آموزش سئو

آنچه شما باید انجام دهید هنگامی که رتبه بندی جستجوی شما کاهش می یابد این است

آگوست 23, 2020

اگر تا به حال SEO کار کرده اید ، می دانید که از بین رفتن رتبه های شما چه حسی دارد.

شما یک کار سخت را برای پیشرفت در SERP ها قرار داده اید و در نهایت بازپرداخت آن می شود.

اما پس از آن اتفاق غیر منتظره رخ می دهد. رتبه بندی شما افت می کند.

چند مورد در سئو ناامید کننده تر از سقوط در رتبه بندی هستند. این باعث می شود احساس کنید هر کاری که کردید بی فایده بود.

شما نمی دانید چه اشتباهی رخ داده است یا اشتباه کردید. شما خودتان را به خاطر درست نکردن این کار کتک زدید.

دوباره به یک مربع باز می گردید و باید همه چیز را شروع کنید.

یا شما؟

طبق تجربه من ، همیشه اینطور نیست.

رتبه های من نسبت به زمانی که حساب می کنم بارها افت کرده است. در ابتدا ، من وحشت کردم.

همانطور که بیشتر آموختم ، فهمیدم که اگر یک موقعیت یا دو موقعیت پایین بیایید ، پایان جهان نیست. بدیهی است که ایده آل نیست ، اما کارهای بسیاری برای اصلاح آن وجود دارد.

این چیزی است که امروز می خواهم به شما نشان دهم. حتی اگر رتبه بندی شما در جایی باشد که می خواهید آنها باشند ، باید از نحوه بازگرداندن آنها هنگام افت (آگاه باشید) آگاه باشید.

قطره را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از اقدام برای بالا بردن رتبه بندی خود ، باید رتبه بندی خود را به طور ایده آل و روزانه پیگیری کنید تا ببینید که آیا اینها در حال افزایش یا کاهش هستند.

دلیل اینکه می خواهید روزانه رتبه بندی های خود را پیگیری کنید این است Google سالانه 3200 تغییر الگوریتم ایجاد می کند، که کمی بیشتر از 8 تغییر الگوریتم در روز است.

از این رو شما واقعاً چاره ای جز پیگیری رتبه بندی های روزانه خود ندارید.

چگونه اون کار را انجام می دهی؟

ابتدا می خواهید به داشبورد Ubersuggest بروید و روی “افزودن اولین پروژه خود” کلیک کنید.

به آسانی اضافه کردن آدرس اینترنتی شما است.

سپس مکانهایی را که در آن تجارت می کنید انتخاب کنید و از آنها ترافیک بخواهید.

سپس کلمات کلیدی را که در حال حاضر رتبه بندی کرده اید یا می خواهید بعد از آن اضافه کنید.

و البته تنظیمات برگزیده ترافیک خود را تنظیم کنید. اطمینان حاصل کنید که ردیابی رتبه “روزانه” را انتخاب کرده اید و ردیابی رتبه موبایل را فعال می کنید.

و بعد خوب خواهید بود.

هنگامی که رتبه بندی شما پایین می رود (یا به بالا) از طریق ایمیل به شما اطلاع داده می شود زیرا هیچ راهی وجود ندارد که بخواهید هر روز وقت داشته باشید به صورت دستی بررسی کنید.

یا وقتی وارد داشبورد Ubersuggest خود می شوید ، نمای جدیدی از سایت خود مشاهده خواهید کرد:

و بعد از آنکه در رتبه بندی خود قرار می گیرید گزارشی از افزایش یا کاهش آن مشاهده خواهید کرد.

اکنون وقتی به رتبه بندی های خود می پردازید طبیعی است که آنها چند نقطه را در اینجا یا آنجا تغییر دهند … اما اگر همه رتبه های خود را با یک افت ناگهانی مشاهده کنید ، می دانید که باید کاری انجام دهید.

مجازات شدی؟

در بیشتر موارد ، سایت شما جریمه نشده است و نیازی نیست که نگران این موضوع باشید.

