگی نیست
پرش

عناوین

حالا وقتی نتایج گروهی را دیدم که در حال استفاده بود
عنوان ها ، نتایج تقریباً همان چیزی بود که انتظار داشتم …

همانطور که از نمودار بالا می بینید ، هنگام مقایسه آن با گروه کنترل ، نتایج قبل و بعد تغییر زیادی نکرده است. به جای سود 2.89٪ ، آنها 2.72٪ سود داشتند.

به خاطر داشته باشید که برخی از صفحات گروه کنترل به طور طبیعی از عناوین استفاده می کردند و برخی از آنها نبودند. باز هم ، در آن گروه ، هیچ تغییری ایجاد نکردیم.

اما اکنون که به دو آزمایش بعدی شیرجه می زنیم ، خواهید دید
که داده ها جالب می شوند

با استفاده از نرمال

متن

نکته جالب در مورد این گروه این است که هیچ عنوانی استفاده نشده است. علاوه بر این ، ما اطمینان حاصل کردیم که تمام اندازه فونت ها در این صفحات دقیقاً به اندازه یکسان هستند.

آنچه که دیدیم کاهش ترافیک 3.53٪ بود.

به نظر نمی رسد که یک نوسان بزرگ باشد ، اما وقتی آن را با گروه کنترل مقایسه کنید ، تفاوت آن 6.42٪ است.

حالا می خواستم ببینم آیا افت ترافیک ناشی از استفاده از سرفصل ها یا قابلیت استفاده است. از آنجا که باید در نظر داشته باشید که وقتی همه متن های صفحه را به همان اندازه می کنید ، بر قابلیت استفاده نیز تأثیر می گذارد.

این باعث می شود صفحه کمتر خوانده شود. و ما دیدیم که به طور متوسط ​​زمان در صفحه 12٪ کاهش یافته است. در مورد نرخ گزاف گویی ، ما شاهد تغییر زیادی نبودیم.

با استفاده از نرمال

متن و تنظیم اندازه فونت

این گروه از عناوینی استفاده نکرده است اما آنها از اندازه های مختلف قلم در صفحه استفاده کرده اند تا صفحات قابل استفاده باشند (قابل خواندن).

نمودار نشان می دهد که این گروه شاهد افزایش ترافیک 2.85٪ بوده است.

اگرچه عناوین ممکن است بزرگترین عامل سئو نباشد ، اما به نظر می رسد قابلیت استفاده آن باشد.

هنگامی که اندازه قلم در یک صفحه بزرگتر است ، به شما کمک می کند تا به کاربران و موتورهای جستجو بالقوه بگویید چه بخشی از یک صفحه و حتی کدام کلمات کلیدی مهم تر هستند.

نتیجه

وقتی هر 4 گروه را با هم مقایسه می کنید ، کنترل بیشترین سود را داشت. اما این نکته ناچیز بود و باید این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از صفحات گروه کنترل نیز از عنوان استفاده می کنند. آن گروه فقط هیچ تغییری نکرد.

از آنچه داده ها نشان می دهند ، به نظر نمی رسد که عناوین تأثیر زیادی در رتبه بندی ها داشته باشند.

شاید اگر این آزمایش را طولانی تر انجام دهم ، داده ها در غیر این صورت نشان داده می شدند ، اما شکار من به من می گوید که داده ها مشابه هستند.

یک مورد که سعی نکردیم حذف عناوین از همه صفحات یک سایت یا اضافه کردن عناوین به تمام صفحات سایت است که در وهله اول وجود ندارد. اگر من مجدداً این آزمایش را اجرا می کردم ، در این 2 تست اضافه می کردم.

از آنچه داده ها نشان می دهند ، Google به قابلیت استفاده اهمیت می دهد. داشتن اندازه های مختلف قلم در یک صفحه به خواننده کمک می کند که عناصر مهمتر از سایرین باشند. همچنین باعث می شود صفحه آسانتر باشد.

خواه المان ها یا کلمات خاصی را در صفحه بایستید
از طریق اندازه یا فونت های بزرگ ، مشخص است که این مورد خوب است
تمرین.

حال اگر من شما بودم ، باز هم از عناوین استفاده می کردم زیرا می تواند برای نرم افزارهای دستیابی مفید باشد که به کاربران در پیمایش یک صفحه کمک می کند. به علاوه ، این به طور بالقوه می تواند به موتورهای جستجوگر دیگری مانند بینگ کمک کند.

به علاوه با سئو ، شما نمی خواهید دستاوردهای بزرگی را از یک تاکتیک منفرد مانند گذشته بخرید. این در مورد انجام هر کار کوچک درست است. به همین دلیل توصیه می کنم سایت خود را از طریق این ممیزی اجرا کنید و خطایی را برطرف کنید.

بنابراین ، آیا از عناوین در سایت خود استفاده می کنید؟

پاسخی بگذارید