آموزش سئو

آنچه Coronavirus (COVID-19) برای بازاریاب ها معنی دارد

آوریل 4, 2020

تاکنون درباره Coronavirus شنیده اید.

واقعیت غم انگیز این است که به سرعت در حال گسترش است و مدتی گسترش خواهد یافت.

آیا می دانید ما روزانه تقریباً 13،000 مورد جدید داریم و به سرعت در حال رشد است؟

هیچ کس واقعاً نمی داند که چند نفر به این ویروس آلوده می شوند (یا متأسفانه از بین می روند) ، اما باعث شده است که بازارهای جهانی سهام سقوط کنند ، این بدان معناست که به عنوان یک تجارت (یا حتی بازاریاب) تحت تأثیر قرار خواهید گرفت.

و از آنجا که آژانس تبلیغاتی من با صدها شرکت در همه بخش های اصلی همکاری می کند و ما 7 دفاتر در سراسر جهان داریم ، ما در حال حاضر شروع به دیدن چگونگی تأثیر آن بر بازاریابی می کنیم (من داده های زیر را به اشتراک می گذارم).

پس این برای شما چه معنی دارد؟

خوب ، قبل از اینكه به این كار بپردازم ، بگذارید در مورد آنچه كه بازاریابان نباید انجام دهند روشن كنم.

از وضعیت استفاده نکنید

اولین چیزی که ما می بینیم افراد در تلاش برای سوءاستفاده از ترس هستند.

منظور من از این موضوع این است که لوازم موجود در سرتاسر جهان کم است. از ماسک و کاغذ توالت گرفته تا ضدعفونی کننده دستی و سایر موارد ضروری … من در حال دیدن بازاریاب هستم که آنها را خریداری می کنند و سپس فروش آنها را در eBay یا تبلیغات اجرا می کنند و قیمت آنها را با قیمت 10-50 برابر می فروشند.

این کارآفرینی نیست و این بازاریابی نیست. من اکیداً توصیه می کنم که از بهره برداری از وضعیت Coronavirus جلوگیری کنید تا سریع نتیجه گیری کنید.

نه تنها اشتباه است بلکه بسیار کوتاه بین است. مطمئناً شما قادر خواهید بود به سرعت جنجال بزنید ، اما دوام نخواهد داشت … شما بهتر است وقت خود را برای هر چیز طولانی مدت صرف کنید.

بنابراین اکنون که این کار را از سر راه برداشتیم ، Coronavirus برای بازاریابان چه معنی دارد؟

مشاغل برای مدتی می روند

حتی اگر ویروس به سرعت کاهش یابد و تعداد آنها در چین کاهش یابد ، مشاغل بیش از یک سال برای بهبودی تلاش می کنند ، زیرا آنها باید ضررهای خود را جبران کنند.

به عنوان مثال ، در چین ویروس باعث شده تا خرده فروشی 20.5٪ کاهش یابد و نرخ بیکاری در ماه فوریه به 6.2 برسد.

وقتی شرکت هایی مانند اپل فروشگاه های خود را تعطیل می کنند تا به کاهش دامنه کمک کنند ، به معنای درآمد کمتر و سود کمتری است. مطمئناً آنها قادر به پرداخت کارمندان خود در حین تعطیلی موقت خود هستند ، اما همه شرکت ها مانده بانکی خود را ندارند و اکثر آنها نمی توانند همین کار را انجام دهند.

فقط به صنعت سفر نگاه کنید. پیش بینی می شود این ویروس 820 میلیارد دلار آنها را از دست بدهد. ویرجین آتلانتیک فقط از کارکنان خود خواسته است که 8 هفته مرخصی بدون حقوق بگیرند.

مقاله مرتبط  Ubersuggest برنامه افزودنی Chrome

بنادر نیز خالی است و دور اول اخراج نیز آغاز شده است.

تخمین زده می شود که در کل COVID-19 برای اقتصاد جهانی 2.7 تریلیون دلار هزینه خواهد داشت.

نه تنها مردم در حال از دست دادن پول هستند بلکه ترافیک و تبدیل را نیز از دست می دهند.

ترافیک ارگانیک در بیشتر صنایع کاهش یافته است

همانطور که در بالا اشاره کردم ، ما با صدها مشتری در صنایع مختلف از طریق نمایندگی من کار می کنیم. علاوه بر این ، ما به دلیل Ubersuggest ، تعداد زیادی داده داریم.

قبل از اینکه به اطلاعات غوطه ور شوم ، توجه داشته باشید که ما به هیچ کشور واحد توجه نکردیم ، تصمیم داریم آمار ترافیک را از یک منظر جهانی بررسی کنیم. ما همچنین داده هایی از سایتهای با کمتر از 5000 بازدیدکننده در ماه را درج نکرده ایم زیرا آنها تمایل دارند که از یک درصد دیگر نوسانات شدید داشته باشند حتی اگر هیچ مسئله جهانی یا به روزرسانی الگوریتم وجود نداشته باشد.