اگر هیچ کاری از قبیل “خرید پیوندها” را انجام ندادید ، دیگر نیازی به نگرانی در مورد مجازات نخواهید داشت.

اگر مطمئن نیستید ، از طریق این لیست بخوانید و از خود بپرسید که آیا سایت شما مقصر یکی از این گناهان سئو است یا خیر. در این صورت مشکلات را شناسایی کرده و برای رفع آنها گام بردارید.

حتی اگر در آن لیست کاری نکرده اید ، باز هم می توانستید یک پنالتی دریافت کنید. الگوریتم های Google مرتبا به روز می شوند و بسیار پیچیده هستند.

آنها هنگام در نظر گرفتن رتبه بندی صدها عامل را در نظر می گیرند. ممکن است روزی سایت شما مستحق مجازات نباشد و روز دیگر ممکن است.

درک انواع مجازاتها: دستی و الگوریتمی مهم است.

منبع: Slideshare.net

وقتی تیم اخطار از فعالیت مشکوک دریافت کنند ، مجازات های دستی توسط تیم وب اسپم Google اعمال می شود.

این می تواند نتیجه پیوندهای غیرطبیعی باشد ، یا اینکه شخصی می تواند گزارش اسپم علیه شما ارسال کند.

اگر مجازات دستی دریافت کرده اید ، باید اخطار دریافت کنید Google Webmaster Tools. در اینجا مثالی از پیام در مورد پیوندهای غیرطبیعی آورده شده است:

نوع دیگر مجازات یک مجازات الگوریتمی است.

ردیابی این مجازاتها سخت تر است زیرا هیچ راه قطعی برای دانستن دریافت یکی از آنها وجود ندارد.

برای تعیین اینکه آیا شما یک مورد را بدست آورده اید یا خیر مجازات الگوریتمی، باید درک کنید که الگوریتم های Google چگونه کار می کنند.

اگر فهمیدید که کاری را انجام می دهید که الگوریتم دوست ندارد ، یک فرصت خوب وجود دارد که مجازات دریافت کرده باشید. اما شما همچنین باید در مورد مجازات های جدید فکر کنید.

مقاله مرتبط  Kiss Of Death for SEO - برچسب Metta Robot Noindex

اگر رتبه بندی شما به طور تصادفی کاهش یافته است ، فهرست راهنمای مفید Moz را بررسی کنید به روزرسانی های الگوریتم Google برای دیدن اینکه آیا یک کار جدید وجود دارد یا خیر.

یک الگوریتم جدید می تواند به همین دلیل است که شما شاهد رتبه های پایین تری هستید. اگر این اتفاق بیفتد ، الگوریتم را تحقیق کنید و بدانید که چه چیزی مجازات است.

یکی از راه های جالب برای پیگیری مجازات های جدید (و دسته دیگر موارد مرتبط با Google) دنبال کردن است گری الیس، جان مولرو مدیر وب گوگل در توییتر.

بویژه گری و جان ، یک مشاوره عالی را ارائه می دهند ، و اغلب می توانید آنها را در حال گفتگو با سایر کاربران توییتر پیدا کنید.

حتی می توانید مستقیماً از آنها سؤالی بپرسید و به آن پاسخ دهید … ممکن است پاسخی دریافت نکنید ، اما ارزش عکس گرفتن دارد.

آیا مشکلات پیوند دارید؟

این یک چیز بزرگ است

به پیوندها به عنوان ارز سئو فکر کنید. در اصل این است که شما چگونه “اقتدار” را به دست می آورید.

بنابراین جای تعجب ندارد که یک پروفایل لینک قوی با رتبه های بالا ارتباط دارد.

نکته اصلی این است که یک پروفایل لینک ضعیف با رتبه های پایین همبستگی دارد.

من وقت زیادی را برای کار با مشتریان در جستجوگرها می گذرانم ، و سایتهای زیادی را دیده ام که مشکلات پیوند بیشماری دارند.