ما همچنین در مورد هر صنعت خاص داده نداریم ، به عنوان مثال ، ما واقعاً با بسیاری از رستوران ها کار نمی کنیم و همچنین داده هایی را برای آن دسته خریداری نمی کنیم زیرا رستوران های محلی معمولاً بزرگترین بودجه بازاریابی را ندارند. ما در مورد اکثر موارد اصلی داده داریم ، اما دوباره همه آنها نیستند.

اکنون ، از منظر سئو ، هفته گذشته در اکثر صنایعی که ردیابی می کنیم شاهد افت بزرگی در ترافیک ارگانیک بودیم. فقط نمودار زیر را نگاه کنید (مقایسه هفته گذشته با هفته قبل).

اگر در صنعت اخبار یا فضای مالی هستید ، ترافیک شما به سرعت بالا می رود.

و اگر در صنعت مسافرتی هستید ، شاهد افت شدید در ترافیک بودید.

نمی توانید طبق نمودار بگویید ، اما تجارت الکترونیکی بسته به اینکه چه سایت هایی فروخته می شود بسته به نوع سایت هایی که به فروش می رسند ، کیفی مخلوط است. به عنوان مثال ، اگر شما محصولات کودک مانند پوشک یا دستمال مرطوب را می فروختید ، یک ترافیک خوب دیدید.

اما اگر در حال فروش کالاهای لوکس مانند تلویزیون های صفحه نمایش بزرگ هستید ، شاهد افت ترافیک بوده اید.

برای بیشتر صنایع نیز تبدیل ها کاهش یافته است

از نقطه نظر نرخ تبدیل ، در اکثر صنایع نیز شاهد افت افتادیم. حتی بخش مالی که رونق بزرگی در ترافیک داشت ، در تبدیل ها کم شد.

فقط نمودار زیر را مشاهده کنید (مقایسه هفته گذشته با هفته قبل):

در مورد سایت های خبری (رسانه ای) ، آنها یک آسانسور تبدیل بزرگ داشتند زیرا بسیاری از آنها برای خواندن اطلاعات به روز شده خود ، افراد را متهم می کنند.

به عنوان مثال ، شما می توانید مقدار مشخصی از مطالب را از واشنگتن پست به صورت رایگان بخوانید تا اینکه پیامی را مشاهده کنید که به این شکل است:

مقاله مرتبط  وبلاگ چیست؟ (و چرا باید یکی را در سال 2020 شروع کنید)

مردم نمی خواستند با آشفتگی اطلاعات Coronavirus ، سیاسی و مالی را از دست بدهند ، از این رو سایت های خبری شاهد یک آسانسور خوب بودند.

و با وجود برخی از بخش ها مانند مسافرت ، آنها در حال حاضر تخفیف های گسترده ای را ارائه می دهند که این امر به خنثی سازی برخی از کاهش ترافیک آنها کمک می کند. به طور کلی ، آنها هنوز هم شاهد آمار عظیم درآمد هستند.

داده های پرداخت برای هر کلیک

ما به همان اندازه داده های پرداخت به ازای هر کلیک برای SEO نداریم ، زیرا Ubersuggest عمدتا برای اهداف سئو استفاده می شود ، اما ما حتی در مواردی مانند صنعت مسافرت ، شاهد تغییرهای زیادی در هزینه نیستیم.

اندازه نمونه بسیار بزرگی نداریم ، اما همانطور که اشاره کردم ، هزینه های زیادی کاهش نمی یابد.

به عنوان مثال ، حتی اگر ما شاهد تعداد زیادی از افراد در جستجوی مواردی مانند پرواز یا هتل باشیم ، اما شاهد افت شدید CPC نبوده ایم اما شاهد افزایش بزرگی در هزینه بودیم.

به عبارت دیگر ، شما هنوز هم می توانید تقریباً برای هر کلیک یکسان پرداخت کنید ، اما هزینه برای هر تبدیل برای بیشتر صنایع در حال افزایش است … مگر اینکه در حال فروش ملزوماتی مانند کاغذ توالت باشید.

بنابراین این برای بازاریان چه معنی دارد؟

هنگامی که دیگران حریص هستند ، و وقتی دیگران ترس دارند ، حریص هستند

من با این حرف نتیجه نگرفتم ، در واقع خطی از وارن بافت است.

شما خواهید دید مردم در حال کاهش هستند زیرا پیش بینی می شود اقتصاد 2.7 تریلیون دلار بماند و کارشناسان می گویند ما قصد داریم به رکود اقتصادی برویم.