معمولاً مشاغل آگاه نیستند.

به این دلیل که پیوندهای ضعیف قاتل سکوت سئو هستند. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که نمایه پیوند شما قوی است.

ابتدا یک پیوند حسابرسی از سایت خود انجام دهید. در اینجا راهنمای گام به گام نحوه انجام این کار آورده شده است.

برای نسخه کوتاه ، از یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک مانند SEMrush Backlink Checker استفاده کنید تا ببینید لینک های بد شما در کجا قرار دارند.

وقتی پیوندهای بدی پیدا کردید ، با آن سایتها تماس بگیرید و از آنها بخواهید که لینک را حذف کنید. اگر این کار نمی کند ، از ابزار Disavow Google به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.

با این حال ، من فهمیدم که حدود 90٪ از زمان ، انجام ممیزی بک لینک به شما کمک می کند تا لینک های بد پیدا کنید.

اما در اینجا مشکلی وجود دارد. غالباً دلایل مشکلات پیوند چندان واضح نیست.

اگر نمایه پیوند شما پس از ممیزی خوب به نظر برسد ، باز هم ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. در اینجا چند مورد از مشکلاتی که نمایه پیوند شما با آن روبرو است وجود دارد.

از دست دادن لینک ها

آیا می دانید می توانید پیوندها را گم کنید؟ هر دو لینک داخلی و خارجی؟

این می تواند دلیل افت رتبه شما نیز باشد.

بله ، می توانید پیوندهای داخلی را حتی اگر بخواهید به محتوایی که قبلاً در اختیار دارید ، از دست دهید.

بیایید ابتدا در مورد آن ها صحبت کنیم

اگر غالباً سایت خود را مجدداً راه اندازی مجدد می کنید ، مجدداً تغییر نام داده و یا مجدداً طراحی خود را انجام می دهید ، ممکن است پیوندهایی را در طول مسیر از دست دهید.

چرا این اتفاق می افتد؟

این امر با تغییر مسیرها و انتقال سایت شما به یکنواخت ارتباط دارد.

بیایید ابتدا در مورد انتقال سایت صحبت کنیم. اگر پست وبلاگ قدیمی را حذف کرده اید ، پیوندهایی به آن ارسال نمی شوند. به نوبه خود ، این تضعیف خواهد کرد ساختار پیوند داخلی از سایت خود استفاده کنید و سئو خود را به خطر بیاندازید.

یک لینک کمتر خواهید داشت که بخشی از شبکه پیوند داخلی شما را حذف می کند.

این مطلوب نیست زیرا به معنای دو چیز است:

  1. باید پیوند را برطرف کنید
  2. برای پیوند دادن به این سایت ، محتوای کمتری خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می کنم محتوا را حذف نکنید مگر اینکه کاملاً مجبور شوید. همیشه می توانید آن را به روز کنید.

این فقط یک نمونه از پیوند گمشده است.

یکی دیگر از دلایلی که می توانید یک لینک داخلی را از دست دهید ، تغییر مسیر اشتباه است.

این اغلب با 301 تغییر مسیر اتفاق می افتد. من قبلاً در مورد 301 صحبت کرده ام ، اما یک مسئله منحصر به فرد وجود دارد که باید از آن آگاه باشید.

از آنجا که یک 301 یک تغییر مسیر دائمی خوانده می شود ، بسیاری از افراد تصور می کنند که تغییر مسیر همیشه کار می کند.

اما اینطور نیست.

در اینجا دقیقا چگونه است 301 تغییر مسیر کار می کند:

اگر به تازگی سایتی راه اندازی کرده اید ، می توانید 301 را از دامنه قدیمی به سایت جدید و بدون دردسر بدهید. مسئله این است که بیش از یک بار سایت خود را مجدداً تغییر دهید.

دلیل تغییر مسیر از نسخه های قدیمی یک سایت است به ندرت منتقل می شوند به موارد جدیدتر

مهمتر از این ، اگر دامنه جدیدی بدست آورید و دامنه قدیمی تر منقضی شود ، می تواند باعث از دست رفتن قابل توجهی در ترافیک شود زیرا 301 ها دیگر کار نمی کنند.

مقاله مرتبط  نحوه افزودن ویجت اینستاگرام در وردپرس (مرحله به مرحله)

کثیف است.

اگر بدی را کشف کردی 301 برای شما مشکل ایجاد می کند، شما باید آن را برطرف کنید.

ابتدا باید پیوندهای هدف مورد نظر خود را پیدا کنید که 301s شما سعی در آن دارند.

اگر این پیوندها مرده باشند ، به احتمال زیاد شما نیاز به حذف لینک دارید.

همچنین می توانید برای حفظ لینک در صفحه خود ، محتوای قدیمی را پشتیبان تهیه کنید یا محتوای جدید ایجاد کنید. اگر صفحه مورد نظر ترافیک زیادی ایجاد کند ، این ایده خوبی است.

شما باید آنچه را برای بازدید کنندگانتان بهتر است انجام دهید. اگر آنها محتوای عالی و جامع را از دست ندهند ، باید مطمئن شوید که محتوا هنوز در سایت شماست.

همچنین باید لینک های خراب را بررسی کنید. برای این کار می توانید از ابزاری مانند deadlinkchecker.com استفاده کنید:

در حالت ایده آل ، شما می خواهید خطایی را مشاهده نکنید:

اما اگر خطایی دیدید ، می توانید URL هایی را که به طور صحیح رفتار نمی کنند مشاهده کنید:

اما در مورد پیوندهای برون مرزی چطور؟ اگر پیوند برون مرزی یافتید که دیگر کار نمی کند ، فقط آن را حذف کرده و با پیوند دادن به سایت مرجع دیگری ، آن را جایگزین کنید.

در آخر ، بگذارید درباره بک لینک هایی که از سایت های دیگر بدست آورده اید صحبت کنیم.

به اینجا بروید و URL خود را وارد کنید.

رشد پیوند

اگر می بینید نمودار پیوند شما بالا و راست می رود ، خوب هستید. اگر در حال کاهش است ، پس باید آن را اصلاح کنیم. به عنوان مثال ، با استفاده از Ubersuggest می توانید ببینید که کدام سایتها دیگر به آنها پیوند ندارند.

و برای آن سایت ها ، می توانید از الگویی مانند این الگو استفاده کنید تا آن پیوندها را پس بگیرید:

سلام [Name of site owner]،

امیدوارم خوب عمل کنید!

شما مدتی برگشت به سایت من ، و من می خواهم از شما بخاطر همین تشکر کنم. با این حال ، به نظر می رسد این پیوند در واقع از بین رفته است.

پیوند در شما ظاهر شد [piece of content/page here]اما به نظر می رسد که دیگر وجود ندارد.

این صفحه در سایت من است که شما به آن پیوند داده اید: [Link URL here]

اگر می توانید پیوند را پشتیبان تهیه کنید ، واقعاً ممنونم. من یک طرفدار بزرگ سایت شما هستم و خوشحالم که می توانم در صورت امکان ، این لطف را برگردانم.

خالصانه،

[Your name]

اکثر مردم شما را نادیده می گیرند ، اما درصدی از افرادی که با آنها ایمیل می کنید دوباره برمی گردند.

سایت خود را لهستانی کنید

اگر همه موارد دیگر شکست بخورند ، شاید لازم باشد مدتی را صرف بهبود سایت خود کنید.

من در مورد طراحی ، تجربه کاربر و سرعت صحبت می کنم. هرکدام از اینها با سایتی که عملکرد خوبی دارد و در رتبه های بعدی قرار دارد ، جدایی ناپذیر است.

من به طور خلاصه بیش از هر گروه می روم:

طرح

داشتن یک طراحی مناسب برای موبایل بسیار مهم است زیرا در دستگاه های تلفن همراه با استفاده از گوگل بیشتر از تعداد دسک تاپ جستجو وجود دارد.

اگر ابتدا کاربران موبایل را در نظر نمی گیرید ، باید این کار را شروع کنید.

داشتن یک سایت بهینه سازی شده موبایل به آسانی جواب نمی دهد که سایت شما پاسخگو باشد. این قطعاً مهم است ، و شما باید این کار را انجام دهید ، اما به تنهایی کافی نیست.

در مورد ساختن همه محتواهای سازگار با موبایل فکر کنید.

یک دلیل مهم وجود دارد که شما باید روی این موضوع متمرکز شوید. Google دارای فهرست اول همراه است. این به تنهایی باید بیش از حد کافی باشد تا شما را ترغیب کند که روی طراحی موبایل اول تمرکز کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این ممکن است بخواهید مقاله من در مورد قابلیت استفاده از موبایل را بخوانید.

تجربه کاربر (UX)

این یکی دیگر از دلایلی است که یک طراحی پاسخگو بسیار مهم است.

کاربران تلفن همراه شما باید تجربه بسیار خوبی داشته باشند که برای دستگاه های تلفن همراه طراحی شده است. به همین ترتیب ، کاربران دسک تاپ شما باید یک تجربه عالی داشته باشند که برای دسک تاپ طراحی شده است.

اگر UX شما به هر صورت بد است ، شما اراده بازدید کنندگان را گم کنید.

اگر به محبوب ترین سایت های طاقچه خود نگاهی بیندازید ، متوجه می شوید که از 10 مورد 9 بار ، آنها UX عالی خواهند داشت.

بگو که در SaaS هستی. بدون شک، فروش نیروی یکی از بزرگترین بازیکنان SaaS در طاقچه است.

و مطمئناً ، UX رومیزی و موبایل آنها خارق العاده است.

دسکتاپ:

سیار:

این همان کاری است که باید هنگام صیقل دادن سایت خود به دنبال آن باشید.

سرعت

موتورهای جستجو (و افراد) صفحات پر سرعت را دوست دارند. در حقیقت ، 47٪ از مشتریان انتظار دارند یک صفحه در 2 ثانیه یا کمتر بارگیری شود.

مقاله مرتبط  نحوه قرار دادن لیست پخش YouTube در وبلاگ وردپرس خود

بنابراین اگر سرعت سایت شما از 2 ثانیه بیشتر باشد ، می توانید ترافیک خود را از دست دهید.

لایک ها.

ساخت سایت شما سریعتر یک استراتژی بلند مدت است. شما باید سایت خود را نظارت کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ چیزی در پایین کشیدن آن نیست.

شروع کنید توسط فشرده سازی اضافه کنید.

بعد ، اطمینان حاصل کنید که سرور شما از سرعت کافی برخوردار است. باید باشد بیش از 200 میلی ثانیه نیست.

می توانید با استفاده از ویژگی “حسابرسی سایت” Ubersuggest ، سرعت سایت خود را آزمایش کنید. URL خود را وارد کنید و روی “جستجو” کلیک کنید.

از آنجا ، روی “سایت حسابرسی” در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و به “سرعت سایت” بروید. در اینجا آنچه خواهید دید:

چندین عامل وجود دارد که می تواند باعث کندی سرعت سایت شود ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از کندی ، حفظ سایت شما تا حد امکان سبک است. و Ubersuggest چگونه این کار را انجام می دهد و چه چیزی را اصلاح می کند.

به عنوان یک قاعده کلی ، اگر چیز غیر ضروری در سایت خود دارید ، آن را حذف کنید تا سرعت شما بهترین نتیجه ممکن باشد.

محتوای را فراموش نکنید

از طریق Ubersuggest ما میلیون ها سایت محبوب در سراسر جهان را ردیابی می کنیم تا اطلاعات بهتر در مورد تغییرات الگوریتم را بدست آوریم.

ما مطمئناً می دانیم که 641 سایتی که پیگیری می کنیم روزانه محتوای قدیمی را به روز می کنند.

آیا می توانید حدس بزنید که بسیاری از آنها از آخرین به روزرسانی الگوریتم ، 10٪ یا بیشتر از ترافیک جستجو را مشاهده کرده اند؟

فقط 38! این 5.92٪ است ، که بسیار کم است.

اما جالب است که 187 سایت شاهد افزایش 10٪ یا بیشتر در ترافیک جستجوی خود هستند.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که محتوای قدیمی خود را به روز می کنید. چرا Google وقتی می تواند چیزی تازه و مفید را برای افراد رقم بزند ، می خواهد محتوای قدیمی و بی ارزش را رتبه بندی کند؟

استراتژی دیگری که من عاشق استقرار آن هستم ، گسترش محتوای من است که از قبل رتبه خوبی دارد.

به عنوان مثال ، به شما اجازه می دهد تا اصطلاح “بازاریابی دیجیتال” را کسب کنید.

می خواهید به Ubersuggest بروید و عبارت “بازاریابی دیجیتال” را تایپ کنید. گزارشی را مشاهده خواهید کرد که به شکل زیر است:

از آنجا در نوار ناوبری سمت چپ ، روی “ایده های کلید واژه” کلیک کنید.

اکنون باید گزارشی را مشاهده کنید که به نظر می رسد:

با این کار لیستی از کلمات کلیدی مشابه ، اصطلاحات دم طولانی تر که به طور مکرر جستجو می شود ، به شما می دهد.

اگر برای اصطلاح اصلی رتبه بندی کنید ، به راحتی می توانید برای شرایط دم طولانی تر نیز رتبه بندی کنید. بنابراین مطمئن شوید موارد مرتبط را به محتوای خود اضافه کنید.

ممکن است خسته کننده به نظر برسد ، اما اگر هزاران کلمه کلیدی در گزارش ایده های کلمه کلیدی وجود ندارند ، به 100 سال بپردازید زیرا این امر به شما امکان می دهد سود سریع ترافیکی را بدست آورید.

هنگامی که کلمات کلیدی جدید را به محتوای خود اضافه می کنید ، فقط آنها را در آنجا جای ندهید. این باید به طور طبیعی جریان یابد و برای بازدید کننده وب سایت شما معنا پیدا کند.

و اگر نمی توانید آن را برای یک کلمه کلیدی خاص منطقی کنید ، این کار را نکنید … ابتدا کاربر را قرار دهید. به یاد داشته باشید که برای انسان ها می نویسید ، نه برای Google.

اکنون ممکن است استراتژی که من اینجا تفریح ​​کردم ساده و احمقانه به نظر برسد ، اما این یکی از دلایل مهم این است که چرا من تقریباً 9 میلیون بازدیدکننده در ماه می گیرم.

نتیجه

پایین آمدن از یک موقعیت یا دو در رتبه بندی برای بهترین های ما اتفاق می افتد.

حتی برای من اتفاق افتاده است.

اگر این اتفاق بیفتد ، وحشت نکنید.

تقریباً هر مشتری که من از دست دادن رتبه بندی را تجربه کرده ام ، وقتی این اتفاق افتاد واقعاً می ترسم.

احتمالاً شما هم اینگونه احساس کرده اید. اما نیازی به نگرانی نیست

به راحتی می توانید از افت رده بندی گزاف گویی کنید.

من را باور نمی کنید؟ این استراتژی ها را امتحان کنید. اینها نکات اندکی نیستند. آنها روشهای واقعی و آزمایشی هستند که به شما کمک می کنند نقطه خود را در Google بازیابی کنید.

هیچ کس سزاوار نیست که سایت خود را هنگامی که سایتی شگفت انگیز دارد که کاربران دوست دارند از دست بدهند چه چیز دیگری ، اصلاح آن آسان است.

اجازه ندهید که شوک اولیه شما را از بازگشت رتبه خود باز دارد.

بنابراین ، آخرین باری که رتبه بندی شما کاهش یافته است؟