شما حتی سرمایه گذاران میلیاردرهایی مانند کارل ایچان دارید که می گویند بازار فضای بیشتری برای پایین آمدن دارد و ما باید انتظار داشته باشیم که فروش بیشتر به طول انجامد.

اما آنچه من از دو تصادف یاد گرفته ام (تصادف dotcom در سال 2000 و سقوط املاک و مستغلات در سال 2008) این است که بهترین زمان برای دو برابر شدن وقتی دیگران نیستند.

در طی رکود اقتصادی ، متوجه می شوید که رقابت کمتری خواهید داشت ، بدین معنی که نتیجه گیری آسان تر و سریع تر است و در برخی موارد ، شما می توانید معاملات انجام دهید ، مانند کاهش احتمالی در پرداخت تبلیغات کلیک کنید

فقط به این روش فکر کنید: از بین تمام شرکت های بازرگانی عمومی در ایالات متحده ، اگر بازار روند نزولی داشته باشد ، بسیاری از آنها برای بازپرداخت بدهی های خود تلاش می کنند ، که به 75 هزار میلیارد دلار رسیده است.

این بدان معناست که برخی شرکت ها ورشکسته می شوند ، خریداری می شوند و یا توسط دولت وثیقه می گیرند. برخی ممکن است بتوانند هزینه های کافی را برای پرداخت صورتحساب خود کاهش دهند ، اما برای بیشتر ، خیلی دیر است.

مقاله مرتبط  نحوه راه اندازی سایت عضویت سودآور (10 مرحله)

باز هم ، این فقط به معنای رقابت کمتر برای شما است.

اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که در زمان رکود اقتصادی روی بعضی از پول های خود نشسته اید ، این بهترین زمان برای خرید سایر شرکت ها است. ایده آل برای خرید شرکت های رسانه ای هستند.

هرچه چشم های شما بیشتر کنترل شود ، قدرت بیشتری در آینده خواهید داشت. به علاوه ، با کنترل چشم های ابرو ، این امکان را به شما می دهد که در آینده بتوانید هر چیزی را که می خواهید بفروشید.

به همین دلیل است که چند سال پیش وب سایت KISSmetrics را با مبلغ 500000 دلار خریداری کردم. در طول اوج خود ، ماهانه 1،260،681 میلیون بازدیدکننده بی نظیر داشتند.

این ترافیک زیادی است.

وقتی سایت را از آنجا خریدم ، مبلغ خوبی برای من درآمد داشتم ، اما لحظه ای که آن را در سایت NeilPatel.com ادغام کردم ، تعداد سرب من را 19 درصد افزایش دادم و سرمایه گذاری خود را در کمتر از یک سال دوباره به دست آوردم.

به عبارت دیگر ، این فرصت شما برای اعتصاب و به دست آوردن سهم بازار است.

بنابراین وقتی می بینید که رقبای خود در بازاریابی خود را تعطیل یا کند می کنند ، هدف این است که دو برابر شوید. ممکن است شما بزرگترین بازگشت را فوراً نبینید ، اما در دراز مدت می خواهید.

هر بار که بازار 20٪ یا بیشتر کاهش می یابد ، تقریباً 536 روز طول می کشد تا بهبودی پیدا کند. و ما حتی نمی دانیم که تا چه حد پایین خواهیم رفت یا پایین چه موقع خواهد بود.

با بهبودی ، می بینید که درآمد شما صعود می کند و ROI از هزینه بازاریابی شما در پشت بام می گذرد.

نتیجه

امیدوارم Coronavirus به زودی بگذرد و تأثیرات کمتری بر زندگی داشته باشد. فعلاً سعی کنید خیلی با دیگران معاشرت نکنید و به مکانهای شلوغ نروید.

شما باید این مقاله را واشنگتن پست بخوانید زیرا این برنامه شبیه سازی های خوبی در مورد شیوع انتشار Coronavirus و آنچه می توانیم انجام دهیم را برای کاهش تأثیرات بر روی جهان ، تجزیه می کند.

و درمورد بازاریابی شما ، این زمان دوبرابر شدن شماست. وقتی دیگران نیز می ترسند نترس. کاری را انجام دهید که وارن بافت… حریص باشید وقتی افراد دیگر می ترسند.

به عبارت دیگر ، دو برابر شوید.

چگونه دیده اید که Coronavirus روی ترافیک شما تأثیر دارد؟

PS: لطفاً ایمن باشید و در صورت امکان در داخل خانه بمانید.

PPS: برای کمک به کمی ، من گزارش ایده های کلمات کلیدی در Ubersuggest و همچنین داده های کلمات کلیدی تاریخی را باز کرده ام. من می دانم که بسیاری از شما ممکن است با مشکلات مالی روبرو شوید ، بنابراین امیدوارم با داشتن داده ها به شما کمک کند پس انداز کمی در بازاریابی صرفه جویی کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *